Güncelleme Tarihi:
7’nci nesil VW Golf, MQB adı verilen modüler platformda (Modular Transverse Matrix) geliştirilmiş bir otomobil olarak dikkat çekiyor. Dış tasarımında çok radikal bir değişikliğin olmadığı yeni Golf’te devrimden ziyade evrim nitelendirilebilecek bir çizgiyle karşımıza çıkıyor. Aracın özellikle iç mekanındaki yenilikler ve kalite ön plana çıkıyor.
İŞTE YENİ GOLF 7 / FOTO-GALERİ
Golf 38 yaşında
İlk defa 1974 yılında tanıtılan ve 2012’ye kadar 6 nesilde 30 milyona yakın satarak bir efsane haline gelen VW Golf’ün yeni nesli, önceki nesilden hem daha konforlu hem daha geniş hem de daha güvenli. 100 kilogram hafifleyen aracın 4255 mm’lik uzunluğu eskisinden 56 mm, 1799 m’lik genişliği ise eskisinden 13 mm daha fazla. Yükseklikse 28 mm azalarak 1452 mm olmuş. Bu sayede 0.27 Cd’lik rüzgar direnç katsayısına sahip aerodinamik bir gövde edilmiş. 2637 mm’lik dingil mesafesi de 59 mm artış göstermiş ve ön tekerleklerin 43 mm öne çekilmesiyle iç mekanda daha fazla alan sağlanması amaçlanmış.
Cimri motorlar
VW yetkilileri yedinci nesil olarak yollara çıkacak yeni Golf’ün arka koltuklarında diz mesafesinin 15 mm, önde omuz genişliğinin 31 mm, arkada omuz mesafesinin ise 30 mm daha iyi olduğunu belirtiyor. Yeni VW Golf’ün tüm motorlarında stop/start sistemi standart.
İlk etapta benzinli motor olarak 4.9 lt/100 km’lik ortalama tüketim sunan 1.2 lt TSI 85 beygir, 4.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi sunan silindir deaktivasyon teknolojili 1.4 TSI 140 beygir seçenekleri sunulacak. Dizel motorlarda ise 3.8 lt/100 km ortalama tüketim sunan 1.6 TDI 105 beygir ve 4.1 lt/100 km ortalama tüketim sunan 2.0 TDI 150 beygir seçenekleri var.
4 farklı sürüş seçeneği
2013 Golf’te ilk defa sürücü profil seçim olanağı da sunulacak. Buna göre sürücü Eco, Sport, Normal ve Individual olmak üzere 4 farklı sürüş seçeneğinden birini tercih edebilecek. DSG şanzımanda bunlara ek olarak Comfort seçeneği olacak. VW’den yapılan açıklamaya göre otomobil hakkındaki daha kapsamlı bilgiler 2012 Paris Otomobil Fuarı zamanı açıklanacak.