Güncelleme Tarihi:
ÖZELLİKLE kaz tüyü yelek ve montlarıyla dünyayı kasıp kavuran Japon Uniqlo, alıcı gözle baktığı Türkiye perakende pazarına güçlü yerel rakipler nedeniyle girmeme kararı aldı. Geçtiğimiz günlerde, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) düzenlediği 7’inci Moda Konferansı’na konuşmacı olarak gelen Uniqlo Üretimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Yoshihiro Kunii, Türk üreticileri gezip anlaşmalar imzalarken, çeşitli AVM ve caddeleri de dolaştı. Güçlü Türk markaları gören Yoshihiro Kunii, özellikle LC Waikiki’nin büyüklüğü karşısında hayran kaldı. Kendine eşlik edenlere “LC Waikiki’nin ürün-fiyat politikası çok başarılı. Gerçek bir aile markası. Böyle bir rakip varken Türk perakende pazarına girmek için aceleye hiç gerek yok” diyen Kunii, aslında kendisinin üretim ve tedarikten sorumlu olduğunu da hatırlattı.
TÜRK FİRMALAR PEŞİNDE
Uniqlo’nun Japonya’daki merkeziyle temas kuran pek çok Türk firma, markayı Türkiye’ye getirmeyi önerdi. Hatta bazı perakendeciler, Ortadoğu’ya açılma vadinde de bulundu. Ancak Uniqlo, gelen taleplerin hiçbirine olumlu yanıt vermedi.
14 MİLYAR DOLAR CİRO
Uniqlo, dünyanın en büyük üçüncü perakende grubu olan Fast Retailing’in çatısı altında bulunuyor. Fast Retailing, 14 milyar dolar cirosuyla Inditex ve H&M’in ardından dünyanın en büyük üçüncü perakendecisi konumunda. Geçtiğimiz yıl Amerikalı Limited şirketi tahtından ederek bu sıraya yükselmişti.
Toplum 16 ülkede 1427 mağazası bulunan Uniqlo, 2020’de 50 milyar dolar ciro hedefliyor. Japon marka Asya’daki yoğunluğunu tüm dünyaya yaymak istiyor. Önceliği de şu anda bulunduğu Amerika ve Avrupa ülkelerinde gücünü artırmaya veriyor.