Güncelleme Tarihi:
Her esnafın işini internete taşıyabileceğini ve doğru hamlelerle milyonlarca müşteriye ulaşabileceğini belirten Çiğdemli, başarılı bir e-esnaf olmanın yollarını 15 maddede özetledi.
Depoda duracağına internette dursun
Öncelikle piyasada rekabet edebilecek ürün grubu seçmeniz gerekiyor. Bir semt pazarında tezgah ya da işlek bir caddede dükkan açacak olsanız rakiplerinize fark atacağınız ürünleri öncelersiniz. İnternet ticareti için de aynı kural geçerli. Eğer elinizde eritmek istediğiniz stoğunuz var ise elbette onlar için de bir e-ticaret sitesi açabilirsiniz. Depoda duracağına internette dursun.
300-500 liraya site yaptırmayın
E-ticaret sitenizi yaptırmak için hizmet alacağınız e-ticaret paket firmasının profesyonel bir firma olduğundan emin olun. 300-500 liraya site yaptığını iddia edenlere itibar etmeyin. Profesyonel bir altyapının bu rakamlara kurulmayacağını unutmamalısınız. Sitenizde açık kaynak kodlu ücretsiz yazılımlar kullanılmadığından da emin olmalısınız.
Aylık dükkan kirasına yıllık yatırım
İyi bir e-ticaret paketi için en az bin lira ile 5 bin lira arasında bir miktarı gözden çıkarmalısınız. Unutmayın ki bir dükkan açacak olsanız bu paranın belki de çok daha fazlasını her ay ödeyeceksiniz. Ama paket için bu parayı yılda sadece bir kez ödeyeceksiniz.
Yedeklemeyi unutmayın
Site verilerinizi en azından birkaç günde bir yedeklemelisiniz. Böylece sitenin çökme veya saldırıya uğrama ihtimaline karşı verilerinizi korumuş olursunuz.
SSL ve 3D Secure mühim
Bir e-ticaret sitesinde SSL sertifikası mutlaka olmalıdır. Aksi halde müşterileriniz siteye güvenip kredi kartı bilgilerini girmek istemeyecektir. Bunun yanı sıra 3D Secure hizmetinin de açık olması tavsiye edilir. Çünkü 3D Secure ile müşteri, ödemeyi yaptığına dair bir SMS onaylaması yapmak zorundadır. Bu onaylama, hem müşteri hem de satıcı için güveni arttırır.
Kargo firmalarından teklif alın
Kargo bedellerini düşürmek için tüm kargo firmalarından toplu gönderim için teklif almalısınız. En uygun teklifi veren ile anlaşın. Kapıda ödeme seçeneği için de kargo firmanız ile anlaşma yapmanız gerekiyor.
Sattıkça mal alabilirsiniz
Yüklü miktarda toptan alım yapacak sermayeniz yok ise sattıkça mal alma yöntemini kullanarak e-ticaret yapabilirsiniz. Bunun için tedarikçileri ve satacağınız ürünleri belirlemeniz yeterli.
Ürünlerinizi karşılaştırmalı sitelerde listeleyin
Karşılaştırmalı siteler her gün milyonlarca alışverişçiyi ürün sayfalarına yönlendirir. Satın almaya hazır müşterinin sizi görebilmesi için karşılaştırmalı arama sitelerine ürünlerinizi listelemeniz iyi olur.
Bütçeye göre internet reklamı
Facebook, Google, Instagram gibi platformlara sitenizin reklamını vermeniz kısa zamanda çok sayıda müşteriye erişmenizi sağlar. Bütçenize göre reklam verebilirsiniz. Ayrıca sosyal platformlarda ürünlerinizi tanıtabileceğiniz birer hesap da açın. Ürünlerinizle ilgileneceğini düşündüğünüz hesapları takibe alarak sizden haberdar olmalarını sağlayın.
Sosyal medya ünlülerini önemseyin
Sosyal medya ünlülerine ve çok takipçili sosyal medya sayfalarına ulaşmayı deneyin. Hepsinin profilinde reklam anlaşmalarını takip edebilecekleri bir mail adresi yazar. Bu adrese son derece nazik bir dil ile kısaca kendinizi ve ürünlerinizi tanıtan bir mesaj yazın ve ürününüzü göndermek için bir mektup adresi rica edin.
SEO çalışması yaptırın
Ürünlerinizin Google aramalarda üst sıralara yükselmesi için SEO çalışması yaptırmalısınız. Böylece sattığınız ürünle alakalı bir arama yapıldığında sitenizin fark edilmesi kolaylaşır.
Tasarım basit ve net olsun
İnternet sitenizin tasarımı basit ve net olmalı. Ara, göz at ve ürün al gibi bölümlerin kullanımı kolay olmalı. Ürünlerle ilgili ayrıntılı bilgi yazmak ve güzel fotoğraflarını yüklemek de satışınızı arttıracak unsurlardır.
Kullanıcı yorumlarına açık olun
Araştırmalara göre müşteriler kullanıcı yorumlarını okuduktan sonra satın almaya daha eğilimli oluyor. Sitenizde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz cironuzu arttıracaktır.
Bu sayfalar mutlaka olmalı
Kullanıcıların çoğu Sıkça Sorulan Sorular, Hakkımızda ve Yardım Sayfaları’nı aktif olarak kullanıyor, dolayısıyla sitenizde bu tür içeriklere yer vermeniz yerinde olacaktır. Müşterilerin güvenini sağlamak için şirket bilgilerinin bulunduğu bir iletişim sayfası da eklemelisiniz.
Kampanya yapın
İndirim, kampanya, promosyon ve taksitli alışverişe olan düşkünlüğümüz bilinen bir gerçek. Bu argümanları kullanmak da cironuzu arttıran etkenlerden olabilir. Özel günlere uygun kampanyalar hazırlayabilirsiniz.