Güncelleme Tarihi:
Türk turizminin büyükleri arasında yer alan Joy Group, işlettiği 16 turistik tesiste toplam 20 bin yatak kapasitesine sahip. Joy Group bünyesinde yer alan işletmeler şunlar:
‘Joy Kiriş World Otel, Joy Ma Biche, Joy Kimeros Resort, Joy Club Bodrum, Joy Pegasos World, Joy Pegasos Resort İncekum, Joy Club Pegasos İncekum, Joy Royal Pegasos, Joy Nashira Otel,Joy Kiriş Resort, Joy World Palace, Joy Pegasos Tropical, Joy Pegasos Palace, Joy Hydros Club, Joy Bela, Blue Collection.’
2001 YILINDA SEKTÖRE GİRDİ
Joy markası 2001 yılında Kiriş World markasının işletmesinin alınması işle doğdu. Akın Yılmaz'ın sahibi olduğu grup, 2006 yılına gelindiğinde 12 otelin işletmesini almıştı. Joy Group'un işlettiği otel sayısı geçen sene itibariyle de 16'ya yükseldi.
GRUBUN AVUKATI: TUİ İLE ORTAKLIK GÖRÜŞMELERİ SONUÇ VERMEDİ
Borçları nedeniyle zor günler yaşayan Joy Group'a kayyım atanması ve şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Akın Yılmaz'ın mal varlığına tedbir konulmasıyla ilgili açıklama yapıldı. 25 bin yatak kapasitesiyle zincir oteller arasında dünyada 115’nci sırada bulunan Joy Group hakkında tedbir kararı alındığını doğrulayan grubun avukatı Servet Açıkalın, “Sonuç olarak binlerce kişiye istihdam sağlayan ve turizmde önemli bir yeri olan markanın yaşatılması için herkesin destek olması gerekir” dedi. Tüm dünyada yaşanan global kriz sonrası, alacaklarını tahsil edemeyen ve ödeme zorluğu içine giren Joy Group'un bir süredir TUİ ile ortaklık görüşmeleri yaptığını, bu görüşmelerin son anda olumsuz sonuçlandığını kaydeden Açıkalın, şunları kaydetti:
“Sezona güçlü bir şekilde girme hazırlığı yapan Joy Group bu olumsuzluk üzerine yoluna sağlıklı devam edebilmek için İstanbul 12’nci Asliye Ticaret Mahkemesi’ne iflas erteleme talebiyle başvuruda bulundu ve tedbir kararı alındı. Piyasadaki ödeme dengesinin bozulmasından dolayı alacaklarını tahsil edemeyen ve ödeme sıkıntısı yaşamaya başlayan Joy Group’un içine düştüğü bu ortamdan sıyrılması için destek verilmesi gerekir. Joy turizmde büyürken, önemli derecede istihdam yarattı. Yatak sayısını arttırıp, turizme katma değer kazandırdı. Bugün yaşanılan sıkıntılar mutlaka aşılacaktır. Sonuçta şirketin yeni sezon için çok önemli projeleri var. Böylesine ekonomik çalkantıların yaşandığı bir dönemde bir çok şirket krizi derinden yaşıyor. Önemli olan bu şirketleri yaşatmaktır.”
Joy Group'tan yapılan yazılı açıklamada da, krizin aşılması için arayışların devam ettiği bildirildi. Açıklamada, “Yıllardır gerek personelimize gerekse otellerimize ürün sağlayan esnafa sıkıntı yaşatmadık. Bugün içinde bulunduğumuz durumu elbirliğiyle aşabilmek için herkesin sabırlı olması gerekir” denildi.
TURİZMCİLERİN GÖRÜŞLERİ
Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır, “Bu yaşanan ticari bir süreçtir. Telaşlanacak bir şey yok. Problem olacağını zannetmiyorum. Korkulacak bir şey yok. Antalya ve Türk turizminin hedefleri belli. Görüşmelerin olumlu sonuçlanacağını tahmin ediyorum” dedi. AKTOB Yönetim Kurulu Üyesi Osman Ayık ise, “Joy önemli bir istihdam sağlayan ve turizme artılar kazandıran şirket. Bu günlerde yalnız bırakmamamız gerekir.
Tedarikçilerin ve herkesin desteklemesi lazım. Joy grubunun faaliyetten düşmeden devam etmesi bölgede yaşanacak krizi de önler. 4 koldan da herkesin destek vermesi devamlılığının sağlanması lazım” diye konuştu.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı AHmet Barut da, “Her şirketin başına geliyor. Burada şirketin, müşterinin, esnafın ve personelin mağdur olmadan bu süreçten çıkılmasını bekliyoruz” dedi.