Güncelleme Tarihi:
Kredi kartı şirketi MasterCard International'ın bölgedeki 13 ülkedeki tüketicilere ilişkin araştırmasına göre, bu yılın ilk yarısı için en karamsar görüşleri Japonlar bildirdi.
Mastercard Tüketici Güveni Endeksi'ne göre, geçen yılın Haziran ayında 33.4 olan Japon tüketicisinin güven puanı 13.9'a düştü.
Mastercard, Japon tüketicisinin karamsarlığını, ekonomik durgunlğun uzun süredir devam edip, bunun aşılamaması, Başbakan Yoshiro Mori'ye kamuoyu desteğinin azalmasına ve Mori hükümetinin, ülke ekonomisinin sorunlarını çözmeye yeterli olmayışına bağlıyor.
Singapur ve Çinliler iyimser
Bölge ülkelerinde en iyimser tüketicilerden Singapurlular'ın tüketici güveni endeksi puanı 84.2, Çinliler'inki ise 78.6 puan düzeyinde.
MasterCard'a göre, Dünya Ticaret Örgütü'ne yakında üye olacak Çin'de doğrudan yabancı sermaye yatırımlarındaki sürekli artış, yaşam kalitesindeki artış, özellikle kıyı şehirleri başta olmak üzere, hızlı kentleşme Çinli tüketicinin güvenini Haziran 1998'den beri devamlı yükseltiyor.
Singapur'da da işsizlik artmıyor, gelirlerdeki büyüme beklentisi, ülke ekonomisinin büyümeye devam etmesi, tüketicilerin güven puanını yükseltiyor.
Asya-Pasifik bölgesindeki Yeni Zelanda'da tüketicilerin güven puanı 68.4, Malezya'da 67.4, Hong Kong'da 67.2, Hindista'da 60.4, Tayland'da 59.7 düzeyinde saptandı. Ancak, Tayvan'da tüketici güven puanı 21.7, Güney Kore'de 25.9, Filipinler'de 35.5, Avustralya'da 44.6 düzeyinde kaydedildi. Siyasi ve ekonomik durumu istikrarsız görünen Endonezya'da ise tüketicinin güven puanı 54.1 gibi hayli iyi düzeyde. (aa)