Güncelleme Tarihi:
Açılışa katılan Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, “AB tasarımlarına Türk motifleri zenginlik katacaktır. Avrupa’nın şıklığı Türkiye’den geçiyor. Dünyanın yeni trendi Türkiye olacak. İstanbul da, artık çok farklı bir konuma oturdu. Artık bu güzel şehri moda merkezinin tescilli şehri haline getiriyoruz. 800 yıllık moda geçmişi olan efsanevi şehrimize yakışır bir fuar açtık” dedi.
Markalaşmaya yatırım şart
Tekstil ve hazır giyim sektöründe tasarım ve markalaşmanın önemine dikkat çeken Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de, “CPI, Türkiye’nin ikinci en fazla ihracatını gerçekleştiren hazır giyim sektörünün ihracatında en önemli domino taşı.
Ülkemizde her sektörün ellerinde gerekli teknolojiye ulaşma şansına sahip. Bu teknolojiyi markalaşmayla, inovasyonla, tasarımla katma değerli bir hale getirmek en büyük görevimiz.
Bu bağlamda moda haftası kapsamında düzenlenen CPI ve İstanbul Fashion Week moda ve marka pazarlama açısından çok önemli organizasyonlardır” dedi. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise, CPI ve İstanbul Fashion Week’in uluslar arası arenada
Türkiye ile dünya arasında bir köprü görevi gördüğünü belirterek, “Eskiden yurtdışından böyle organizasyonlara katılım için çağırdığımızda hiç talep görmezdik. Artık gelen taleplere karşılık veremez duruma geldik. 2023’te önümüze koyduğumuz dünyada ilk 5 moda merkezi olma hedefi bize artık çok daha yakın” diye konuştu.
15 bin ziyaretçi bekleniyor
İstanbul Fuarcılık Genel Müdürü Aysen Esen ise, dünya çapında moda fuarı olma yolunda ilerleyen CPI’da bu yıl gelinlik ve damatlıkların da yer alacağı wedding özel bölümünün olacağını belirterek, bu sene CPI’a 100’ün üzerinde yerli ve yabancı firmanın katıldığını, 1000’in üzerinde alıcı firmanın, 15 bin civarında da profesyonel ziyaretçinin beklendiğini açıkladı. CPI, 11 Şubat akşamına kadar CNR Expo İstanbul’da devam edecek.