Güncelleme Tarihi:
Adapazarı’nda üretimine başlanan yeni Corolla’nın, büyümede önemli bir rolü olduğunu ifade eden Leroy, “Yeni Corolla, yeni RAV4, yeni Auris ve Touring Sports, ve Avrupa’da tasarlanan ve Türkiye’de üretilen yeni Verso ile birlikte, mevcut gücümüz pekişti. Ve, zorlu Avrupa pazarında pazar payımızı yükseltmemizi olası hale getirdi” dedi.
KÜRESEL MERKEZ OLDU
Türkiye’nin Toyota için küresel bir ihracat merkezi olduğunu söyleyen Leroy, şöyle devam etti: “Rusya’ya, Ortadoğu’ya, Kuzey Afrika’ya, Orta Avrupa’ya kısacası her yere ihracat yapabileceğimiz bir merkez olarak belirledik. Türkiye de bu anahtar pozisyonu nedeniyle küresel ihracatımızda bir merkez işlevi üstlenebilir. Diğer anahtar etken ise, iç pazarın büyümesidir. Türkiye, Avrupa’daki en büyük pazarlarımızla olan açığı kapatıyor. Ayrıca, Türkiye, coğrafi açısından, Batı ve Doğuyu bağlayan ideal bir konumda olup, bir çok başka avantajlara da sahiptir. Bu, Türkiye’nin Avrupa operasyonumuzun kalbinde öncü bir üretim merkezi olarak, dinamik geleceğini garantiliyor.”
Fransa’yı sadece futbolda tutarım
TOYOTA Avrupa’nın Fransız Başkanı Didier Leroy, Adapazarı’nda Corolla ve Verso’nun yanında üçüncü bir modelin daha üretilip üretilmeyeceğine ilişkin ise, “Şu anda hangi aracın nerede üretileceğine ilişkin kesin bir karar yok ama Türkiye çok fazla potansiyele sahip. Böyle bir karar alırsak Türkiye en güçlü rakiplerden biri olacaktır. Aynı şekilde Valenciennes Fabrikası için de böyle bir karar yok. Fransız olmam, tercihimi Fransa’dan yana kullanmama neden olamaz. Türkiye’ye karşı Fransa’yı sadece futbol maçında tutarım.”