Güncelleme Tarihi:
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, yılın ilk beş ayındaki kol saati ithalatı 116 milyon dolar, ihracatı ise 11 milyon dolar oldu.
Türkiye'de son beş yılda toplam 1 milyar 527 milyon 934 bin dolarlık kol saati ithal edildi. Buna karşılık aynı dönemde 125 milyon 73 bin dolarlık ihracat gerçekleşti.
Yerli markalar 50 ülkeye satılıyor
Türkiye'deki saat piyasasına ilişkin AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan İstanbul Saatçiler Esnaf Odası Başkanı Sedat Güngörür, pazarın büyüklüğünün yıllık 13 milyon 700 bin adet olduğunu bildirdi. Türk saat markalarının, uluslararası pazarlarda adından söz ettirdiğine dikkati çeken Güngörür, yerli markaların yaklaşık 50 ülkede tüketiciyle buluştuğunu kaydetti.
Güngörür, saat sektöründe etkili olan Hong Kong, ABD, İtalya, Fransa, Japonya ve Çin'den oluşan altı büyük piyasada, bu yılın ilk 5 aylık döneminde yüzde 15,1'lik daralma yaşandığını kaydetti. En büyük daralmanın yüzde 33,6 ile Hong Kong'da görüldüğünü anlatan Güngörür, bu ülkeyi yüzde 13,7 ile ABD'nin, yüzde 9'la Çin'in izlediğini ifade etti. Güngörür ayrıca, dünya saat sektöründe yüzde 8-11 arasında ciro düşüşü yaşandığını dile getirdi.
"Akıllı saatler pazar payını artıracak"
Bu yılın saat trendleriyle ilgili de bilgi veren Güngörür, "En çok rose-siyah, mavi ve turuncu renkli saat modelleri rağbet görüyor. Klasik saatlere bir yönelme olsa da spor ve büyük kasa saatler gençler tarafından ilgi görmeye devam ediyor" dedi.
Güngörür, akıllı saatlerin ilerleyen yıllarda sektörde pazar payını artıracağını vurgulayarak, "Saat pazarında payını arttırmak ve mevcut müşterilerine yeni teknolojileri sunmak isteyen saat firmaları akıllı saat akımına ayak uydurabilmek, bu rüzgardan faydalanabilmek için çalışmalarına başladı" diye konuştu.
İmitasyon saatlere turist ilgisi
Güngörür, imitasyon saatlerin kayıt dışı gelişen bir pazar olduğunu ifade ederek, bu ürünlerin Antalya, Bodrum, Marmaris ve İstanbul gibi turistik bölgelerde büyük ilgi gördüğünü söyledi. Güngörür, "Fiyat ve kalite standardı bakımından tüketiciye cazip gelen taklit ürünler, ekonomiye ve markalı saatlere özellikle de 100-1000 lira fiyat aralığındaki ürünleri satan mağazalara büyük zarar veriyor" değerlendirmesini yaptı.
Güngörür, Türkiye'de en fazla 50-500 lira fiyat aralığındaki saatlerin satıldığını, kimi saatlerin ise fiyatının ise milyon dolarları bulduğunu aktardı.