Güncelleme Tarihi:
Bu arada halatların Dilovası'ndaki kuzey ayaklarında bulunan bağlantı yerlerinde de çatlaklar meydana geldiği tespit edildi. Ekipler, yeniden yapılması kararlaştırılan ve kopan hat ile bu kopan hattı da taşıyan hattı güvenli bir şekilde indirmek için yoğun bir şekilde çalışıyor. Yapılan tespitlerde, kopan hattın diğer hatta da baskı yaptığı, bunun da aynı malzemeden yapıldığı dikkate alınarak onun da indirilmesi kararlaştırılmıştı. Köprü inşaatında, kopan bağlantı yerleri dahil birçok metal parçanın yurt dışında imal ettirilmesi ve Türkiye'ye getirilip montajının yapılması da kararlaştırıldı.
Köprü yapımını üstlenen Japon firmasının mühendisleri, şimdi en önemli sorun olarak gördükleri mevcut kopan hat ile bunun da yükünü taşıyan batı yönünde ve ters dönmüş halde duran kediyolunu taşıyan halatlarının güvenli bir şekilde aşağı indirilmesi için çalışıyor. Ekipler, yaklaşık 250 metre yüksekte bulunan bağlantı yerlerinde yaptıkları incelemelerde, buralarda da çatlaklar oluştuğunu tesbit etti. Ancak bunlarla ilgili hemen önlemler alındı. Köprü ayaklarının çevresinde de tedbir olarak birçok botun kontoller yaptığı gözlendi.
Her gün başta Donanma Komutanlığı'na bağlı savaş gemileri ve denizaltıların yanı sıra TÜPRAŞ ile Körfez'de kurulu petrol işleme ve depolama tesislerine petrol, LPG ve kimyasallar getiren tanker ve kuru yük gemilerinin geçtiği İzmit Körfezi'nde sallanan catwalk-kediyolu büyük tehlike arzediyor. Hazırlıklar tamamlandıktan sonra İzmit Körfezi bir süre gemi giriş çıkışına kapatılacak ve kopan ve onu tutan diğer hat indirilecek. Öte yandan, kazanın oluş nedeni ve cenazesi önceki gün ülkesine gönderilen Japon Başmühendis Kishi Ryoichi'nin intiharıyla ilgili teknik ve adli soruşturma da devam ediyor.