İşte hazır giyimin en itibarlı markaları

Güncelleme Tarihi:

İşte hazır giyimin en itibarlı markaları
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2014 11:03

İtibar Atölyesi adına İstanbul Ticaret Üniversitesi akademik denetiminde XSIGHTS araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi’nin 2013 sektör sonuçlarının açıklanmasına başlandı. Bu kapsamda detaylı olarak mercek altına alınan ilk sektör hazır giyim sektörü oldu. Türkiye İtibar Endeksi 2013 sonuçlarına göre; hazır giyim sektörünün en itibarlı şirketleri sırasıyla; LC Waikiki, Sarar ve DeFacto olarak sıralandı. Bu şirketleri, Koton, Kiğılı, ve Mavi takip etti.

Haberin Devamı

Sıralamayla ilgili açıklama yapan Xsights Genel Müdürü Çiğdem Penn, “Sektörel itibar puanlarına bakıldığında, hazır giyim sektörü 2013 yılında 5,398 T.İ.E. puanı ile sektörler arasında üçüncü sırada yer aldı. 2012 yılı sonuçlarıyla karşılaştırıldığında ise T.İ.E. puan ortalamasını artıran hazır giyim sektörü, verimli itibar puanı ile son 3 yıldır istikrarlı gidişini sürdürdü. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen saha çalışmasına katılan kişilere, ‘Sizce Türkiye’de hazır giyim sektörünün en itibarlı birinci/ikinci/üçüncü şirketi hangisidir?’ soruları soruldu. Örneklemi oluşturan kişilere seçenek sunulmadan, serbest bir şekilde yanıtlarını telaffuz edebilme imkanı verildi. Deneklerin herhangi bir etki altında bırakılmadan vermiş oldukları yanıtlar ile objektif bir sonuç elde etmek amaçlandı” diye konuştu.

Haberin Devamı

Penn Türkiye İtibar Endeksi saha çalışması, Türkiye'nin 26 alt bölgesindeki illerde gerçekleştirildiğini belirtirken örneklem olarak belirlenen kişilerle hanelerde yüz yüze gerçekleştirilen araştırmada, şirketlerin algı puanları da ölçümlendiğini, TİE hazır giyim sektörü ölçümlenen algı kriterlerinde Türkiye'deki en itibarlı şirketlerin 10 üzerinden 8.46 puan aldığını söyledi.

Penn, “Hazır giyim sektöründe itibarlı bulunan şirketler ticari gücün yüksek olması, üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması, profesyonel ve nitelikli çalışanlarının olması kriterlerinde en yüksek başarıyı yakalamaktadır. Şirketler, algı kriterleri bazında değerlendirildiğinde en başarılı performansı Mavi ve Sarar sergilerken; LC Waikiki hızla büyüyen marka, DeFacto profesyonel ve nitelikli çalışanları olan marka, Koton üstün ürün ve hizmet kalitesi sunan marka ve Kiğılı köklü ve sağlam marka algısı ile öne çıkıyor” diye konuştu.

Türkiye İtibar Endeksi 2013 sonuçlarına göre hazır giyim sektörü ilk 6:

1. LC WAIKIKI 4,992
2. Sarar 4,141
3. DeFacto 3,925
4. Koton 3,893
5. Kiğılı 3,872
6. Mavi 3,582

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!