İtalyanların askıda kahvesi yardım paketi oldu

Güncelleme Tarihi:

İtalyanların askıda kahvesi yardım paketi oldu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 2011 11:41

Fransa ve İtalya başta olmak üzere Avrupa’lıların dünyaca meşhur askıda kahve uygulaması Türkiye’de Kim Marketler Zinciri tarafından Ramazan yardım kampanyasına uyarlandı.

Haberin Devamı

‘İyilikte KİM’in payı var’ sloganıyla yola çıkan Kim Market, toplanan yardımları noter huzurunda Kimse Yok mu, İnsani Yardım Vakfı, Yardım Eli gibi derneklere ulaştıracak. Bu dernekler aracılığıyla da yardımlar dar gelirli ailelere ulaştırılacak. Her 100 yardım paketinde 3 paket ile KİM Marketler Zinciri’nin de katkıda bulunacağını anlatan Genel Müdür Hamit Akçay, “Hedefimiz 10 bin yardım paketine aracılık ederek bu alanda faaliyet gösteren Sivil Toplum Kuruluşlarına destek olmak. Komşumuz açken tok yatmamak inancından yola çıkarak çorbada bizim de tuzumuz olsun istedik” şeklinde konuştu.

10 BİN YARDIM PAKETİYLE 400 BİN TL’LİK BAĞIŞ

Marmara Bölgesi’nde 57 şubesi ile hizmet veren KİM Marketler Zinciri, Ramazan ayı boyunca ‘İyilikte Kim’in payı var’ isimli yardım kampanyasına öncülük edecek. Ağustos ayı sonuna kadar devam edecek kampanya ile ‘askıda kumanya’ ihtiyaç sahiplerine dağıtılacak. Mağazalarda 25, 50 ve 75 TL olmak üzere 3 farklı fiyatta Ramazan paketi bulundurduklarını söyleyen Akçay, “Tüketici bunlardan istediğini satın alıyor. Satın aldığı paket karşılığında bağış fişi alıyor ve hangi kurum vasıtası ile bağış yapmak istiyorsa onu işaretliyor ve bizim sandığımıza atıyor. Biz o sandığı noter huzurunda her on günde bir açacağız. İnsani Yardım Vakfı, Kimse Yok Mu ve Yardım Eli gibi derneklerden hangisine bağışlamak istemişse o kuruluşların görevlilerinin de katılımı ile kendilerine bu yardımlar teslim edilecek. Bağışlayana bu aracı kurumlar mesaj gönderiyor. Biz de KİM Marketler Zinciri olarak her yüz kumanyaya karşılık üç kumanyayı bu kurumlara bağışlıyoruz. Taşıma gibi işleri de biz yapıyoruz. Kampanyamız ay sonuna kadar devam edecek. Veren el ile alan elin birbirini görmemesini amaçlıyoruz. Yardım paketinde 10 bin hedefine ulaşıp Yaklaşık 400 bin TL’lik bir yardım köprüsü kurmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

KUŞ YEMİNİ BAKLİYAT DİYE KUMANYAYA KOYUYORLAR

Genel Müdür Hamit Akçay, özellikle Ramazan kumanyalarında gündeme gelen ve halkın sağlığını tehdit eden hilelere dikkat çekerek, her sene Ramazan'da mantar gibi adı sanı hiç duyulmamış markaların ortaya çıktığını belirtti. Akçay, "Yıl boyunca adını sanını duymadığımız markalar, bir anda Ramazan ayında kumanya paketlerinde ortaya çıkıyor. Bu bir marka ise yıl boyunca niye hiçbir yerde satılmıyor? Niye sadece yılda bir kez ortaya çıkıyor? Çünkü bu markaların kalitesi çok düşük. Bazıları da bayatlamış, son kullanım süreleri geçmiş ürünleri kapsıyor. KİM mağazalarında prensip olarak sadece yıl boyu raflarımızda sattığımız güvenilir markaları yardım paketlerine koyuyoruz. Kumanya paketleri daha sık denetlenerek halkın sağlığıyla oynayanlar cezalandırılmalı. Türkiye’de kumanya pazarı 500 milyon dolara ulaştı. Son yıllarda kumanyalar ucuz ürünlerle dolmaya başladı. Paketlere en ucuz ve en kötü ürünler konuluyor. Örneğin, sofralık zeytin diye yağlık zeytin, baldo pirinç diye kırık pirinç konuluyor. Piyasada kuşyemi olarak satılan bakliyat kumanya içerisine konuluyor. Kumanya paketlerinde Tarım bakanlığı standart bir içerik belirlemeli. Bir paketin içine 20 çeşit koyan da 10 çeşit koyan da, kötü mal koyanla iyi mal koyan aynı kefede değerlendirilmemeli" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!