Güncelleme Tarihi:
Versace, Armani, Christian Dior ve Moschino gibi dünya devleri ile Vakko, Sarar, Abdullah Kiğılı ve Ramsey gibi Türk moda sektörünün önemli markalarına ürün sağlayan İpekiş’in yılda 2.2 milyon metre yüzde 100 yünlü kumaş ürettiğini ifade eden İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil, “2012’de Bursa Organize Sanayi’de yeni fabrikamıza taşındık. Yeni ürünler geliştirmeye başladık. İtalyan kumaş devleri ile yarışabilmek için Lane Bugella markasını yarattık. Türk kumaşının kalitesi biliniyor. Ancak İtalyan markalar ‘İtalyan stili’ ile piyasada öne çıkıyor. Atatürk’ün temellerin attığı marka Lane Bugella markası ile dünyaya yayılıyor” dedi.
20 MİLYON DOLAR YATIRIM
İpekiş’in ilk olarak İş Bankası’nın bir iştiraki olarak kurulduğunu dile getiren Kandil, “İsmimiz ‘İpek’ ile ‘İş’in bir araya gelmesiyle oluştu. 1990 yılına kadar İş Bankası’nın iştiraki olarak devam etti. 1990 yılında Tarman ailesi İpekiş’i satın aldı. Satın alındıktan sonra birkaç yıl içinde 45 milyon dolarlık yatırım yapıldı. Küresel ısınma giyim alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte İpekiş’te de yenilenmeye gidildi. 2012’de toplam 22 bin metrekare kapalı alana sahip yeni fabrikaya taşındık. Yeni İpekiş fabrikası için makinelerin haricinde yaklaşık 20 milyon dolar yatırım yaptık” dedi.
Atatürk’ün temelini attığı eski fabrikada üretimin 2012’de durduğunu hatırlatan Kandil, “Orada sadece geleneksel perakende satış mağazamız var. Orası için termal kür merkezi projemiz var. 30 dönümlük arazi üzerine bu merkezi kurmak istiyoruz. Tescilli binaları koruyacağız” dedi.