Japon müşteriyi Mahmutpaşa çalımı yapıp çekti fiyat 10 kat arttı

Güncelleme Tarihi:

Japon müşteriyi Mahmutpaşa çalımı yapıp çekti fiyat 10 kat arttı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 12, 2009 00:00

Nilgün ve Bülent Gülen çifti, Osmanbey’de toptan satış yapmaya niyetlenirken, isimlerinin baş harfinden oluşan BNG markası Japonya ve Avustralya’da önemli çıkış yaptı. Fuardaki standa Mahmutpaşa çalımıyla çektiği Japonlar ’fanatik tüketici’ olunca, fiyatları 10 kat artırdı.

OSMANBEY’de toptan satış yapma niyetiyle yola çıkan Nilgün ve Bülent Gülen çifti, isimlerinin baş harfinden oluşan BNG markasıyla 4 yıl önce bir fuara katıldı. 20 yıllık tecrübesi olan Bülent Gülen, fuar alanını dolaşan Japonları Mahmutpaşalı çalımıyla standlarına çekerek hayatlarını değeştirecek adımı attı. Takasimaya dahil Japonya’da prestijli noktalarda satılan BNG’nin tasarımları Japonya’da fanatik kitle yaratmış.

Koleksiyon işi bitirdi

Uzun yıllardır BG by Bülent Gülen markasıyla faaliyet gösterirken, eşi Nilgün Gülen’in sıradışı tasarımlarıyla ruh verdiği BNG markasının global başarı gösterdiğini belirten Bülent Gülen, "BNG 4 yıllık bir marka ama arkasında 20 yıllık bir tecrübe, birikim var. Fason üretiyorduk. İhracatçıydık. 5 yıl önce Osmanbey’de toptan satış yapan bir dükkan açmaktı niyetimiz. Yurtdışında fuara da katıldık. İki koleksiyonla gittik. Gördük ki doğru koleksiyon doğru iş. Koleksiyon işi bitirdi" dedi.

Fiyatları 10 kat arttı

Toptancı olmak isterken ortaya marka çıktığını dile getiren Bülent Gülen, şöyle devam etti: "Fuardan muazzam bir ilgi ve yüklü siparişlerle döndük. Rusya ve Ortadoğu’yu hedefliyorduk. Almanya’nın en ünlü markalarına üretim yapıyorduk onlar sonra Çin’e döndü. İç piyasa da daraldı. İstanbul’daki bir fuarda Japon temsilciler, bizim devlet erkanıyla dolaşıyordu. Ben Mahmutpaşalı çalımıyla onları bizim standa çektim. Japonlar koleksiyonlarımıza bayıldı. Böylece açılan Japonya yolunda en prestijli mağazalara girerek başarı kazandık. Takasimaya ve çok prestijli pek çok butikte varız. İnanılmaz bir Japon fanatik kitlemiz oluştu. Bu açılmadan önce 15-20 Euro fiyat aralığında ürün satarken BNG ile 100-200 Euro arasında çıktık. 250 Euro’ya kadar çıkan ürünümüz var. Bu bizden çıkan fiyatı. Perakende satış fiyatı çok daha yüksek."

25 ülkeye açıldı

Toplam 350 kadar özel butikte satışları olduğunu anlatan Nilgün Gülen ise, "25 ülkeye satış yapıyoruz. Japonya’da özel noktalarda satılmanın yanında Hong Kong’dan İtalya’ya pek çok ülkede niş kabul edilen bir alana hitap ediyoruz. Avustralya, Fransa, Almanya, İspanya’da özel marka muamelesi görüyoruz" diye konuştu. Türkiye’de Erenköy, Tünel ve İzmir olmak üzere 3 mağazaları olduğunu hatırlatan Nilgün Gülen, "Kendi giyim tarzımı koleksiyonlara taşıdım çok beğenildi. Bu bir yaşam tarzı. Bir kadını yansıtıyor. Tütsü, koku, giyim, aksesuar... Hepsi bir bütün. İhracatta sadece giyim var ama Türkiye’deki mağazalarda ayakkabı ve aksesuar da bulunuyor" dedi.

Krize rağmen mağaza için teklif geliyor

HEM
Türkiye’de hem de yurtdışında mağaza açmak isteyen pek çok kişinin kapılarını çaldığını belirten Nilgün Gülen, "Türkiye’de keyifli gelişiyoruz. Dünyada da prestijli bir durumdayız. Elbette moda başkendi kabul edilen dünyanın önemli şehirlerinde mağazalar açmalıyız. Krize rağmen yurtdışından mağaza açmak için teklifler geliyor" diye konuştu.

Mutsuzluk var, ama farklıysan işler iyi

"EVET,
işsizlik ticari ve kişisel mutsuzluklar var ama farklısyan işler iyi" diyen Nilgün Gülen, şunları söyledi: "Çok uçta da değiliz, çok mass market (büyük pazar) markası da değiliz. Düğmeye bile ben karar veriyorum. Fazla büyüyüp, kontrolü kaybetmek istemiyoruz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!