Güncelleme Tarihi:
İşte Yeni Passat / Foto-Galeri
TÜRKİYE’de 2010 yılında beklentilerin yaklaşık yüzde 70 üstünde büyüme gösteren otomotiv pazarında, tüketici davranışlarında da önemli değişiklikler olmaya başladı. Geçmişte, istediği otomobili almak için bir gün bile beklemeye sabrı olmayan Türk tüketiciler, artık Avrupalı müşterilerin satın alma davranışlarını benimsedi. Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, “Türklerde otomobil alırken tolerans yoktu. Tüketici eğer istediği araç yoksa hemen başka markaya veya başka modele yönelirdi. Şimdi istediği otomobil ve versiyon için sabırla 3 ay sıra bekliyor” dedi. Uygun bunda kurdaki istikrarın büyük önemi olduğunu söyledi.
İlk aylar yüzde 13
Yeni Passat’ın Barselona’da gerçekleşen uluslararası lansmanında konuştuğumuz Uygun, hem pazar hedefleri hem de yeni tüketici alışkanları hakkında sorularımızı yanıtladı. Uygun, 2010 yılında bir çok firmanın aksine yıla 360 bin adetlik otomobil pazarı hedefiyle girdiklerini belirterek, “Bu bize yılın ilk aylarında otomobil alokasyonunda avantaj yarattı. Yılın ilk dönemlerinde yüzde 13’lük payına ulaştık. Ama buna rağmen 450 binin üzerinde bir otomobil pazarına doğru gittiğimiz için bu yıl yine en büyük sıkıntımız araç bulamamak oldu” dedi.
40 bin araç satarız
Otomobil pazarı yüzde 11 büyürken VW Binek olarak satışlarının yüzde 30 arttığını kaydeden Uygun, şöyle konuştu: “İlk 9 ayda geçtiğimiz ÖTV indirimine rağmen 20 bin adet olan satışımız 27 bin adede çıktı. 2009’da yüzde 7.2 olan Pazar payımız şu an itibariyle yüzde 8.7. Bizim hedefimiz 2010’da yüzde 10, 2011’de yüzde 11’lik pazar payıydı. Bu yıl VW merkezden yeterli araç alabilseydik yıl sonunda yüzde 10’u çok rahat yakalayabilirdik. Bu doğrultuda yıl sonu hedefimiz yüzde 9 ile 40 bin adet civarında bir araç satmak.”
Plan yapabiliyoruz
Türkiye ekonomisindeki istikrara bağlı olarak artık ileriye yönelik planlama yapabildiklerini de kaydeden Uygun, geçmiş yıllarda 3 ay sonrasını öngöremezken artık geleceğe daha olumlu bakabildiklerini belirtti. Uyfun, “Türkiye’de otomobil alacakların geçmişte toleransı yoktu. Bugün geldiğimiz noktada ise Türk tüketiciler istediği otomobili 3 ay da olsa sabırla bekliyor. Bunda tabiî ki hem kurdaki istikrar hem de Türk tüketicilerin artık Avrupa’daki müşterilerin satın alma davranışlarını göstermesi etkili oldu.
Hedefimiz en çok oto satan ilk 3 marka arasına girmek
2011 yılında yüzde 11 hedeflerine ulaşıp 45 bin adetlik satış yapacaklarını kaydeden Vedat Uygun, 2012 yılı hedeflerinin ise yüzde 12’lik payla 50 bin adetlik satış olduğunu söyledi. Uygun, “Şu an otomobil satışlarında ithal firmalar arasında 1, toplamda ise 4’üncü sıradayız. En çok satan ilk 3 markanın Türkiye’de üretici kimliği olduğunu düşünürseniz, 4’üncülük önemli.
Ama bizim hedefimiz 2011 yılından itibaren ilk 3’e girmek” dedi.
Yeni Passat, 52 bin TL’ye lider havasıyla geliyor
VOLKSWAGEN’in ilk olarak 1973 yılında pazara sunduğu ve tüm dünyada 15 milyonun üzerinde satış adediyle sınıfının en başarılı modellerinden biri olarak kabul edilen Passat’ın 7’nci nesli, kasım ayından itibaren Türkiye’de 51 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Yeni Passat’ın Türkiye pazarında iddiasını artırarak başarısını devam ettireceğini söyleyen VW Binek Genel Müdürü Vedat Uygun, şöyle konuştu: “Passat 6’ncı nesli ile Türkiye’de satışa sunulduğu 2005 yılından bu yana 43 bin adetlik bir satış yakaladı. 2010 yılının ilk 8 aylık döneminde 7 bin 252 adetlik Passat satışıyla bu segmentte yüzde 30’luk pazar payıyla liderliğini devam ettirdi. 2011 yılında 45 bin adetlik toplam satışımızın 12 bin adetlik bölümü yeni Passat’tan oluşacak. “ Yeni Passat, BlueMotion Technology ile donatılmış 122 beygir 1.4 TSI benzinli, 105 beygir 1.6 TDI ile 140 ve 170 beygir 2.0 TDI dizel motor seçeneklerine sahip.
Yorgun sürücüyü titretecek
VW’nin yeni tasarım DNA’sını takip eden yeni yüzü ile dinamik bir görünüme sahip olan Yeni Passat’ta Start/Stop ve Fren Enerjisi Geri Kazanım Sistemi standart olarak sunuluyor. Yeni model ayrıca Şehiriçi Fren Asistanı ve Yorgunluk Algılama Asistanı gibi teknolojilerle de ön plana çıkıyor. Yorgunluk Takip Asistanı, araçta kullanıcının sürüş tekniğini belirli periyotlarla sistem tarafından kontrol altında tutup, yorgunluğu hissedip sürücüyü uyarıyor. Yeni Passat’ın bir başka dikkat çeken özelliği ise bagajının bacak hareketiyle açılabilmesi. Cebinizdeki anahtarı algılayan sensörler, eliniz paketlerle doluyken, bacağınızı hafif yukarı kaldırmanızla açılabiliyor.