Güncelleme Tarihi:
Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi (SAWKOOP) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çavuş ve Başkan Yardımıcıs Davut Genç’in imzasını taşıyan raporda, şehir içi taksilerin durumu ile havalimanlarında faaliyet gösteren taksilerin durumu ve çözüm önerileri ayrı ayrı ele alındı. Ticari taksilerde hizmet kalitesinin artırılması amaçlanan 20 Mart tarihli taslak raporun bir dizi kuruma da gönderildiği kaydedildi.
YEVMİYE SİSTEMİ KALDIRILMALI
Havalimanlarında verilen ticari taksi hizmeti için yapılan öneride özetle "İstanbul Büyükşehir Belediyesi plaka ihalesi yapmamalı. Artırılacak plakalar için İBB kural koymalı. Arttırılacak plakalar bu mesleği yapanlara kiraya verilmeli. Yevmiye sistemi kaldırılmalı. Tüm araç şoförlerinin maaşlı çalışması zorunlu kılınmalı. Havalimanlarına, mülkiyeti Devlet Hava Meydanları İşletmesi ve Büyükşehir Belediyesi tahsisi edilmeli. Makul bir kira karşılığı, havaalanlarında çalışan ticari taksilerin yüzde 30'u D, yüzde 70'i E segmentinde olmalı"
RENKLERİ FARKLI OLMALI
Önerinin devamında, "Her araçta 2 şoför çalışmalı ve yalnızca havalimanı yolcularını taşımalı. Havalimanı taksilerinin rengi farklı olmalı" denildi.
ÇALIŞANLAR, DURAĞI YÖNETMELİ
Taksi duraklarında çalışan şoförlerin özlük dosyaları olmalı denilen taslakta şöyle denildi "Şahıs durakları iptal edilmeli. Durak çalışanları tarafından durak yönetimi oluşmalı. Bir durak yönetimi birden fazla durağın işletmesini yapmamalı. Her taksi durağında toplanan durak ücretleri ile alakalı yazar kasa zorunluluğu getirilmeli. Taksi şoförlüğü yapmak isteyenlere, İBB tarafından sertifika alma zorunluluğu getirilmeli."
64 BİN 588 DAVA VAR
Taslakta, mahkemelerde, taksicileri ilgilendiren 64 bin 588 davanın olduğu kaydedilerek, "Bu davaların çoğunu adi olaylar oluşturuyor. Bu olaylar, minimize edilerek adalet sistemimiz üzerinde dava yükü azaltılacaktır" denildi.