İstanbul modanın çekim merkezi oluyor

Güncelleme Tarihi:

İstanbul modanın çekim merkezi oluyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2015 01:02

Tekstil ve moda sektöründe dünyanın en büyük etkinliklerinden biri olan Premiere Vision’un bu yıl İstanbul’daki buluşması beklenenin üzerinde bir performans gösterdi. Mart ayında İstanbul’da ikinci fuarı düzenleyen Premiere Vision’un CEO’su Philippe Basquet, “Doğru bir karar almışız. İstanbul modada çekim merkezi oluyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

TEKSTİL ve moda sektörünün en büyük etkinliklerinden Premiere Vision’un bu yıl İstanbul’daki buluşması büyük ilgi gördü.
İstanbul’da ikinci fuarı düzenleyen Premiere Vision’un CEO’su Philippe Basquet, “İstanbul çok etkileyici, muazzam bir hikayesi olan bir şehir. Doğru bir karar almışız. İstanbul modada çekim merkezi oluyor” dedi.

İLK 10 İÇİNDE
1990’lı yıllardan beri İstanbul’da bu etkinliğni düzenlenmesi için talepler olduğunu belirten Philippe Basquet, şöyle konuştu: “O dönemde Türk tekstili henüz yolun başındaydı. 2000’li yıllara gelindiğinde bu sayı arttı. Ve son dönemde Türk firmaları tüm dünyada düzenlediğimiz Premiere Vision’lar içinde en büyük katılımcı ülkelerden biri oldu. Türkiye’de bir Premiere Vision düzenleme kararımızda katılım sayısının giderek artması önemli neden oldu. Ayrıca 2010’lu yılların ilk dönemlerinde Türkiye Premiere Vision fuarlarında ürün sunan ülkeler arasında üçüncü, ziyaretçi yoğunluğunda ilk 10 içinde, New York’taki fuarda ise ikinci ülke konumuna geldi. 2017’ye kadar toplam yüzde 16’lık büyüme öngörülen Türkiye ekonomisinde ihracatta yüzde 17’lik payla tekstil ve hazır giyim üreticileri de öne çıkıyor. Bu rakamlar, bizim Türkiye’de Premiere Vision düzenleme kararı almamızdaki temel nedenler arasında. Türkiye aynı zamanda sofistike ürünlerin de üretildiği bir pazar. İstanbul, dünyada bir moda ve çekim merkezi olarak algılanıyor. Bu bence de böyle. Biz doğru bir seçim yaptık. Premiere Vision Paris daha çok Avrupa pazarını hedefliyor. İstanbul, hem coğrafi hem zamanlama yüzünden Paris’i tamamlıyor.”

Haberin Devamı

ÖNEMLİ BİR MERKEZ
İstanbul’un çok etkileyici olduğunu belirten Philippe Basquet, şunları anlattı: “Biz de bu hikayeye çok yakışan bir yere gelebiliriz. Projemizi, uzun soluklu görüyoruz. Tüm etkinliklerimize 1-2 yıl önceden çalışıyoruz. Sadece kısa bir dönem sıkıntılar yaşandı diye iptal edemeyiz. 2008’de başlayan küresel kriz sonrası, örneğin, ABD’de işler hiç iyi değildi. Bugün ise New York’ta yılda üç fuar düzenliyoruz. İstanbul’un çok daha iyi bir merkez haline geleceğine inancımız tam. İstanbul’da olmaya devam edeceğiz. Premier Vision Paris, New York, Sao Paula ve Shangai’da düzenleniyor. İstanbul da artık bizim için önemli bir merkez.”
Hedefledikleri ziyaretçi sayılarına ulaştıklarını belirten Philippe Basquet, “İlk fuarımızda yani, 29-31 Ekim tarihleri arasında düzenlediğimiz Premiere Vision İstanbul’un ilk 2 gününde hedef ziyaretçi sayımızı aştık. Fuara 66’sı yabancı, 87’si Türk toplam 153 firma katıldı, 2015’te 11-13 Mart tarihleri arasında yaptığımız fuar da yine beklentilerimizin üzerinde gerçekleşti. Katılımcı firma sayımız 163 oldu. Türkiye dahil 14 ülkeden katılım oldu. Bu performans çok iyi” diye konuştu.

Haberin Devamı

Sektör adına ilham verici
Bu yıl Premiere Vision, Türkiye’den marka elçisi olarak Arzu Kaprol’ü seçti. Arzu Kaprol markasının 15’inci yılında. Hem Türkiye’de hem de yurtdışında markasını büyütmek için atakta. Premiere Vision ile de bu yıl gerçekleştirdiği işbirliğiyle uluslararası kampanyalarda öne çıktığını anlatan Kaprol, şöyle konuştu: “Premiere Vision meslek hayatıma başladığımdan beri benim ve tüm tekstil endüstrisi kreatiflerinin en önemli kaynaklarından biri oldu. Bu fuarın artık İstanbul’da da gerçekleşiyor olması sektör adına ilham verici. Aslında her şey Fransız Moda Federasyonu’nun bizi davet etmesiyle başladı. Türkiye’de 9 mağaza, yurtdışında 13 ülkede satış ağımız var.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!