Levent GÖKMEN
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2001 02:06
Japon çizgi karakterlerini Profilo Alışveriş Merkezi'nde açtığı Moşi Moşi mağazası ile pazarlamaya başlayan Japon Super- J firması, Türkiye'yi çizgi karakter üssü seçti.
Nüfusunun yüzde 54'ünü gençlerin oluşturduğu Türkiye'yi önemli bir pazar olarak gören firma, 2002'nin başlarında, Pokemon'dan sonra Beyblade oyunu ile Türkiye'de ve dünyada çizgi
film ve oyuncak furyası yaratacak.
Japonya'nın en büyük ihracat şirketi olan Mitsubishi Corporation, dünyaca ünlü Japon çizgi karakterleri ve çizgi film karakterlerini pazarlamak üzere Türkiye'de şirket kurdu. Super-J Eğitim Medya Sanayii Limited Şirketi, Japonya'da sayıları 12'yi bulan ve dünyaca ünlü çizgi film karakterlerini üreten ve pazarlayan prodüksiyon şirketleri ile anlaşarak bunların ürünlerini Türkiye'de pazarlayacak.
Çizgi karakterlerle Türk piyasasına giren firma, önümüzdeki yıldan itibaren TV yayını, sinema filmi, tekstil ve gıda sektöründe çizgi karakterlerin kullanılması, kırtasiye ürünlerinin pazarlanması, CD, DVD ve çizgi karakterlerin kullanıldığı kitapların pazarlanması gibi projeleri hayata geçirecek.
Japon çizgi karakterleri Türkiye'ye getiren Super-J'nin Başkanı Tatsuya Kazama, nüfusunun yüzde 54'ü gençlerden oluşan Türkiye'de önemli bir potansiyel gördükleri için ilk defa böyle bir yatırım yaptıklarını söyledi.
Süper J, Japonya'dan ithal ettiği çizgi karakterleri de Mecidiyeköy Profilo Alışveriş Merkezi'nde açtığı ‘‘Moşi Moşi’’ mağazası'nda satışa sundu. Çizgi film karakterleri, çizgi karakterler ve bilgisayar oyunları konusunda ABD ile birlikte dünya pazarını elinde bulunduran Japonya'da 20 milyar dolarlık bir pazar olduğuna dikkat çeken Tatsuya Kazama, ‘‘Türkiye genç nüfusunun çok olması nedeniyle yaklaşık 1 milyar dolarlık bir potansiyele sahip. Biz bu potansiyeli değerlendirmek istedik’’ dedi.
‘‘Moşi Moşi’’yi Japon pop kültürünü Türkiye'de tanıtmaya yönelik bir platform olarakta gördüklerini söyleyen Kazama, ‘‘Super-J'nin halka açılan vitrini olarak gördüğümüz mağazamıza Japonca'da 'alo' anlamına gelen Moşi Moşi adını vermeyi uygun bulduk’’ diye konuştu.
Kazama, Türkiye'de ilk mağazasını açan şirketin Japonya'dan TV programları, sinema filmleri, eğitici malzemeler, oyun programları ile birlikte cep telefonu içerikleri getirerek Türkiye'de çok amaçlı kullanabilir oyuncaklar piyasasını geliştirmeyi hedeflediklerini söyledi. Kazama, Japonya ve Türkiye arasında kültür alışverişi sağlamak üzere, Türk geleneksel sanatları ürünleri ile Osmanlı sanat eserlerinin Japonya'da sergilenmesi için çalışmalar da yaptıklarını belirtti.
500 bin dolarlık bir sermaye ile kurulan Japon Super- J firması, Moşi Moşi mağazası ile, Japon pop kültürünü temsil eden çizgi karakterler ve bunların hediyelik eşyalarını sergiliyor. Firma, Japon pop kültürünün temsilcileri aracılığıyla Türkiye ve Japonya arasındaki ilişkilerin daha da güçlendirilmesini hedefliyor. Japon pop müziğinin seçkin örneklerinin çalındığı Moşi Moşi mağazasında, modern Japonya'yı anlatan video filmler de gösterilecek. Böylece bugüne kadar bilinen geleneksel Japon yaşam tarzının yanı sıra Türkiye'de Japonya'nın modern hayatı tanıtılacak.
Pokemon ve Digimon'dan sonra ‘‘Beyblade’’ geliyorDünya çizgi film piyasası, Japon ve ABD'li şirketler arasında paylaşılıyor. Mickey Mouse, Tom & Jerry, gibi dünyaca ünlü çizgi film karakterleri ABD'li şirketler tarafından üretilirken, Heidi, Arı Maya, Pokemon, Digimon, Şeker Kız Candy gibi çizgi karakterler de Japonlar tarafından üretiliyor.
Türkiye'ye şimdilik aralarında dünyaca ünlü çizgi karakter Hello Kitty'nin de bulunduğu, Shinkansen, Niy Melody, Pompompurin, Corocorokuririn adlı 5 çizgi karakteri getiren Super- J, 2002'nin ilk yarısında Beyblade adlı çizgi filmi ve ürünlerini Türkiye ve dünyada pazarlamayı hedefliyor. Beyblade, Türkçe'ye çevrilip, firmanın oyuncak üretimini tamamlamasıyla Türkiye'de satışa sunulacak.
Beyblade karakterinin modern bir topaç oyunu olduğunu belirten Kazama, Beyblade'in çizgi filmiyle birlikte oyuncaklarının Pokemon oyununda olduğu gibi dünyada bir oyuncak furyası yaratacağını söyledi.
Beyblade'in oyuncakları Japonya'da 5 milyonun üzerinde bir satış grafiği yakalamış. Öyleki, Beyblade'in üretici firması Japon Takara, yoğun talebi karşılayamaz hale gelmiş.
Beyblade çizgi filmi modern bir topaç oyunundan yola çıkılarak oluşturuldu. Çizgi filmde yeralan çizgi karakterler Japonya'dan başlayıp Çin'e, İtalya'ya ve Avrupa'nın çeşitli ülkelerine düzenlenen topaç turnuvalarına katılmak üzere seyahat ediyorlar. Turnuvalarda kullanılan Beyblade topacı gücünü dünyanın 20 farklı noktasına gizlenen taşlardan alıyor. Çizgi filmden esinlenilerek üretilen Beyblade oyuncak topaçları, Japonya'da 5 ile 7
dolar arasında değişen fiyatlardan satılıyor. Piyasaya çıktığı ilk günden beri Japonya'da karaborsa satılan topaçların fiyatı 100 dolara kadar çıkmış.
Moşi Moşi mağazasında sergilenmeye başlanan ilk beş çizgi karakterden biri olan Hello Kitty ise 1974 yılından beri pazarda bulunuyor ve Japonya'da 1 milyar dolarlık bir pazar hacmine sahip.