Güncelleme Tarihi:
KIRMIZI’da bu yıl İş Bankası reklamı ile ‘En İyi Banka ve Bankacılık Hizmeti Reklamı’ ödülünü kazanan Medina Turgul DDB’nin Yaratıcı Grup Başkanı Erdem Köksal, reklam sektörünün Kırmızı gibi yaratıcılığın değerlendirildiği yarışmalara ilgisinin artarak devam ettiğini söyledi.
Bayrakla mil ve alışveriş mesajı
İŞ Bankası Bireysel Bankacılık Pazarlama Müdürü Murat Atalay, İş Bankası’nın ‘Dünya sizin, onu iyi kullanın’ sloganıyla öne çıkan uçuş kartı Maximiles’ın ödül alan çalışmasında Medina Turgul DDB’nin farklı ülkelere seyahati vurgulamak için bayrak fikrinden yararlandıklarını belirterek, şunları söyledi: “Özünde alışveriş ve alışverişler karşılığında toplanan millerle bedava uçakla seyahat etme önerisi yatan Maximiles’ın reklam çalışmasında Ajansımız bayraklardan yararlanarak bir kampanya oluşturdu. Dünyadaki diğer ülkelerden, seyahatten bahsediyorsanız bu hâlâ işe yarar bir sembol. İlanlarda da bayrakların algıdaki bu üstünlüğünden yararlanıl-dı. Alışveriş fikri de şimdiye kadar pek görülmedik şekilde işin içine girince, elimizde derdini etkili ve yaratıcı bir şekilde anlatan ilanlarımız oldu. Karşılığını da aldılar.”
Yaratıcı reklam ‘bıçak sırtı’
MARKA değerinin artmasında Kırmızı gibi ödüllerin payının büyük olduğuna işaret eden Cumhuriyet Gazetesi Reklam Müdürü Özlem Ayden, şöyle konuştu: “Anlaşılmış olmanın verdiği haz ve cesaretlendirilmek ödüllerin en önemli etkisi. Ayrıca tüketiciyi doğru yönlendiren reklamla diğerlerinin ayrışmasını sağlıyor. Reklamcılıkta yeni yeteneklerin desteklenmesi ve mesleki saygınlık açısından da yarışmalar önemli. Bu reklam verenleri yeni arayışlar için motive ediyor, daha zeki işlerin kapısı açılıyor, pazarın büyümesine katkı sağlanıyor.” Ayden, yaratıcı reklam ve cesaret ilişkisi konusunda ise şunları kaydetti: “Marka güçlü, duruşu net ve söylediklerinin altı samimi olarak doldurulmuş ise cesur iletişim kurabilir. Aksi takdirde komik duruma düşebilir. Yaratıcı reklam hazırlamak, yayınlamak bıçak sırtı bir durum. Çok beğeni alırken tepki de çekebilirsiniz. Tek pusula doğru bildiğinizi söylemek. Takdir bazen uzun zaman alabiliyor, buna sabrı olan marka değerini yükseltiyor. Sıradanlık, başkasının söylediğini taklit etmeye başlandığında oluyor. Oysa her markanın hedef kitlesi ve marka algısı farklı. Önemli olan bunu yakalamak olmalı, aksi halde sıra dışı olmaktan öteye gitmiyor.”
Yaratıcılık çabası hayatın her anında
BU yılın Basında En iyi Gündem Bağlantılı Reklam kategorisinin kazananı Cumhuriyet Gazetesi reklamı ile Concept Ajans oldu. Concept’in Kreatif Direktörü Kerem Özkut, reklamda yaratıcılık faktörünün özellikle bugünlerde daha da önem kazandığını vurgulayarak, “Markaların sesini duyurmaları için farklı, inandırıcı bir şeyler söylemeleri gerekiyor. Bunun yolu da yaratıcılıktan geçiyor” dedi. Yaratıcılığın kelime olarak belki bize biraz yabancı bir kavram olduğunu ifade eden Özkut şöyle devam etti: “Hatta ne gerek var yaratıcılığa gibi bir bakış açısı da var. Ama aslında hepimiz her gün normal hayatlarımızda da farklı şeyler yapmayı, herkesle birebir aynı şeyi yapmamayı tercih ediyoruz.”