İtibar Endeksi'nde sona yaklaşıldı

Güncelleme Tarihi:

İtibar Endeksinde sona yaklaşıldı
Oluşturulma Tarihi: Mart 12, 2013 15:39

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde yürütülen ‘Türkiye İtibar Endeksi’nin 2. Araştırmasının sonuçları 30 Nisan’da açıklanacak.

Haberin Devamı

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi XSIGHTS tarafından hazırlanan, Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerindeki şirketlerin kamuoyu nezdindeki itibarını ölçümleyen Türkiye İtibar Endeksi’nin 2. Araştırmasında sona yaklaşıldı.

Türkiye İtibar Endeksi için 26 ilde 2 bin kişi ile görüşüldü. Araştırma verilerinin raporlaştırılarak oluşturulacak endeksin sonuçları 30 Nisan’da düzenlecek bir basın toplantısı ile kamuoyu ile paylaşılacak. Türkiye İtibar Endeksi’nin geçen yıl açıklanan 2011 verilerine göre, Türkiye geneli dikkate alındığında Koç Holding birinci, TURKCELL ikinci ve Sabancı Holding üçüncü olmuştu.

İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "İtibar, şirket ya da kurum güvenilirliğinin maddi olmayan en önemli ölçütlerinden biridir. Çünkü şirketlerin defter değeri ile piyasa değeri arasındaki farkların en önemli kaynağı onların itibarlarıdır. Geçtiğimiz yıl bu fikirden yola çıkarak ülkemizde lokomotif sektör olarak adlandırılabilecek sektörleri belirledik ve geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu sektörlerde en çok tanınan şirketlerin kamuoyundaki itibarını açıklayacağız. Nisan ayında TİE’nin 2012 sonuçlarını kamuoyu ve şirketlerimiz ile paylaşmayı planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

"7 KADEMEDE ÖLÇÜYORUZ"

TİE’ni gerçekleştiren XSIGHTS Araştırma Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn de araştırmanın iki boyutta yürütüldüğünü söyledi. Penn “Türkiye’nin 26 ilinde tesadüfi seçim metotları ile belirlenen 2 bin denek ile yüz yüze anket çalışması yaparak endeks verilerini topluyoruz. Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan X-Reputation modelimizi biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine uyumlu olarak yeniden düzenledik ve ülkemiz insanının çok önem verdiği ‘güven’ ve ‘gönüldaşlık’ kavramlarını da araştırmamıza dahil ederek 7 kademede itibarı ölçüyoruz. Sonuçları elde ettiğimizde, şirketlerimiz gelecekteki kurum değerlerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebilecekler” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!