Güncelleme Tarihi:
Tanıtım toplantısına Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi de katıldı.
“ BU YIL 28.5 MİLYON GİBİ BİR RAKAMI YAKALAYACAĞIZ “
Basın toplantısında bir konuşma yapan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “İstanbul Shopping Fest’in çok başarılı geçeceğine ve doğru olacağına inanıyorum. Biz bunu uluslararası etkinliklerde görüyoruz. İstanbul’un önemli bir merkez olduğunu herkes kabul ediyor. Bu etkinlik de turizmi etkileyecek yani birçok olayları etkileyecek“ diye konuştu.
İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu ise, “40 gün 40 gece sürecek İstanbul Alışveriş festivaline bugün sayın bakanımızın da teşrifiyle başlamış olduk. Bu marka şehrin aynı zamanda bir alışveriş şehri de olmalıdır diye düşünüyorum“ dedi.
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ise sözlerine, “ İstanbul için ne söylense mutlaka bir eksik vardır İstanbul için ne yapılırsa hala bin eksik vardır. İstanbul özel bir dünya şehri" diyerek başladı. Bakan Günay, “ Türkiye dünya turizminin önemli merkezlerinden biri haline geldi. 2009’da dünyada kriz varken önde gelen ilk 10 ülkenin 9 ‘u yılı eksilerle kapatırken yılı Türkiye artı sonuçlarla kapattı. Bu yıl da 28. 5 milyon gibi bir rakamı yakalayacağız Geçen yıla göre yüzde 6 ‘dan fazla bir rakama isabet ediyor. Bu yıl 22 - 23 milyar dolar aralığında bir gelir elde edeceğiz Bu Türkiye’nin bütçesinde önemli bir kalem. Gelecek yıl da 25 milyar doların üzerine çıkacağız. “ şeklinde konuştu.
"İSTANBUL’A GELENLERİN SAYISI AZALMADI"
Hedeflerinin Türkiye’de turizmi çeşitlendirmek olduğunu kaydeden Bakan Günay, “İstanbul’un yapabileceği İstanbul’un katabileceği çok şey var diye düşünüyoruz. İstanbul 30 milyona doğru ilerleyen ülke turizmi içinde hak ettiği yerde değil" şeklinde konuştu.
İstanbul ile ilgili eleştirilere de yanıt veren Günay, “İstanbul ‘a gelenlerin azaldığı nitelemesi bence bir hesap hatası. Çıkış işlemleri Anadolu’da çok farklı havalimanlarında yapıyor. Biz İstanbul’a konaklamak için gelenleri hesaplıyoruz. İstanbul’a konaklamak için gelenlerin sayısının azalmadığı arttığı ve konaklama fiyatlarının daha yukarı doğru çıktığı da ortaya çıkıyor. Bence bundan fazlasına ihtiyacımız var. Bu şehrimizin daha çok kültür ve sanat imkanlarıyla geliştirirken başka imkanları da ortaya çıkarmamız gerekiyor“ diye konuştu.
"BÜTÜN SEMAVİ DİNLERİN BAYRAMI HARMAN OLMUŞ DURUMDA"
Bakan Günay bu etkinliğin geleneksel alışveriş merkezlerini etkilememesi gerektiğini söyleyerek, “İstanbul’daki bu modern alışveriş merkezlerinin gelişmesi, İstanbul’un geleneksek alışveriş mekanlarını gündemden çıkarmamalıdır. Bunları dünyada daha fazla bilinir hale getirmeliyiz. Yeni alışveriş merkezlerinin gelişmesi Kapalı çarşıyı Mısır çarşısını unutturmamalı . Bence tam tersine İstanbul’u bir dünya alışveriş merkezi haline getirirsek, bu geleneksel alışveriş merkezleri de bilinir. Hedeflerimizin birisi de budur. 18 Mart ile 26 Nisan arasındaki bu 40 gün 40 gece içinde Nevruz’u da içinde barındırıyor Paskalya’yı da barındırıyor. Yani İstanbul’da yaşayan dinlerin tarihi geleneklerin bu 40 günün içinde yer almış. 40 gün 40 gece İstanbul’da hem alışveriş hem eğlence konsepti yaratmaya çalışıyoruz. İçinde bütün semavi dinlerin bayramı da harman olmuş durumda. Burada işaret edeceğimiz noktalardan biri de İstanbul’un ne kadar farklı kültür ve inançların farkı kesimlerin bir arada yaşadığı bir kent olduğunu ortaya koymaktır" şeklinde konuştu.
Bu arada İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın Dünya Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Birliği Başkanı ( UCLG ) olduğunu hatırlatan Bakan Günay, Topbaş’tan turist de istedi. Bakan Günay, “Kendisine bağlı belediyelerde yüzde 1 bile gelse bu 35 milyon yapıyor. Bunu bekliyoruz Sayın Başkandan“ dedi.
“İSTİHDAMA DA KATKI SAĞLAYACAK “
Bu arada Bakan Günay shopping fest’in istihdam açısından da katkı sağlayacağını belirterek, "Daha uzun süre çalışılacağı için istihdama katkı getireceği açıktır. Yüzde 15 civarında bir istihdam artışı bekleniyor. Bunun istihdama ve çalışanlara ciddi bir gelir olarak yansıması da olacak. Daha çok insan çalışacak ve çalışanlar da kazanacak" diye konuştu.
İSTANBUL SHOPPING FEST’TE NELER OLACAK ?
18 Mart - 26 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan İstanbul Shopping Fest’in bütçesi 50 milyon lira. En büyük bütçe katkısını ise, Kültür ve Turizm Bakanlığı yapıyor. 2011 için alışveriş gıda dışı ve konaklama dışı 3 milyar dolar bir gelir elde edilmesi bekleniyor.Bu arada Shopping Fest boyunca mağazalarda yüzde 30 oranında indirim de yapılacak. Shopping Fest süresi boyunca bütün alıveriş merkezleri saat 23. 00’e kadar açık kalacak. Perşembe - Cuma - Cumartesi günleri Anadolu ve Avrupa Yakasında birer tane olmak üzere iki alışveriş merkezleri gece saat 02.00’ye kadar açık olacak. Ayrıca Bağdar Caddesi ve İstiklal Caddesindeki mağazalar da gece saat 02.00 ‘ye kadar hizmet verecek.