İyi fikre hayır denmez

Güncelleme Tarihi:

İyi fikre hayır denmez
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14, 2014 01:00

MEDİNA Turgul DDB’nin yaratcı Grup Başkanı Erdem Köksal, Kırmızı gibi yaratıcılık arayan yarışmaların sektörün gelişimine katkı sağladığına işaret ederek, “Rekabet her ajansın işine yarar. Reklamveren iyi fikirleri destekler. İyi bir fikre kimse hayır demez” dedi.

Haberin Devamı

KIRMIZI’da bu yıl İş Bankası reklamı ile ‘En İyi Banka ve Bankacılık Hizmeti Reklamı’ ödülünü kazanan Medina Turgul DDB’nin Yaratıcı Grup Başkanı Erdem Köksal, reklam sektörünün Kırmızı gibi yaratıcılığın değerlendirildiği yarışmalara ilgisinin artarak devam ettiğini söyledi.

İyi fikre hayır denmez
Mecra özelinde gerçekleştirilen yarışmaların sayısının artmasının da bu duruma işaret ettiğini kaydeden Köksal, “Etkinliğin de artık yaratıcılık kadar önemseniyor olması, ilgiyi artıran bir başka sebep. Varlık nedeni yapmayıp mesafeyi koruduğunuz sürece yarışmalar ve rekabet her ajansın işine yarar” dedi. Reklamda yaratıcılığın gelişmesine onu üretenler kadar, reklamverenin de önemli katkılar sağlayabileceğini belirten Köksal, “Aslında meslek o kadar serbest değil, müsaade isteyerek iş yapıyoruz. Müsaadenin sınırlarını müşterinizle kurduğunuz güvenilir ve sağlıklı ilişki belirliyor. Reklamveren ‘yaratıcılığın’ markasına uygun ve faydalı olarak kullanıldığını gördükçe fikirleri destekleyecektir. Kimsenin gerçekten iyi bir işe hayır diyeceğini düşünmüyorum” diye konuştu.

İYİ BASIN İLANI ETKİSİ

Mesleğe iyi basın ilanları sayesinde ilgi duymaya başladığını söyleyen Köksal, yazılı basına özgü az malzemeyle büyük etki yaratma fırsatının kendisine asıl cazip gelen taraf olduğunu belirtti. Bir markanın işine yarayacak fikri bulmak kadar, bu fikre iyi bir başlık ve uygun bir metin yazabilmenin de önemli olduğuna dikkat çeken Köksal, “Mecranın değil, içindeki fikrin durumu farklılaştırdığını düşünüyorum. Önem sıralamasında ne söylüyor olduğunuz, konuştuğunuz yerden hâlâ bir adım önde. Öte yandan ortaya çıkan yeni iletişim alanları ve yöntemleri basının değerinden almış değil” değerlendirmesini yaptı.

BAŞARI BİR MECBURİYET

Gelinen noktada artan rekabete göndermede bulunarak, “Başarı motivasyon kadar romantik bir ihtiyaç değil, bir mecburiyet” diyen Köksal şöyle devam etti: “Bugünkü haliyle, birey ya da ajans olarak yeniyseniz vitrine çıkmaya, konuşulmaya, eskiyseniz de “Biz hâlâ buradayız”, “Bak bu iş böyle yapılır” demeye, bunu göstermeye yarıyor. Biraz sektördekilerin reklamı gibi. Benim başladığım dönemde ise çıta yükseltmeye, kendini tartmaya, durumu idrak etmeye, gıpta edip -içinizden geliyorsa- daha çok çalışmaya yarıyordu. Reklamcıya değil, reklamcılığa faydası daha çoktu yani. Yarışmalarla tescillensin ya da es geçilsin, siz başarılı olduğunuzu her yıl kendinize bir kez daha ispat etmek zorundasınız. Büyük ya da küçük, her ajans bunu yapmak durumunda.

Haberin Devamı


Bayrakla mil ve alışveriş mesajı

Haberin Devamı

İŞ Bankası Bireysel Bankacılık Pazarlama Müdürü Murat Atalay, İş Bankası’nın ‘Dünya sizin, onu iyi kullanın’ sloganıyla öne çıkan uçuş kartı Maximiles’ın ödül alan çalışmasında Medina Turgul DDB’nin farklı ülkelere seyahati vurgulamak için bayrak fikrinden yararlandıklarını belirterek, şunları söyledi: “Özünde alışveriş ve alışverişler karşılığında toplanan millerle bedava uçakla seyahat etme önerisi yatan Maximiles’ın reklam çalışmasında Ajansımız bayraklardan yararlanarak bir kampanya oluşturdu. Dünyadaki diğer ülkelerden, seyahatten bahsediyorsanız bu hâlâ işe yarar bir sembol. İlanlarda da bayrakların algıdaki bu üstünlüğünden yararlanıl-dı. Alışveriş fikri de şimdiye kadar pek görülmedik şekilde işin içine girince, elimizde derdini etkili ve yaratıcı bir şekilde anlatan ilanlarımız oldu. Karşılığını da aldılar.”

Haberin Devamı


Yaratıcı reklam ‘bıçak sırtı’

MARKA değerinin artmasında Kırmızı gibi ödüllerin payının büyük olduğuna işaret eden Cumhuriyet Gazetesi Reklam Müdürü Özlem Ayden, şöyle konuştu: “Anlaşılmış olmanın verdiği haz ve cesaretlendirilmek ödüllerin en önemli etkisi. Ayrıca tüketiciyi doğru yönlendiren reklamla diğerlerinin ayrışmasını sağlıyor. Reklamcılıkta yeni yeteneklerin desteklenmesi ve mesleki saygınlık açısından da yarışmalar önemli. Bu reklam verenleri yeni arayışlar için motive ediyor, daha zeki işlerin kapısı açılıyor, pazarın büyümesine katkı sağlanıyor.” Ayden, yaratıcı reklam ve cesaret ilişkisi konusunda ise şunları kaydetti: “Marka güçlü, duruşu net ve söylediklerinin altı samimi olarak doldurulmuş ise cesur iletişim kurabilir. Aksi takdirde komik duruma düşebilir. Yaratıcı reklam hazırlamak, yayınlamak bıçak sırtı bir durum. Çok beğeni alırken tepki de çekebilirsiniz. Tek pusula doğru bildiğinizi söylemek. Takdir bazen uzun zaman alabiliyor, buna sabrı olan marka değerini yükseltiyor. Sıradanlık, başkasının söylediğini taklit etmeye başlandığında oluyor. Oysa her markanın hedef kitlesi ve marka algısı farklı. Önemli olan bunu yakalamak olmalı, aksi halde sıra dışı olmaktan öteye gitmiyor.”

Haberin Devamı


Yaratıcılık çabası hayatın her anında

BU yılın Basında En iyi Gündem Bağlantılı Reklam kategorisinin kazananı Cumhuriyet Gazetesi reklamı ile Concept Ajans oldu. Concept’in Kreatif Direktörü Kerem Özkut, reklamda yaratıcılık faktörünün özellikle bugünlerde daha da önem kazandığını vurgulayarak, “Markaların sesini duyurmaları için farklı, inandırıcı bir şeyler söylemeleri gerekiyor. Bunun yolu da yaratıcılıktan geçiyor” dedi. Yaratıcılığın kelime olarak belki bize biraz yabancı bir kavram olduğunu ifade eden Özkut şöyle devam etti: “Hatta ne gerek var yaratıcılığa gibi bir bakış açısı da var. Ama aslında hepimiz her gün normal hayatlarımızda da farklı şeyler yapmayı, herkesle birebir aynı şeyi yapmamayı tercih ediyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!