Güncelleme Tarihi:
2014 yılı sonunda ikonik İngiliz markası Jaguar’ın Türkiye distribütörlüğünü alan Borusan Otomotiv, hedefleri yükseltti. Türkiye’de 2014 yılında sadece 52 adet otomobil satan Jaguar, 2015 yılında yüzde 546 büyüyerek 336 adetlik satışa ulaştı. Jaguar satış ve servis noktası sayısını tüm Türkiye’de kısa sürede 9’a çıkaran Borusan Otomotiv, 2016 yılında ilk SUV modeli F-Pace’nin de desteğiyle satış adetlerini önce 500’e, 2017’de ise 1000’e çıkarmayı hedefliyor. Dünyada Jaguar markasının satıldığı ülkeler sıralamasında 2014 yılında 37’nci sırada olan Türkiye, 2015 yılında gösterdiği satış performansı ile 20’nciliğe kadar yükseldi. F-Pace’nin Karadağ’da gerçekleşen uluslararası test sürüşü sırasında konuştuğumuz Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, “Biz F-Pace ile aylık satış adetlerimizi iki kat artırmayı hedefliyoruz. Ayda 30 adet satarken şimdi hedefimiz en az 60 adet satmak. Bu yıl 8 ayda 200 adet F-Pace satmayı hedefledik. Araç alabilirsek bu sayı yükselebilir” dedi.
1.6 OLURSA HEDEF 5000
Jaguar’ın ilk SUV modeli F-Pace’nin vergi avantajlı 2 litrelik dizel motora sahip olduğunu aktaran Biryıldız şunları söyledi: “Ayrıca 3 litrelik dizel motoru da var. Her iki motorlu versiyonu da Türkiye’de satışa sunduk. Yaklaşık 15 gündür bayilerimizde ve yoğun bir ilgi var. Biz bu yıl sonunda F-Pace’nin desteğiyle 500 adetlik satış hedefliyoruz. Bu geçtiğimiz yıla göre yüzde 50’ye yakın büyüme demek. İki yıl içinde de binli rakamlara ulaşacağız. Jaguar merkeze 1.6 litre dizel motor için sürekli baskı yapıyoruz. Merkez bize beklentimizi yüksek tutmamamızı söyledi. Çok ümitli olmasak da, eğer değerlendirilirse 5 bin adetli satış rakamlarına ulaşırız. Bu da büyük başarılı olur ve Jaguar satışlarında dünyada bizi ilk 10 ülke arasına sokar.”
MÜŞTERİ YAŞI 40 OLACAK
Lüks SUV segmentinde Porsche Cayenne ve Macan arasında bir boyuta konumlandırılan Jaguar F-Pace, markanın yaşını da gençleştirecek. Eşref Biryıldız, F-Pace ile Jaguar’ın bir araştırma yaptığını belirterek, “Bugün Jaguar müşterilerinin yaş ortalaması 50. F-Pace müşterisi ise çok daha genç olacak. Böyle olunca da model adeta bir ‘Gençlik aşısı’ olarak ortalamayı 10 yaş aşağı çekecek. Bu da markanın yaş ortalamasını 40 yaşa indirip gençleştiriyor” diye konuştu. Satış bayi ve servis ağı konusunda da yatırım ve geliştirmelerin sürdüğünü belirten Biryıldız, İstanbul’da Avcılar, İstinye, Dolmabahçe, Bostancı’nın dışında, Adana, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya ile halen dokuz noktada satış ve sadece Bostancı hariç hepsinde servis hizmeti de verdiklerini yeni yatırımlarının da tüm hızıyla sürdüğünü belirtti.
82 BİN 500 EURO’YA TÜRKİYE’DE PİYASADA
JAGUAR’ın ilk SUV modeli F-Pace, Türkiye’de 82 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. 180 beygir gücünde 2.0 litre dizel ve 300 beygir gücünde 3.0 litre dizel Ingenium motor seçeneklerine sahip F-Pace hem performans hem de yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. 180 beygirlik 2.0 litre dezil motor aracı 0’dan 100 km’ye 8.7 saniyede çıkarken, 100’km de ortalama 5.3 litre yakıt tüketiyor. 3.0 litre 300 beygir gücündeki Jaguar F-Pace First Edition ise ilk üretimde dünyada sadece iki bin adet üretilecek. F-Pace, Pure, Prestige, R-Sport ve Portfolio donanım paket seçenekleri ile sunuluyor. 650 litrelik bir bagaj hacmine sahip araç Jaguar’ın alüminyum mimarisi sayesinde segmentinin en hafif otomobili. Ayrıca F-Pace dört Çeker (AWD) ile kar ve buz gibi yüzeylerde düşük hızda sürüş için geliştirilen All-Surface Progress Control sistemi sunuyor. İçeride ise ısıtmalı ve elektronik olarak yatırılabilen arka koltuklar, InControl Touch Pro bilgi-eğlence sistemi, 3D navigasyon ekranı içeren 12.3 inç büyüklüğünde HD gösterge paneli, lazer head-up display özelliği ile de son teknoloji özellikler bulmak mümkün.
Aracın bileklik formundaki ‘Aktivite Anahtarı’ ise geleneksel anahtarı otomobil içinde devre dışı bırakıyor ve yüzme dahil bir çok spor sırasında rahatlıkla taşınmasını sağlıyor. Yani bu bileklik anahtarla suya bile girseniz problem yaşanmıyor.