İtalyan moda patronu Zegna’dan ’fuar’ sözü

Güncelleme Tarihi:

İtalyan moda patronu Zegna’dan ’fuar’ sözü
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2007 00:00

Türk tekstil şirketlerinin, Milano’daki fuara alınmama gerekçelerini gazetecilerden öğrenen Bakan Kürşad Tüzmen, İtalyan modasının patronu Paolo Zegna ile sürpriz görüşme yaptı. Türkiye’nin AB üyesi olmaması ve yer yokluğu gibi gerekçeleri sert bir şekilde eleştiren Tüzmen, fuara Türk şirketlerinin katılabilmesi için Zegna’dan söz aldı.

MODANIN kalbi Milano’da düzenlenen, en etkili kumaş fuarı Unica’ya, Türk şirketlerinin alınmama gerekçeleri Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’i fena kızdırdı. 13-16 Şubat tarihlerinde düzenlenen fuara, Türkiye Avrupa Birliği (AB) üyesi olmadığı için ve yer yokluğundan Türk şirketlerin alınmadığını gazetecilerden öğrenen Tüzmen, İtalya Tekstil ve Moda Birliği Başkanı Paolo Zegna ile hemen görüşmek istedi. Tüzmen’in çağrısı üzerine, Hindistan’a gitmek üzereyken Tüzmen’le görüşen Zegna, bakanın sert eleştirileriyle karşılaştı. Tüzmen "Gerekçelerinizin tabanı yok, yaptığınız uluslararası ticaret hukukuna aykırı. Bu artık bir onur meselesi" dedi.

TABANSIZ GEREKÇELER: İtalya’da üç yıldır yapılan ve bu yıl 6’ncısı düzenlenen kumaş fuarı Milano Unica’ya Türk şirketlerinin alınmaması üzerine, İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği’nin (İTHİB) 14-16 Şubat tarihlerinde düzenlediği alternatif Texbridge fuarının açılışına katılan Tüzmen, sürpriz bir şekilde görüştüğü Zegna’ya öne sürdükleri gerekçelerin tabansız olduğunu söyledi. Tüzmen "Sağlam bir gerekçe olmadan Türklerin fuara alınmaması uluslararası ticaret hukukuna aykırı. Bu artık neredeyse bir onur meselesidir" dedi. Zegna’nın bunun üzerine Türk firmalarının Milano Unica fuarına katılmaları için çalışacaklarını söylediği öğrenildi.

BAKAN SAHİP ÇIKTI: İTHİB Başkanı İsmail Gülle, Kürşad Tüzmen’in soruna sahip çıkıp anında müdahale etmesinin çok önemli olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: "Bakan’ın bizzat bu görüşmeyi yapmak için Zegna’yı çağırması çok etkili oldu. Biz, Zegna’ya 100 mektup yazsak bu kadar etkili olmazdı. Bakan Tüzmen’in bu durumu ağır bir dille eleştirmesi bizim fuara alınma sürecimizi kısaltacaktır."

MİLANO EN ETKİLİSİ: Gülle, Milano Unica’ya Türk şirketler alınmadığı sürece Texbridge’i düzenlemeye devam edeceklerini belirterek, "Alt yapımız da gücümüz de var. İtalya küresel moda merkezi. Bu nedenle bu fuarlarda yer almak sektör için çok önemli. Biz bu fuarı Londra, Paris ve New York’ta da düzenliyoruz. Milano’da ilk fuardan edindiğimiz izlenim, en etkilisinin Milano olacağı" diye konuştu.

AVRUPA’NIN PARÇASISINIZ: Bakan Tüzmen ayrıca, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı ve İTHİB Başkanı İsmail Gülle ile birlikte Avrupa Tekstil ve Hazır Giyim Federasyonu (EURATEX) Başkanı Michele Tronconi ile de görüştü. Görüşmelerde, Türk hazır giyim ve tekstilinin Avrupa hazır giyiminin bir parçası olduğunu belirten Tronconi, Türk kumaşlarının sergilendiği Texbridge fuarını da gezdi. Tronconi, gördüğü ürünlerin beklentisinin üstünde kaliteli olduğunu söyledi.

Fiyat kırmayın 2 milyar dolar ihracat yapalım

BAKAN
Kürşad Tüzmen, Türkiye’nin son dönemlerde tekstil ve hazır giyim ihracatını en çok artırdığı ülkelerin başında İtalya’nın geldiğini hatırlatarak, "Bu, artarak devam edecek. İlk hedefimiz İtalya’ya 2 milyar dolar tekstil ve hazır giyim ihracatı. Bunu bir iki yıl içerisinde gerçekleştirebiliriz" dedi. Tüzmen standları gezerken, firma sahiplerine fiyat indirmemelerini de tembihledi.

Şeytanı giydirenler nokta atışıyla hedeften vuruldu

PRDADA
, Calvin Klein, Hugo Boss, Armani, Maxmara, Corneliani, Diesel, Coin, Loretta-Beverly Hills, Pierre Cardin, GAP ve Banana Repablic gibi dünyanın önde gelen markaları üç gün süren Texbridge fuarında iş bağlantıları kurdu. Geçtiğimiz aylarda vizyona giren Devil Wears Prada (Şeytan Prada Giyer) filmine atıfta bulunan bazı katılımcılar, şeytanı giydiren markaların fuar sayesinde nokta atışıyla vurulduğunu söyledi. İsmail Gülle, fuarı 700’den fazla profesyonelin ziyaret ettiğini belirterek, özellikle lüks markalardan çok olumlu geri dönüşler alındığını kaydetti.

Dünyanın devleri bizi izliyor

TİM Başkanı Oğuz Satıcı, sektörün geleceğinin geçmişinden daha parlak olacağını vurgulayarak şöyle konuştu: "Tekstil ve hazır giyim sektörü ülkemizde bu güne kadar daha çok istihdam üretti. Artık istihdamın yanında zenginlik ve değer yaratma zamanı geldi. Bu değişim iyi okunmalı. Sektör önümüzdeki dönemde önemli bir sıçrama yapacak. Bu hem Türkiye hem de dünya tekstil sektörü tarafından net bir şekilde görülüyor. Gerek Türkiye gerek dünyanın çeşitli yerlerinde düzenlediğimiz fuarlar bunu açıkça gösteriyor. En son Milano’da gördük; dünyanın en büyük markaları Türk tekstil ve hazır giyim ürünlerini dikkatle izliyor."

Ceyda Erem yeni fuar peşinde

CNR Fuarcılık’ın patronu Ceyda Erem de hem Texbridge hem de Milano Unica fuarını ziyaret etti. Milano ziyaretiyle ilgili Erem şu bilgileri verdi: "Unica fuarında yapılan son yenilikleri görmek istedim. Eğer Unica, Türk şirketleri almamaya devam ederse, belki buradaki Texbridge fuarını biz organize edebiliriz. Ayrıca İstanbul’da da Türk kumaşlarının gücünü gösteren ayrı bir tekstil fuarı yapma niyetimiz var. Onun için de Unica’da neler var neler yok diye bakmaya geldim."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!