Güncelleme Tarihi:
Satın alma anlaşmasıyla birlikte Pegasus’un İzAir’deki payı yüzde 98.63’e yükselecek ve ‘Air Berlin Türkiye Projesi’ne yönelik anlaşmalar da nihai olarak sona erecek. Pegasus’un KAP’a yaptığı açıklamaya göre satın almanın tamamlanması için Ulaştırma Bakanlığı ve rekabet kurumlarının izinleri gerekiyor.
İzAir, Nisan 2005’te İzmirli işadamları tarafından kuruldu. Ocak 2006’ya gelindiğinde şirket üç adet A319 için leasing anlaşması yaptı. Haziran 2006’ya gelindiğinde Pegasus ile İzAir arasında ‘işbirliği sözleşmesi’ imzaladı; 26 Haziran 2006’da Pegasus Hava Yolları adına uçuşlarına başladı. Mart 2007’ye gelindiğinde Esas Holding İzAir’in yüzde 20 hissesine satın aldı. Ekim 2010’da Pegasus Hava Yolları, İzAir’in yüzde 72.57’sini aldı. Eylül 2012’de ise AirBerlin, Pegasus’a ait olan hisselerin yüzde 46.82’sini alarak İzAir’e ortak oldu.
Mayıs 2013 tarihli genel kurulda alınan sermaye artırımı kararına göre hisse dağılımı şöyle oldu: “Pegasus Hava Yolları yüzde 69.12, AirBerlin yüzde 29.51, diğer yüzde 1.38 olarak gerçekleşti. Son açıklama ile Pegasus, AirBerlin’in elindeki yüzde 29.51 hisseyi de alarak şirketin yüzde 98.63’üne sahip olacak.”
MİSAFİR SAYISI DA CİROSU DA ARTTI
DEVLET Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre 2016’da Türkiye’deki havalimanlarını kullanan yolcu sayısında yüzde 4’lük bir gerileme yaşanırken, Pegasus, misafir sayısını yüzde 8.1 artırarak 24.1 milyona yükseltti. Pegasus, havacılık sektörünü olumsuz etkileyen pek çok gelişmeye rağmen 2016 yılındaki toplam cirosunu yüzde 6 artırmayı başararak 3.7 milyar TL’ye yükseltti. 2016’da bir önceki yıla oranla yüzde 8.7 artışla toplam 30.7 milyon koltuk arz eden Pegasus, kapasitesindeki artış ve talepteki daralmaya rağmen doluluk oranını yüzde 78.6’da tuttu.