İsveçli H&M’in gelişi kotaya takıldı

Güncelleme Tarihi:

İsveçli H&M’in gelişi kotaya takıldı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2007 00:00

10 milyar dolar civarındaki cirosuyla dünyanın en büyük hazır giyim grupları arasında yer alan Hennes & Mauritz’in (H&M) Türkiye’ye giriş planları da Çin’e uygulanan kotaya takıldı.

Pazarlara yaptığı büyük girişlerle bilinen ve Türkiye’yi bir süredir izleyen H&M’in, Çin’e karşı hazır giyimde uygulanan kotalar sebebiyle Türkiye’ye gelişini kotaların biteceği 2008 yılına sarkıtabileceği söyleniyor. Üretiminin yüzde 25 gibi bir kısmını Çin’de yaptıran İsveçli devin, kota sebebiyle mal tedariğinde sorun yaşamaktan çekindiği söyleniyor.

CEO TÜRKİYE’YE GELİYOR: H&M CEO’su Rolf Ericsen’in Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Bakanlık temsilcileriyle görüşmek üzere Şubat ayında Türkiye’ye geleceği öğrenildi. Türkiye pazarında büyük bir atılım yapmayı planlayan marka için kotalar büyük bir sorun oluşturuyor. 2007’de açılacak olan İstinye Park alışveriş merkezinde yer ayırtan H&M’in sözleşmesini imzalayamamasının önündeki en büyük engel olarak kotalar gösteriliyor.

İTKİB’LE DE GÖRÜŞTÜ: Türkiye’de pazara girişini 2008’e bırakmak istemeyen H&M, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birliği’nden (İTKİB) de görüş aldı. H&M yetkililerinin İTKİB ile görüştüğünü doğrulayan, İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Fikirlerimiz, görüşlerimizi sordular. Paylaştık" dedi. H&M’in CEO’su Rolf Ericsen’in Ankara’da yapacağı temaslara bağlı olarak markanın Türkiye pazarına girişini 2008 öncesine alması veya sonrasına bırakması bekleniyor.

ZAMAN GÖSTERİR DEMİŞTİ: Rolf Ericsen bir süre önce Hürriyet Gazetesi’ne verdiği demeçte, Türkiye’ye girişlerini zamanın göstereceğini söylemişti. H&M, yeni pazarlarda bir anda çok sayıda mağaza açarak, sürpriz ve iddalı girişleriyle biliniyor. H&M, İtalya pazarına başka markalardan satın aldığı 30 mağazayı aynı anda açarak sükseli bir giriş yapmıştı. H&M’i 1947’de kuran Persson ailesi grubun yüzde 37’sine sahip. Ana vatanı İsveç’te açık ara pazar lideri olan H&M’in en büyük pazarı ise Almanya.

Yeni mağaza zinciri COS’la, lükse giriyor

H&M, Avrupa Birliği ülkelerinde artan satışlarıyla 2006’nın dördüncü çeyreğinde kárını yaklaşık yüzde 18 artırdı. 30 Kasım’da son bulan 3 aylık süre içinde H&M’in net kárı 544 milyon dolara yükseldi. Satışlar ise yüzde 8 yükselerek 2.8 milyar dolara ulaştı. Avrupa’nın en büyük giyim zincirlerinden H&M, 2007 yılında birincisi ev tekstili ürünleri satan online mağaza, ikincisi ise yüksek fiyatlı tekstil ürünleri satan Collections of Style (COS) olarak adlandırılan yeni bir zincir olmak üzere iki yeni mağazacılığa geçiyor. H&M ev tekstili ürünleri satan online mağazayı 2007 sonuna doğru ilk olarak Hollanda, Almanya ve Avusturya gibi Kuzey Avrupa ülkelerinde gerçekleştirecek. Yeni mağaza zinciri COS’un lansmanı ise ilkbaharda ABD, İngiltere, Belçika, Hollanda ve Almanya’da yapılacak. İlk mağaza Mart ayında İngiltere’de açılacak. H&M, yıl boyunca çoğu Avrupa ve Kuzey Amerika’da olmak üzere 170 yeni satış yeri açarak mağazalarının sayısını yüzde 10 artırmayı planlıyor. H&M’in 24 ülkede toplam 1345 mağazası bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!