Ä°stanbul'a 15 günde 300 milyon dolar

Güncelleme Tarihi:

İstanbula 15 günde 300 milyon dolar
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 16, 2002 00:00

Bu yıl ilki düzenlenen Ä°stanbul Shopping Fest'te yaklaşık 300 milyon dolarlık bir satış hacmine ulaşıldı. Ä°TO BaÅŸkanı Mehmet Yıldırım, 15-31 Mart tarihleri arasında yapılan alışveriÅŸ festivalinin, mart ayında Türkiye'nin ihracatına önemli katkısı olduÄŸunu söyledi. Ä°stanbul'u alışveriÅŸ cenneti Dubai'ye rakip hale getirmeyi hedefleyen ‘‘İstanbul Shopping Fest'2002’’ mart ayı ihracatına yaradı. Ä°stanbul Ticaret Odası (Ä°TO) BaÅŸkanı Mehmet Yıldırım, 15-31 Mart tarihleri arasında 15 gün süreyle yapılan festivalde yaklaşık 300 milyon dolarlık satış yapıldığını bunun da mart ayı ihracatını artırdığını söyledi.Bu yıl deneme amaçlı olarak yapılan Ä°stanbul Shoping Fest'in önümüzdeki yıllarda yapılması planlanan festivaller için bir baÅŸlangıç olduÄŸunu vurgulayan Yıldırım, ‘‘On beÅŸ gün süren festivalde tanıtım yapılmamasına raÄŸmen yaklaşık 300 milyon dolarlık satış hacmi gerçekleÅŸtirildi. Mart ayında düzenlenen festivalin ihracata katkısı oldu. Mart ayındaki ihracat artışında festivalin payı büyük’’ dedi.Yıldırım, festival kapsamında en çok Osmanbey, NiÅŸantaşı ve Kapalı Çarşı'nın ilgi gördüğünü söyledi.BU HAZIRLIKTIBu yılki festivalin Ä°stanbul'u turizm ve alışveriÅŸ cenneti haline getirme projesinin bir baÅŸlangıcı olduÄŸunu belirten Yıldırım, ‘‘Bu yılki festival önümüzdeki yıla hazırlık için bir baÅŸlangıçtı. Festival konusunda yapılması gerekenleri, eksikliklerimizi gördük. Bu tür olaylar birden geliÅŸmiyor, baÅŸarılı olabilmek için çok çalışmak gerekiyor’’ diye konuÅŸtu.Önümüzdeki yıl düzenleyeceÄŸimiz festival için çalışmalara ÅŸimdiden baÅŸlandığını söyleyen Yıldırım, gelecek yılki festival için yurtiçinde ve yurtdışında tanıtım yapacaklarını belirtti.Yıldırım, ‘‘2003'te yapılacak festival için paket programlar hazırlıyoruz. Mesela Balkanlar'a 500 otobüs seferi düzenleyeceÄŸiz. Dünya Ticaret Merkezi'nde 100 bin metrekalik bir alanda indirimli malların satılacağı bir fuar düzenleyeceÄŸiz. Yurtdışında tanıtım yapılması da son derece önemli. Türkiye tekstil, mutfak eÅŸyası, hediyelik eÅŸya ve takı da iddialı. Bütün bunların turistlere tanıtılması gerek’’ diye konuÅŸtu.Türkiye Seyahat Acentaları BirliÄŸi (TÃœRSAB) BaÅŸkanı BaÅŸaran Ulusoy da Ä°stanbul Shopping Fest 2002'nin baÅŸarılı bir baÅŸlangıç olduÄŸunu belirterek, 2010 yılına kadar Ä°stanbul'a 10 milyon turist getireceklerini söyledi.2003 yılında düzenlenecek olan alışveriÅŸ festivali için bir tanıtım komitesi kurduklarını vurgulayan Ulusoy, ‘‘2003 için tanıtım kampanyaları ve buroşürler hazırlıyoruz. Yurtdışında ve yurt içinde festivali tanıtacağız. 2010 yılına kadar Ä°stanbul'a 10 milyon turist getirme projesi hayal deÄŸil’’ dedi.HeDEF 10 MÄ°LYON TURÄ°STÄ°stanbul'u bir alışveriÅŸ ÅŸehri haline getirmeyi hedefleyen festivalin bu yılki ilk uygulaması, Osmanbey, Rumeli Caddesi, NiÅŸantaşı ve Bomonti'yi içine alan ÅžiÅŸli Bölgesi ile birlikte Akmerkez, Profilo gibi alışveriÅŸ merkezlerinde yapıldı. 2010 yılına kadar Ä°stanbul'a 10 milyon turist getirip 7.5 milyar dolarlık gelir elde edilmesi hedeflenen festivalin baÅŸlangıçta, BeyoÄŸlu Ä°stiklal Caddesi, Taksim Sultanahmet, Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı, Eminönü, BaÄŸdat Caddesi, Kadıköy, Etiler, BeÅŸiktaÅŸ, Bakırköy ve Laleli'yi de kapsayan geniÅŸ bir alanı kapsaması planlanmıştı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!