Güncelleme Tarihi:
Silk&Cashmere’in kurucusu ve CEO’su Ayşen Zamanpur, yaşananlar nedeniyle çok şaşkın ve üzgün olduğunu ifade etti. hurriyet.com.tr'ye açıklamalarda bulunan Zamanpur, 2012 yılında tüm süreçlerden geçerek Turquality’nin Marka Desteği Programına kabul edildiklerini belirterek, "O zaman bu teşviği kutladık ve teşvik aldığımız güvencesiyle Çin, Paris, Londra ve Zürih’te mağazalar açtık. Ne zamanki başvuruda bulunup harcamalarımızı sunduk, bize teşviğin askıya alındığı söylendi” dedi.
GEÇERLİ DEĞİL DEDİLER
Daha sonra olayı aydınlatmak için Ankara’ya gittiklerini belirten Zamanpur, “Bizzat görevlilerle konuştuk. Bize tescilli markamızın 'Fabeks Silk & Cashmere' olması, ancak mağazalarımızda tabelamızın ve tanıtımlarımızda görsellerin 'Silk&Cashmere' olması nedeniyle teşviğimizin artık geçerli olmadığı söylendi. Fakat bizim markamızın Fabeks Dış Tic A.Ş'ye ait olduğunu herkes bilir ve markamız Silk&Cashmere olarak tanınıyor. Bundan kimsenin şüphesi yok. Peki bu karar nedir?” dedi.
Turquality ilk uygulandığında bazı markalara başvuru bile yapmadan ‘hediye gibi’ teşvik hakkı verildiğini ifade eden Zamanpur “İlk gruptakiler başvuru yapmadı. Direkt aldılar teşviği. Açıkçası ben de safça bekledim, kesin bize de verecekler sandım. Ama Turquality oluştururken programa katkı için görüş veren insanlardan biri olmama rağmen teşvik vermediler" diye konuştu.
BİZİ DERS OLARAK OKUTTULAR
Zamanpur kendilerine neden teşvik verilmediğini anlamadığını belirterek, şöyle devam etti:
“Seneler içinde bir çok genç marka, daha tek bir girişimi olmadan, yurt dışında büyüme hedeflerini sunup Turquality kapsamına girdi. Bizim gibi 20 yıldır bu konuda kendisini ispatlamış bir markanın neden göz ardı edildiğini anlamak çok güç... Halbuki bizim başarılarımız dünyada da kabul görüyor. Daha geçen yaz Fransa hükümetinden 'en kaliteli yabancı yatırım' ödülünü bakanın elinden aldık. Bizden sonra ise aynı ödülü Apple aldı. Lyon Üniversitesi’nde 6 yıldır bizi ders olarak okutuyorlar. İstanbul Üniversitesi yüksek lisans eğitim kitapçığındayız.
Şangay Üniversitesi’nde de başarılı bir marka ve girişim olarak derslerde okutulduk. Pek çok bilimsel kitaba marka yaratmak adına konu olduk. Bizim kadar üniversitelerde tezlere konu olan, vaka çalışması yapılan marka var mı bilmiyorum... Satış olarak bakarsanız da 26 ülkede satış noktamız var. Başka ne beklersiniz bir Türk markasından, ne yapabilirdik de yapmadık? Mağazaya Fabeks diye yazmamışız... Peki bu çözülemez miydi? Kısaca Turquality'nin tüm şartlarına yüzde 100 uyuyoruz. Nerde kim duysa bana hep “Sizin neden Turquality teşviğiniz yok" diyor. Bilmiyoruz, cevabımız yok... Ne ders verdiğim öğrenciler, ne yönetim kurulu üyesi olduğum önemli marka dernekleri ne de perakendedeki arkadaşlarım hiç kimse bunu mantıklı bir şekilde açıklayamıyor.."
1992 YILINDA KURULDU
1992 yılında kurulan şirketin Türkiye ve dünya genelinde 39 mağazası ve 100'ün üzerinde satış noktası bulunuyor. Firma 3 Ocak 2012 tarihinde Eastgate Capital Group ile ortak olmuştu.
Anlaşmanın ardından çoğunluk hissesinin Zamanpur ailesinde kalmasına karar verildi.