Güncelleme Tarihi:
Bu yıl Kırmızı Zanaat / En İyi Tipografi Kullanımı kategorisinde Kırmızı kazandığınız Groupama Sigorta için hazırladığınız ''Anayurt Oteli'' çalışması ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?
Öncelikle, Groupama Sigorta ‘’Türk Klasikleri Yeniden’’ projesi kapsamında her yıl sinemamızın efsane filmlerini restore ediyor. Bu yıl da Anayurt Oteli filminin restorasyonuna destek oldu. Biz de Anayurt Oteli’nin restorasyon afişini, filmin ruhunu ve karanlık dünyasını kelimelerle “resim” yaparak tasarladık.
Türk reklam sektöründe yaratıcılığa ilişkin genel olarak görüşlerinizi paylaşabilir misiniz?
İyi fikirlerin nadide türler arasına girdiğini söyleyebiliriz.
Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ne zaman oldu? Böylesi bir yarışmanın sektöre katkısı konusunda ne düşünüyorsunuz? Kırmızı gibi bir yarışma neden olmalı?
Ajans olarak Kırmızı’ya ilk defa katılıyoruz. Ödül almak her zaman güzeldir.
Groupama Sorularının Yanıtları;
İletişim çalışmalarınızda yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor, ne kadar önemli?
Aslında iletişim çalışmalarımızın odak noktası ‘yaratıcılık’ diyebiliriz. Binlerce farklı markanın, ajansın yer aldığı bu pazarda sizi öne çıkarabilecek, farklı olmanızı sağlayacak şey sürekli yenilikçi ve yaratıcı fikirler ortaya çıkarmanız. Neredeyse her marka bütçesi dahilinde reklam yapmaya gayret gösteriyor, müşterilerine ulaşmaya çalışıyor. Ancak bazen çok düşük bütçeyle yaptığınız bir iş, devasa bütçelerle yapılan işlerin önüne geçebiliyor, daha fazla ses getirebiliyor. Bazen sadece tek bir kelimeden aldığınız etkiyi, sayfalar dolusu bir kampanya planından alamayabilirsiniz. Yaratcı olmanın, inovatif olmanın önemi de bu noktada ortaya çıkıyor. Bütçe bağımsız en önemli ve genelgeçer iletişim stratejisi, yaratıcılık.
Kırmızı Ödülleri sektöre ne katıyor, ne kadar önemli? Ajansınızın yaratıcılık ödülü kazanması ne kadar önemli?
Kırmızı ödülleri sektörün dinamizmini, yaratıcılığını canlı tutmayı sağlıyor. Her gün yüzlerce, binlerce farklı reklam ve kampanyayla karşı karşıya kalıyoruz, ancak her gün gördüğümüzün belki de sadece biri veya birkaçı zihnimizde yer edebiliyor, bizi şaşırtabiliyor. Aslında belki de burada kullanılabilecek en önemli kelime ‘şaşırtmak’. Bir markanın, bir ajansın yaptığı işi gördüğünüzde sizi şaşırtabiliyor mu, içinizde bir heyecan yaratıyor mu? Heyecanınızı kaybettiğinizde, motivasyonunuzu, nihayetinde yaratıcılığınızı da kaybedersiniz. Bu noktada her gün bir sürü farklı iş üzerinde çalışan yaratıcı beyinleri ödüllendirmek, onları motive etmek için ‘Kırmızı Ödülleri’ önemli bir platform. Marka olarak ajansımızın, bizim işimizle bu ödülü alması da bizi mutlu ediyor ve motivasyonumuzu ve heyecanımızı artırıyor.