Güncelleme Tarihi:
BARSAN Global Lojistik’in, İtalyan otomobil devi Ferrari’nin merkezi Modena’da 5eş yıl önce kurduğu üssün yakaladığı büyümenin keyfini yaşayan BGL Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Çaptuğ, 2020 yılına kadar dünyanın en büyük 10 lojistik şirketinden biri olmayı hedeflediklerini açıkladı. Cengiz Çaptuğ, 1.1 trilyon dolarlık ihracat ve ithalatıyla dünya ticaret hacminin yüzde 3.4’ünü gerçekleştiren İtalya’yı BGL olarak çok önemsediklerine dikkat çekti.
Barsan’ın, yurt ışı odaklı büyümesini sürdürdüğünü anlatan Cengiz Çaptuğ, 2005 yılında alınan bir kararla dünya üzerindeki tüm lojistik üslerini özvarlık yapma atağına kalktıklarını hatırlattı. Çaptuğ, bu operasyonun başlatıldığı İtalya’da 5 yıl içinde 10 kat büyüdüklerini belirterek, “2005’te 500 metrekarelik merkezde hizmet verirken bugün bu büyüklüğü 5 bin metrekareye çıkardık. İtalya’daki ciromuz da benzer şekilde 10 kata yakın arttı” dedi.
Komşularla alışveriş
Cengiz Çaptuğ, İtalya ile Türkiye’nin toplam dış ticaret hacminin geçen yıl, yüzde 27.8 düşüşle 13 milyar 593 milyon dolar olduğunu, Türkiye’nin, 5.9 milyar dolarlık mal sattığı İtalya’dan, 7.6 milyar dolarlık mal aldığını belirtti. İtalya’nın BGL için sadece Türkiye ile yapılan dış ticarette değil komşularla yapılan alışverişte de devrede olduğunu vurgulayan Çaptuğ, “İtalya’nın en önemli ticari ortakları Almanya, Fransa, ABD, İspanya ve İngiltere. Bizim, bu ülkelerin tamamında lojistik üs yatırımımız var. İtalya’nın ünlü markalarının taşıyıcısı olma yolundayız” diye konuştu.
800 milyon dolar
BGL’nin 2008 cirosunun 400 milyon dolar olduğunu anlatan Cengiz Çaptuğ, 2009’da da krize rağmen 2008 rakamını yakaladıklarını belirtti. BGL’deki 2010 yılı ilk çeyrek verilerinin krizden çıkış trendinin başladığının ipuçlarını verdiğini vurgulayan Cengiz Çaptuğ, sözlerini şöyle sürdürdü: “Şirket olarak 2010’da yüzde 100 büyümeyi yani 800 milyon dolar ciroyu yakalamayı hedefliyoruz. Çünkü yatırımlarımızın faydasını krizde gördük. “
5 yılda 150 milyon Euro yatırım yaptık
BGL Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Çaptuğ, yurtdışındaki tüm depolarını kendi malları haline getirme stratejisini uygulamayı sürdüreceklerine de dikkat çekerek, “Son 5 yılda ingiltere, Fransa, İspanya, Macaristan, Hong Kong ve ABD başta olmak üzere BGL’nin tüm yurtdışı lojistik merkezlerini özvarlık yaptık” diye konuştu. Lojistik hizmetinde küresel bir oyuncu olma yolunda 5 yılda 150 milyon Euro’ya yakın yatırım yaptıklarını vurgulayan Cengiz Çaptuğ, “Barsan toplam cirosunun yüzde 65’ini yurtdışı taşımalardan kazanıyor. Ağırlıklı olarak otomotiv sektöründe hizmet veriyoruz ancak sadece uluslararası nakliye yapmıyoruz. Depo stoklama, gümrükleme, iç nakliye ve dağıtım da yapıyoruz” diye konuştu.
İtalyan nakliyeciler kriz yaşıyor
BGL’nin İtalya Direktörü Taylan Hanoz, İtalya’dan gelen kaliteli konfeksiyonun yüzde 80’ini taşıdığklarını belirtti. “İtalyan nakliyecileri büyük kriz yaşıyor” diyen Hanoz, 2009’da İtalya’da lojistik sektörünün yüzde 30’un üstünde küçüldüğünü Barsan’ın ise 2008 performansını koruduğunu vurguladı. Taylan Hanoz, Modena’daki lojistik tesislerinde, iki ülke arasında hizmet verdiklerini söyledi.