İtalyan açılımı

Güncelleme Tarihi:

İtalyan açılımı
Oluşturulma Tarihi: Mart 28, 2015 01:11

TÜRKİYE’nin 24 yıllık ‘haute coture’ (kişiye özel) markası Dilek Hanif, hazır giyimle ihracatta da büyüme kararı aldı. Dünyanın en lüks 17 markasının pazarlamasını yapan İtalyan Sari Spazio ile anlaşan Dilek Hanif’in koleksiyonları Peckham, Florentina M Braccialini, Tailor Cloth, Ermenegildo Zegna ve Jacob Cohen gibi markalarla beraber pazarlanacak. Dilek Hanif’in hedefi 2018’e kadar dünya genelinde 100 satış noktasına ulaşmak.

Haberin Devamı

991 yılında girdiği pazarda bugün Jane Fonda gibi Hollywood ünlülerinin tercih ettiği bir marka haline gelen Dilek Hanif, son yıllarda ise annesinin yanında başladığı hazır giyime de girdi. Üç yıldır Paris, ABD gibi pazarlarda satış yapıan Hanif, kısa süre önce İtalyan Sari Spazio ile 3 yıl süreli bir distrübütörlük anlaşması gerçekleştirdi. Bugün 5 kıtadan 13 ülkede 24 satış noktası bulunan Hanif, hedefini de büyüttü.
Dilek Hanif yeni hedeflerini hem atölye hem de ilk mağazasının yer aldığı Teşvikiye’deki Ralli Apartmanı’nda anlattı. Sari Spazio’nun kurucusu ve CEO’su Gulio di Sabato’nun, 2013’den beri İtalyan Hazır Giyim Derneği Assomoda’nın başkanı da olduğunu anlatan Hanif, bu anlaşma ile Uzakdoğu, Ortadoğu, Rusya, Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa pazarlarına girmiş olacağını anlatıyor. Hanif, Sari Spazio’nun Dolce Gabbana, Catherine Malandrino, Antonio Marras, Nina Ricci, Badgley Mischka, Matthew Williamson ve Thierry Mugler gibi tasarımcıların Orta Doğu ve Asya’daki dağıtımını da yaptığını belirtiyor. Firmanın 2000’den fazla müşteri portföyüne sahip olduğunu ekleyen Hanif, Milano da Via Cevadale’ de bulunan 2000 m2’lik showroom’un yanı sıra 2015 sonunda Çin’de açmayı planladığı Uzakdoğu şubesi ile de daha da büyümeyi planladığını söylüyor. Hanif, ilk defa bir Türk markasının şirketin showroom’una girdiğini belirtiyor.

Haberin Devamı

90 BİN EURO’LUK GELİNLİK
Coutre’den vazgeçmeyeceğini de anlatan Hanif, şöyle devam ediyor: “Kuveyt prensesine 90 bin Euro’ya gelinlik diktim. Hazır giyimde bu dört beş butik siparişidir. Türkiye’nin katma değeri yüksek markalara çok ihtiyacı var. Giyim sanayiciler derneğindeyim. Oradaki üreticiler bir TIR ürünün bedeli bu diyorlar. Marka nedeniyle hazır giyimde de 30 ile 1000 Euro arasında satış yapıyoruz.”

Franchise istiyorlar
HAZIR giyimde Türkiye pazarından da taleplerin geldiğini ve mağaza açmak için francihise istediklerini belirten Hanif, “Mağazadan önce cornerlarda deneme yapacağım. İstanbul’da bir caddede mağaza açmayı planlıyorum. Öncelik ihracat. Çünkü çok zevkli” diyor. Bu yeni hedeflerle üretimde de yeni bir yapılanmaya gideceklerini anlatan Hanif, ortaklık için bir fonla görüşme halinde olduklarını belirterek, “Olabilir tabii. Ancak mantıklı olması lazım. Emeklerle iyi yönetilmiş bir iş. Marka çok iyi korundu. Katkısı olacaksa yaparız” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

THY projesi bitmek üzere
DİLEK Hanif, Türk Hava Yolları’nın kıyafetleri için çalışmanın da bitmek üzere olduğunu da belirterek, “O tartışılan kıyafetler zaten yoktu. Yeni kıyafetler tamam. Yönetim karar vermeye çalışıyor. Yakın zamanda da sonlandırmak istiyor. Değişim zor. Kıyafetler uzun vadeli kullanılacak” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!