İstanbul’da Doğu-Batı köprüsü kuruldu, modadan 3 milyar dolar göründü

Güncelleme Tarihi:

İstanbul’da Doğu-Batı köprüsü kuruldu, modadan 3 milyar dolar göründü
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 27, 2010 00:00

İstanbul, moda haftasının yanı sıra, dünden itibaren iki moda fuarına birden ev sahipliği yapmaya başlayarak, bu alanda “Doğu-Batı köprüsü”ne dönüştü. Bu hareketlilik, moda ekonomisinin 5 yılda 3 milyar dolara ulaşma öngörüsünü güçlendirdi.

Haberin Devamı

İSTANBUL Moda Haftası (IFW) tüm hızıyla sürerken, dün İTÜ Taşkışla Kampusunda Collection Premiere Istanbul (CPI) moda fuarı kapılarını açtı. CPI’da fuara katılanların yüzde 20’si Avrupalı markalar ve ziyaretçilerde de Avrupa ağırlığı dikkat çekiyor. Öte yandan CNR Expo Yeşilköy’de İstanbul Moda Fuarı da başladı. Irak Ticaret Bakanlığı’na bağlı Alışveriş Merkezleri Genel Müdürü Hadi Jadoo’nun katılımıyla açılışı gerçekleşen fuarda ise Ortadoğu ağırlığı kendini hissettiriyor.
Doğu-Batı köprüsü
İstanbul, hep söylenen Doğu-Batı buluşmasına gerçek anlamda ev sahipliği yaparken, Avrupalı firma ve ziyaretçiler Türkiye üzerinden Doğu’ya, Ortadoğu’lu ziyaretçi ve katılımcılar ise Türkiye üzerinden Batı’ya uzanmaya çalışıyor. Modanın Doğu-Batı köprüsü İstanbul’da kurulurken, 5 yılda şehirde yaratılacak moda ekonomisinin 3 milyar dolara çıkması bekleniyor. Beş gün moda ile yatıp moda ile kalkan şehrin farklı noktalarında da defileler dikkat çekiyor. İlkbahar/Yaz 2011 koleksiyonlarının tanıtıldığı Bahar Korçan’ın ‘Dinle’ isimli defilesi TRT İstanbul Radyosu’nda, Özlem Süer’in ‘Goodlife’ defilesi ise Kız Kulesi’nde gerçekleştirilecek.
Yabancı artacak
CPI, Devlet Bakanı Hayati Yazıcı’nın katılımıyla açıldı. Igedo’nun Moda Direktörü Mirijam Dietz, 6 ayda organizazyonu gerçekleştirdiklerini ve katılan firmaların yüzde 20’sinin Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda ve Belçika gibi Avrupa ülkelerinden oluştuğunu söyledi. İstanbul’un dünya için bir merkez olduğunu vurgulayan Mirijam Dietz, “Gelecek yıl yabancı katılımcı oranı en az ikiye katlanıp yüzde 40 olacak. Ama Türkiye güçlü moda yaratan ülke olarak kendi markalarıyla ağırlığını koruyacak” dedi.
Türk rakipten çekiniyorlar
Dietz, şu tespitlerde bulundu: “20 yılda çok şey değişti. Türkiye moda ve marka yaratan bir ülkeye dönüştü. Yaratıcılığı artırmak için Türkiye çok doğru bir strateji izledi ve doğru bir pozisyon aldı. ihniyet değişikliği yaşadı. Artık moda yaratan, üreten ülkeler Türkiye’yi ciddi bir rakip olarak görüyor. Türk rakiplerinden çekiniyorlar.”

Haberin Devamı

Tesettür tasarladı, türban baskısına kızdı

Haberin Devamı

CNR Expo Yeşilköy’deki İstanbul Moda Fuarı’nda yabancı katılımcı oranı yüzde 60. Çin 16 firma ile en büyük yabancı katılımcı.  Hindistan, Almanya ve Brezilya’dan bile katılımcılar var. Fuarı çoğunlukla Ortadoğulular ziyaret ediyor. Fuara daha önce Tekbir Giyim’e koleksiyon hazırlayan Alman Heidi Beck de katıldı. Tekbir’in yaptığı defileden sonra “Modern, Avrupalı bir kadın nasıl İslamcı firmalarla çalışır, tesettür kıyafeti tasarlar” sorusuyla karşılaştığını söyleyen  Beck, profesyonel olarak sadece işini yaptığını vurguladı. Para kokusu alanların İslâmi usullere uygun işlere yöneldiğini belirten Beck, “Ben öyle değilim. Herkes kafasında ve düşüncesinde özgürdür.  Fakat başörtüsü baskısını, zorlamayı yanlış buluyorum. Hatta nefret ediyorum. Ama batıoaki İslâm fobisini de eliştiriyorum” dedi.

Haberin Devamı

‘İstanbul Contrast’ esin kaynağına döndü

 DİCE Kayek markasının yaratıcıları Ayşe ve Ece Ege kardeşlerin daha önce Paris’te sergiledikleri “İstanbul Contrast” sergisi, IFW kapsamında Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış ile Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın katılımıyla açıldı. “İstanbul Contrast” 26 Ağustos- 19 Eylül tarihleri arasında İstanbul Modern’de sanatseverlerle buluşuyor. İstanbul Modern Yönetim Kurulu Başkanı Oya Eczacıbaşı İstanbul’un kültürel farklılıklarını irdeleyen serginin daha önce Paris’te açıldığını, ancak esin kaynağı olan 2010 Avrupa Kültür Başkenti İstanbul’da izleyicisiyle buluşmasının farklı bir anlam taşıdığını söyledi. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yürütme Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç de İstanbul’un muhteşem kültür mirasından ve şehrin önemli sembollerinden aldıkları ilhamla moda dünyasına sundukları tasarımları dolayısıyla Dice Kayek markasının sahipleri Ayşe ve Ece Ege’yi kutladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!