Levent GÖKMEN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2002 02:04
Bu yıl ilki düzenlenen İstanbul Shopping Fest'te yaklaşık 300 milyon dolarlık bir satış hacmine ulaşıldı. İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, 15-31 Mart tarihleri arasında yapılan alışveriş festivalinin, mart ayında Türkiye'nin ihracatına önemli katkısı olduğunu söyledi.
İstanbul'u alışveriş cenneti Dubai'ye rakip hale getirmeyi hedefleyen ‘‘İstanbul Shopping Fest'2002’’ mart ayı ihracatına yaradı. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Mehmet Yıldırım, 15-31 Mart tarihleri arasında 15 gün süreyle yapılan festivalde yaklaşık 300 milyon dolarlık satış yapıldığını bunun da mart ayı ihracatını artırdığını söyledi.
Bu yıl deneme amaçlı olarak yapılan İstanbul Shoping Fest'in önümüzdeki yıllarda yapılması planlanan festivaller için bir başlangıç olduğunu vurgulayan Yıldırım, ‘‘On beş gün süren festivalde tanıtım yapılmamasına rağmen yaklaşık 300 milyon dolarlık satış hacmi gerçekleştirildi. Mart ayında düzenlenen festivalin ihracata katkısı oldu. Mart ayındaki ihracat artışında festivalin payı büyük’’ dedi.
Yıldırım, festival kapsamında en çok Osmanbey, Nişantaşı ve Kapalı Çarşı'nın ilgi gördüğünü söyledi.
BU HAZIRLIKTI
Bu yılki festivalin İstanbul'u turizm ve alışveriş cenneti haline getirme projesinin bir başlangıcı olduğunu belirten Yıldırım, ‘‘Bu yılki festival önümüzdeki yıla hazırlık için bir başlangıçtı. Festival konusunda yapılması gerekenleri, eksikliklerimizi gördük. Bu tür olaylar birden gelişmiyor, başarılı olabilmek için çok çalışmak gerekiyor’’ diye konuştu.
Önümüzdeki yıl düzenleyeceğimiz festival için çalışmalara şimdiden başlandığını söyleyen Yıldırım, gelecek yılki festival için yurtiçinde ve yurtdışında tanıtım yapacaklarını belirtti.
Yıldırım, ‘‘2003'te yapılacak festival için paket programlar hazırlıyoruz. Mesela Balkanlar'a 500 otobüs seferi düzenleyeceğiz. Dünya Ticaret Merkezi'nde 100 bin metrekalik bir alanda indirimli malların satılacağı bir fuar düzenleyeceğiz. Yurtdışında tanıtım yapılması da son derece önemli. Türkiye tekstil, mutfak eşyası, hediyelik eşya ve takı da iddialı. Bütün bunların turistlere tanıtılması gerek’’ diye konuştu.
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy da İstanbul Shopping Fest 2002'nin başarılı bir başlangıç olduğunu belirterek, 2010 yılına kadar İstanbul'a 10 milyon turist getireceklerini söyledi.
2003 yılında düzenlenecek olan alışveriş festivali için bir tanıtım komitesi kurduklarını vurgulayan Ulusoy, ‘‘2003 için tanıtım kampanyaları ve buroşürler hazırlıyoruz. Yurtdışında ve yurt içinde festivali tanıtacağız. 2010 yılına kadar İstanbul'a 10 milyon turist getirme projesi hayal değil’’ dedi.
HeDEF 10 MİLYON TURİST
İstanbul'u bir alışveriş şehri haline getirmeyi hedefleyen festivalin bu yılki ilk uygulaması, Osmanbey, Rumeli Caddesi, Nişantaşı ve Bomonti'yi içine alan Şişli Bölgesi ile birlikte Akmerkez, Profilo gibi alışveriş merkezlerinde yapıldı. 2010 yılına kadar İstanbul'a 10 milyon turist getirip 7.5 milyar dolarlık gelir elde edilmesi hedeflenen festivalin başlangıçta, Beyoğlu İstiklal Caddesi, Taksim Sultanahmet, Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı, Eminönü, Bağdat Caddesi, Kadıköy, Etiler,
Beşiktaş, Bakırköy ve Laleli'yi de kapsayan geniş bir alanı kapsaması planlanmıştı.