Güncelleme Tarihi:
Batı Anadolu Sanayici ve İş Adamları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) Yönetim Kurulu Başkanı Levent Akgerman ile BASİFED üyesi derneklerin başkan ve yöneticilerinin katılımı ile düzenlenen toplantıda konuşan İduğ, İzmir’in organize sanayi ve serbest bölgeleri ile otomotiv yedek parça tedariğinde en büyük paya sahip il olduğunu bildirdi.
İduğ, yıllık 25 milyon jantın bu bölgede üretildiğini, balata üretiminin de yüzde 80’inin İzmir’de gerçekleştirildiğini anımsatarak, “İzmir’in üniversitelerinden ve meslek liselerinden yetişen nitelikli eleman avantajı, İzmir’in rekabette en büyük gücüdür. Türkiye’nin 23 milyar dolarlık otomotiv ihracatının yüzde 40’ı İzmir Limanı’ndan yapılmaktadır. Yatırım konusunda gerekli teşvik sağlandığı takdirde kentimiz Türkiye’nin otomotiv yatırım üssü olacaktır.” dedi.
"YERLİ OTOMOBİL İZMİR'İ BÜYÜTÜR"
İzmir’in Avrupa’ya en yakın il olma özelliği ve gelişmiş yan sanayi ile yatırım için en ideal yer olduğuna dikkati çeken İduğ, ana sanayi ile birlikte yan sanayinin de aynı teşvik bölgesinde olması gerektiğini vurguladı.İduğ, BMC’nin bölgede yarattığı uzman kapasitesi ve yüksek tedarik imkanının çok önemli olduğuna işaret ederek, şunları söyledi:"Son dönemde BMC’nin Sakarya’ya gitme kararının ardından en büyük kaygımız başka tedarikçilerin de bölgemizden ayrılmasıdır. Bu, İzmir ekonomisinde daralmaya yol açar. İstihdam ve ihracat konusunda İzmir gerileme yaşamaktadır. Yerli OTOMOBİL üretilecekse İzmir her açıdan uygun bir bölgedir. Üretilecek olan otomobilin hafif, otomatik, elektrikli olması rekabet edilebilirlik açısından çok önemlidir. Otomobilin yılda en az 600 bin adet satılıyor olması fabrikanın ekonomik dönüşü açısından şarttır. Aksi takdirde hiç kimse böyle bir yatırıma girmez.”
"EN UYGUN YER İZMİR"
BASİFED Başkanı Akgerman ise, Türkiye'nin, kendi otomotiv sanayisini kurması ve geliştirmesini sağlayacak stratejik bir planlamaya ihtiyacı olduğunu söyledi. Firmaların Ar-Ge'ye daha fazla pay ayırması ve yüksek katma değerli ürünlere yönelik yenilikçi çalışmaların gerçekleştirilmesinin de yerli marka otomobil üretiminde son derece önemli olduğunu vurgulayan Akgerman, "Yerli otomobil üretilecekse buna en layık merkez; nitelikli iş gücü, ham madde ve enerji temini, bilgi birikimi, alt yapı, ulaşım ve lojistik avantajları ile İzmir’dir. Yerli otomobilin İzmir'de üretilmesi durumunda kent ekonomisi önemli bir değer kazanacaktır. Bu sebeple, yerli firmalarımıza sahip çıkmalı, yerli firmalarımızın küresel ölçekte önemli bir noktaya getirilmesi için çalışmalıyız." ifadelerini kullandı.Toplantıda EGOD ve Yaşar Üniversitesi işbirliği ile hayata geçirilecek olan Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi projesi (UR-GE) ve Kümelenme Destek Programları'na başvuru yapılması ile ilgili de bilgi verildi.