Jones: Krizle savaşta Atatürk'ü örnek alın

Güncelleme Tarihi:

Jones: Krizle savaşta Atatürkü örnek alın
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2001 00:00


Cüneyt UZUNOĞULLARI
Haberin Devamı

Dünyanın en etkin reklam gurusu olarak kabul edilen Profesör John Philip Jones, krizle savaşta Türkiye'nin Atatürk'ü örnek alması gerektiğini söyledi. Jones, stratejik davranan Atatürk'ün Çanakkale Savaşı'nda kendinden 6 kat güçlü bir düşmanı yendiğini hatırlattı.

Reklam etkinliği konusunda dünyanın en saygın isimlerinden birisi olan Profesör John Philip Jones, ‘‘Reklam yapmaya değer mi?’’ konulu toplantıda krizi aşma konusunda Atatürk'ü örnek verdi. Reklamcılar Derneği, Reklamcılık Vakfı ve Uluslararası Reklamcılar Derneği tarafından düzenlenen ve kriz ortamında tanıtım sektörünün tüm taraflarını bir araya getiren toplantıda soruları yanıtlayan Jones, kriz dönemlerinde reaksiyonel değil stratejik davranmak gerektiğini belirterek bu konuda Atatürk'ün örnek alınması gerektiğini söyledi. Jones, Atatürk'ün Çanakkale Savaşı'nda uyguladığı stratejiden örnek vererek şöyle konuştu:

‘‘Krizde ne yapmanız gerektiği konusunda fazla uzağa gitmenize gerek yok. Bu konuda Atatürk'ü örnek alın. Atatürk genç bir subay olarak Çanakkale Savaşı'na katıldı ve kendisinden 6 kat büyük bir gücü yenmeyi başardı. Atatürk bunu yaparken belli bir plan çerçevesinde davrandı, reaksiyonel davranmadı. Muharebeye girmeden önce startejisini kafasında çizdi ve ona göre davrandı. Uyguladığı yöntemle düşmanı şaşırttı ve kendisinden 6 kat büyük bir gücü yenmeyi başardı. Sizler de krizlerde reaksiyonel davranmayın. Reklamı bir yatırım olarak düşünün ve startejik hedeflerinize uygun davranın.’’

PARA YOKSA DEĞER Mİ?

Uzun yıllar Türkiye'de reklamcılık yapan Paul Mc Millan'ın moderatörlüğünde soruları yanıtlayan Jones, ‘‘Tüketicinin parası yokken reklam yapmaya değer mi?’’ şeklindeki bir soruya da şöyle yanıt verdi:

‘‘Tüketicilerin bazı dönemlerde harcama yapma eğilimi düşer. Bu dönemler farklıdır. Ancak bu dönemlerde de reklam ve fiyat politikanızı stratejinizin bir parçası olarak belirlemelisiniz. Bu konuda size Unilever'i örnek vereceğim. İkinci Dünya Savaşı'ndan önceki dönemlerde margarinin fiyatı tereyağ fiyatlarına göre belirleniyordu. Ancak Unilever tereyağ fiyatları ne kadar düşerse düşsün margarin fiyatlarını düşürmeme kararını aldı. Bu politakanın sonunda Unilever kazandı. dönemlere göre politika değiştirmedi ve kazandı. Unilever'in hammaddeden sonra ikinci harcama kalemi reklamdır. Çünkü reklam bir yatırımdır.’’

Jones, konuşmasında sık sık reklamın bir harcama değil bir yatırım olduğunu söyledi.

HERŞEYİ BUDAMAYIN

Reklamcı Atilla Aksoy, 94 krizinden, reklamcı, reklamveren. medya işbirliği ile çıktık, şimdi de aynı şekilde çıkabiliriz'' dedi. ‘‘Komşunuz işsiz kalırsa bu bir resesyon (durgunluk), siz işsiz kalırsanız bu bir deprasyondur diyen Aksoy, içinde yaşadığımız bir krizdir ve biz bu krizin boyutunu bilmiyoruz’’ diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!