Meltem KARA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2010 00:00
Türkiye’de faaliyet gösterdiği 2007 yılından bu yana İstanbul ve Antalya’daki 3 şubeyle faaliyet gösteren İtalyan Lavazza, Türkiye’de büyümeye karar verdi.
Best İthalat İhracat Pazarlama’nın distribitörlüğünde hizmet ağını genişletmek isteyen Lavazza, 2010’da 30 şube hedefliyor. Lavazza Türkiye İcra Kurulu Üyesi Sertaç Akyüzol, “Lavazza’dan büyüme yönünde tavsiye geldi. Türkiye’de doğru yatırım olacağını ve pazarın büyüyeceğini gördüler. 2009 sonunda 15 milyon lira olan ciromuzu da 25 milyon liraya ulaştıracağız” dedi.
3.5 milyon Euro yatırım
Sertaç Akyüzol, 2010 hedeflerini şöyle anlattı: “2010 yılında İstanbul başta olmak üzere büyük illerde Best Coffee Shop zincirine yeni halkalar ekleyeceğiz. Ankara, İzmir ve Bursa’da yer almayı düşünüyoruz. 110 bin Euro franchise bedeliyle Best Coffee Shop zincirleri açıyoruz. Yeni şube yatırımlarımız toplam 3.5 milyon Euro olacak.”
Akyüzol, çekirdek bazlı kahvede pazarın 300 ton olduğunu belirterek, “2009’da 100 ton toplam kahve satışı yaptık. 2010’da ise 150 ton hedefliyoruz. Türk tüketicisi ağırlıklı olarak tatlı ve sütlü ürünleri tercih ediyor. Farklı aromalara olan ilgi de her geçen gün artıyor. Büyüyen kafe zincirimiz ve bayilerimiz aracılığıyla bu satış rakamı hedefini yakalayacağımıza inanıyorum. Krizle birlikte tüketimde yüzde 10 düşüş oldu. Ancak bu düşüşü yeni müşterilerle bertaraf etmeye çalışıyoruz. 2009’da yaklaşık yüzde 8 büyüdük ve kahve grubunda 20 milyon lira ciroya ulaştık” diye konuştu.
Lavazza’nın eğitime önem verdiğini ve eğitim merkezleri kurduğunu dile getiren Akyüzol, kahve konusunda hem çalışanlara hem de müşterilere sertifikalı eğitim verildiğini kaydetti.