Güncelleme Tarihi:
Dünya genelinde franchise sistemiyle mağazalar açan IKEA, Türkiye'de MAYA Holding A.Ş.'nin ana hissedarı olduğu MAPA Mobilya ve Aksesuar A.Ş. ile Ümraniye'de açacağı 30 bin metrekarelik ilk mağazasında 6 bin 500 çeşit ürünü tüketiciyle buluşturacak.
IKEA konsepti dahilinde Türkiye'de de mobilyalar yassı koliler halinde satılacak ve müşteriler aldıkları ürünleri kendileri evde monte edebilecekler.
Önümüzdeki 4 yıl içinde Türkiye'de 4 mağaza açmayı hedefleyen IKEA'nın, 2005'in ilkbaharında açılması planlanan İstanbul Ümraniye'deki mağazası ile faaliyet gösterdiği ülke sayısı 33'e, dünya genelindeki mağaza sayısı ise 213'e çıkacak.
IKEA'nın Türkiye faaliyetlerine ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan MAPA Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özsüer, ekonominin iyi yönde gelişmesinin IKEA'nın Türkiye'de yatırım yapmasını hızlandırdığını belirterek, önümüzdeki 4 yıl içinde 2'si İstanbul'da biri Ankara, diğeri İzmir'de olmak üzere 4 mağaza açılmasının hedeflendiğini bildirdi.
Özsüer, bu mağazalarda yaklaşık 2 bin kişinin istihdam edileceğini kaydederek, açılan mağazalarla yeni iş imkanları yaratmayı amaçladıklarını söyledi.
MAĞAZADA 6 BİN 500 ÇEŞİT ÜRÜN SATILACAK
MAPA Mobilya Genel Müdürü Klaus Müllner de, 1943'te kurulan IKEA'nın, bu yıl sonu hedeflenen cirosunun 13.5 milyar euro civarında olduğunu bildirdi. Müllner, 2005 ilkbaharında açılması planlanan 30 bin metrekarelik mağazanın, IKEA'nın en büyük mağazalarından biri olacağını ve burada 450 kişinin istihdam edileceğini söyledi.
Ümraniye'de TEM çıkışında yer alan mağazanın inşaatına yaz aylarında başlandığını kaydeden Müllner, mağazada her türlü mobilya, ev, mutfak, banyo aksesurlarını içeren 6 bin 500 çeşit ürün satılacağını anlattı.
Müllner, mağazada çocuklar için çok büyük bir oyuncak, aksesuar ve mobilya bölümü bulunacağını da ifade ederek, mağazada 500 kişilik bir restoran ve İsveç ürünlerinin satılacağı mini bir marketin yer alacağını bildirdi.
“FİYATLARI DÜŞÜK TUTMAYA ÇALIŞIYORUZ”
Soruları da yanıtlayan Klaus Müllner, IKE'nın 16 yıldır Türkiye ile iş yaptığını ve çok çeşitli tedarikçileri olduğunu belirterek, ”Fiyatları mümkün olduğunca düşük tutmaya çalışıyoruz. Açık hedefimiz bu. Çoğunluğun bu ürünleri alabilmesi lazım” dedi.
Müllner, üretim ağırlıklı tasarım, tedarikçilerle yakın işbirliği, etkin dağıtım sistemi, yassı kolilerde paketleme, depolamadaki yer kazancı, nakliyatın müşteriye ait olması ve müşterilerin ürünleri kendilerinin monte etmesinin ürün fiyatlarının düşük olmasını sağlayan en büyük faktörler olduğunu söyledi.
Bir soru üzerine Müllner, 2008 yılına kadar 4 mağaza açmaya hedeflediklerini anımsatarak, Ümraniye mağazası için toplam yatırım bedelinin 40 milyon euro civarında olduğunu bildirdi.
MAPA Mobilya Pazarlama Müdürü Gülden Sincer de, IKEA'nın vizyonunun daha iyi bir yaşam yaratmak olduğunu belirterek, amaçlarının iyi tasarımlı, kullanışlı, kaliteli ürünleri düşük fiyatla müşterilere sunmak olduğunu kaydetti.