Güncelleme Tarihi:
Dünyada otantik taş denildiği vakit akla ilk gelen coğrafyalar arasında Hindistan ve Çin yer alıyor. Tasarımcı Kaynaroğlu; Çin ve Hindistan gibi ülkelerden çok daha zengin topraklarımızdan adeta maden fışkırdığını belirterek önemli bir noktaya parmak basıyor, “Ülkemize katma değer sağlayacak doğal taşları, taşların çıktığı coğrafyanın yerlileriyle birlikte topluyorum. Ham halde aldığım taşları kesime sokup işledikten sonra gerek yurt içi gerekse yurt dışı pazarına sokuyorum. Genç nesli bu sektöre yöneltmek lazım. Hindistan ve Çin gibi ülkelerin yanında toprakları ve denizleri mineral zengini ülkemizin de anılması lazım. Bu sektör ülkemize döviz getireceği gibi istihdama gebe güçlü bir alan. Muğla’nın Milas bölgesinde çıkan bir başka değerli taşımız ise Diaspor. Ham halde kg fiyatı 1.500 – 2.000 dolar olan bu taşımız kesildikten sonra carat fiyatı 300 dolardan alıcı bulmakta. Hong Kong borsasında ise catarı 1000 dolardan işlem görmekte. Aynı bölgeden çıkan ve Diasporun bir başka çeşidi olan Kırmızı Diaspor ise dünya piyasalarında carat fiyatı 1500 dolardan satılıyor. Bu taşımızın en büyük özelliği doğal ortamlardan 7 renk değiştirmesi. Milli madencilik sektörünün güçlenmesi ile çok daha iyi yerlere gelineceğine inanıyorum”
“AKLA SADECE KOLYE VE YÜZÜK GELMEMELİ”
Tasarımcı Kaynaroğlu değerli taş denilince akla ilk gelenin yüzük ve kolye olduğunu artık bu kısırlıktan sıyrılınması gerektiğini belirtti ve “Ülkemizin her yerini gezip taş topluyor ve çıkartıyorum. Bu taşları gören herkesin aklına gelen ilk cümle bundan ne güzel yüzük olacağı. Hayır, bunu değiştirmeliyiz. Avrupa cep telefonu kılıflarına elmas işleyerek tüm dünyaya sattı. Biz de değerli taşları tekstile, otomotive, havacılık sektörüne, ev dekorasyonuna hatta elektronik eşyaya entegre etmeli ve yurt dışına satmalıyız. Düğmeler, süslemeler, tuşlar, kıyafet işlemeleri, yazı karakterleri ve çok dahası…” diyerek değerli taşların kullanılacağı pek çok yeni sektörün olduğunun altını çizdi.