Güncelleme Tarihi:
PALMALİ Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mübariz Mansimov, Türkiye’de yeni yatırımlar planladıklarını söyledi. Mansimov, özellikle turizm alanındaki yatırımlarına hız vereceklerini dile getirerek, “Türkiye’nin farklı yerlerinde otellerimiz var. Bundan sonraki dönemde sahil kesimlerinde otel yapmayı düşünmüyoruz. Antalya defteri de bizim için kapandı. Turizmdeki yeni stratejimiz doğrultusunda şehir otelciliğine yöneliyoruz. İlk hedef, büyük potansiyel taşıyan İstanbul. İstanbul için 200 milyon dolarlık bütçe ayırdık. Çok büyük bir otel ve marina projemiz var” diye konuştu. Mansimov, Beşiktaş’ı satın alacağına ilişkin söylentilerle ilgili olarak da “Böyle bir şey kesinlikle yok. İnsanların kendi fantezileri” dedi.
Türk ‘corner’ları
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, bundan sonraki dönemde Türk ürünlerinin yurtdışında pazarlanması için Dünya Türk İş Konseyi (DTİK) olarak daha etkin fayda sağlayacaklarını belirterek, şunları söyledi: “Şu anda ciddi bir proje üzerinde çalışıyoruz. Altyapı çalışmaları ile ilgili yol alındı. Türk gıda ürünlerinin satılabileceği Türk ‘corner’ları açmayı planlıyoruz. Türkiye’deki yöresel ürünleri tescil ettirerek marka haline getirmek bunun ilk aşaması. Bu ürünleri tüm dünyada pazarlayacağız. Bununla ilgili herhangi bir pilot ülke belirlenmedi. Malı nerede çok satabilirsek o pazardan başlayacağız.”
Restoranlara ‘Türk’ ayarı
DTİK’in hedeflerden bir tanesi de, yurtdışındaki Türk restoranlarının yenilenmesi. DTİK’e gelen talepleri içerisinde en fazla önerinin bu konuda geldiğini söyleyen Türk-Alman İşadamları Birliği Başkanı ve DTİK İstişare Kurulu Üyesi Remzi Kaplan, şöyle konuştu: “Türk restoranlarının kendisine çeki düzen vermesi gerekiyor. Yurtdışında hiç bir Türk restoranı ‘Türkiye’ imajını yansıtmıyor. İtalyan restoranını 100 metre uzaktan tanırsınız ama ne yazık ki bizim restoranlarımızın böyle bir durumu yok. Onlar için yeni bir restoran tasarımı, tabela ve renk çalışması yapıyoruz. Çalışmaya Berlin’deki Türk restoranları ile başlayacağız. 6 ay içinde bu konuyla ilgili ilk adımı atmış olacağız.”
93 ülkeyi Türkiye’nin yönetmesi tesadüf değil
COCA Cola Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, yurtdışındaki Türk işadamı sayısının giderek arttığını belirterek, ilerleyen dönemlerde daha fazla üst düzey yönetici çıkaracağımızı söyledi. Kent, “Coca Cola’da 93 ülke Türkiye üzerinden yönetiliyor. Bu bir tesadüf değil” dedi.
7 hedef belirlendi
DTİK’in yeni yol haritasından çıkan hedefler hakkında bilgi veren Rifat Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: “Birinci olarak diasporamızı genişletme kararı aldık. Bölge temsilciliklerine ek olarak ülke ve şehir temsilcilikleri açacağız. Böylelikle diaspora temsilcilerimizle bulunduğumuz şehir sayısı 300’e, temsilci sayısını 2 bine çıkarmış olacağız. Buna ilaveten kadın ve genç girişimci diaspora temsilcisi belirlenecek. İkinci kararımız ise ‘Türk restoranları’nın yenilenmesi ve Türk kimliği kazandırılması. Yurtdışındaki restoranlarda imaj sorununu aşabilirsek 5 yıl içinde restoran sayısı 2, ciroları da 2.5 kat artacak. Üçüncü olarak Diaspora Franchise Platformu kurup, daha çok markamızı dışarıya açacağız. Ayrıca üniversite ve düşünce kuruluşlarıyla bir araya geleceğimiz, ‘Diaspora Araştırma Merkezleri’ kurulacak. Beşinci olarak ise her yıl yurtdışından 100 gencimizi Türkiye’ye getirip büyük şirketlerde staj yaptıracağız. Geri döndüklerinde de takiplerini yapacağız. Altıncı konu, diasporayı teşvik amaçlı ‘Diaspora Başarı Ödülleri’ni başlatacağız. Son olarak da bölgesel diaspora zirveleri gerçekleştireceğiz.”
DTİK’in yol haritası
DIŞ Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) çatısı altında 2009’da kurulan Dünya Türk İş Konseyi (DTİK), yeni yol haritasını belirledi. Dünyanın en etkili 3 diasporasından birisi olmayı hedeflediklerini söyleyen TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Bununla ilgili çok sayıda projeye start veriyoruz. Artık icraat zamanı. 1 yıl içinde projelere başlayacağız” dedi.