Güncelleme Tarihi:
Satın alma sonucunda Flormar’ın yüzde 49’u mevcut şirket sahiplerinde kaldı. Flormar, satın alma sürecinden sonra da mevcut yönetim (Sami Şenbay ve iki oğlu Cem ile Alp Şenbay) tarafından idare edilecek.
İkinci nesil uçurdu
Türkiye’nin ilk yerli oje üreticisi Flormar aslında 1950 yılında İtalya’da kurulan bir firma. 1970’te satın alınarak Türkiye’ye getiriliyor. 1994 krizine batmanın eşiğine gelen firmayı, ikinci kuşak yönetimde devrim yaparak hayata bağlamakla kalmadı, perakende alanında da büyüterek önemli bir başarıya imza attı. İkinci kuşak Cem ve Alp Şenbay kardeşler şirketin yönetiminde söz sahibi olduklarında sadece 18 ve 20 yaşlarındaydı.
Dünyada 300 mağazası var
100’ü Türkiye’de, 200’ü yaklaşık 30 ülkede, toplam 300 mağazası olan Flormar, İspanya’dan Suudi Arabistan’a geniş bir coğrafyada faaliyet gösteriyor. İkinci kuşakla önemli büyüme gösteren Flormar’ın dünyadaki pek çok kozmetik devinin dikkatini çektiği biliniyordu. 100 milyon dolar ciroyu aşan Flormar’ın yüzde 51’inin ne kadar satıldığı, her iki firma da aile şirketi olduğu için gizli tutuluyor.
Çok stratejik ortak
Flormar Yönetim Kurulu, ortaklıkla ilgili yaptığı açıklamada şöyle dedi: “Flormar, Yves Rocher Grubu tarafından bir yatırım fırsatı olarak değerlendirildi. Flormar, bir kozmetik markası olarak Yves Rocher Grubu’nun markalarını tamamlıyor. Gerek markalarının uluslararası pazarlarda tanınırlığı gerekse ürün pazarlama yöntemlerinin çeşitliliği ve başarısı düşünüldüğünde Yves Rocher Grubu’nun her açıdan Flormar için çok stratejik bir ortak olduğunu düşünüyoruz.”
Flormar 80 ülkeye ihracat yapıyor
* 1950’de Milano’da kurulup 1970 yılında Türk aile şirketi tarafından satın alınan Flormar, Gebze’deki fabrikasında yılda 50 milyon üniteyi aşkın üretim yapıyor.
* Flormar’ın ürün satışının yüzde 50’si Türkiye’de gerçekleşmekte olup aynı zamanda 80’i aşkın ülkede satılıyor.
* Makyaj pazarındaki faaliyetlerini artırarak geniş çaptaki ürün yelpazesini oje, allık, fondöten, rimel, göz kalemi, ruj, parfüm kişisel bakım ürünlerini tüketiciye ulaştırıyor.
* 2011’de Euromonitor tarafından satış hacmi ve satış değeri olarak Türkiye’nin makyaj pazarındaki lider markası seçildi.
Yves Rocher’ye denge getirecek
FLORMAR’ın çoğunluk hissesini alan Yves Rocher Grubu’ndan şu açıklama yapıldı: “Flormar satışlarının yüzde 50’sinden fazlasını Euro bölgesinin dışındaki büyüme potansiyeli yüksek Türkiye, Orta Doğu, Afrika ve Doğu Avrupa gibi pazarlarda gerçekleştiriyor. Bu ortaklık ile uluslararası pazarlarda markalarımızın varlığı dengelenecek.”