OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 16, 2004 00:00
Bu yıl üçüncüsü düzenlenen İstanbul Alışveriş Festivali dün Metrocity Alışveriş Merkezi'ndeki açılış töreniyle başladı. İstanbul Ticaret Odası öncülüğünde gerçekleşen festival, 15 Şubat'a dek, İstanbul'u bir alışveriş cennetine dönüştürecek.Yerli ve yabancı turistleri İstanbul'a çekmeye çalışan festivalin amacı kentte alışveriş turizmi yaratmak. Organizasyon yine büyük oranlarda indirim ve kampanyaları beraberinde getiriyor.Geçen yıl İstanbul Alışveriş Festivali'ne yaklaşık 5 bin kuruluş katılmıştı. Bu sene yine ünlü markalar, alışveriş merkezleri, restoranlar, oteller, turizm firmaları festivale katılıyor, yüksek oranlarda indirim yapıyor, hediyeler veriyorlar. Festival boyunca çeşitli etkinlikler de düzenlenecek.Organizasyon İstanbul'u alışveriş turizminin önemli merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlıyor. Bu yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İş Bankası, TURSAB, Türkiye Otelciler Birliği, TMD, BMD, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Birliği'nin ana, FedEx ve Türk Hava Yolları'nın yardımcı sponsorluğunda düzenleniyor.
Atatürk Uluslararası Havaalanı, Sabiha Gökçen Havaalanı, Tax Free, Hürriyet, CNN Türk, Turkish Daily News, Show TV, istanbul.com, Trendsetter, BNet, ADinteractive de festivale destek veren diÄŸer kurumlar.Festivale yine en büyük katılım hazır giyim firmalarından geldi. Onları kozmetikçiler ve oteller takip ediyor. Geçen yıl alışveriÅŸ merkezleri fazla ilgi göstermemiÅŸti ama bu yıl, tüm maÄŸazalarıyla festivale katılan merkezler var.KATILANLARIN VÄ°TRÄ°NÄ°NDE ÇIKARTMA VARKadıköy Tepe Nautilus, Florya Fly Inn, Levent Metrocity, Serhatlı Outlet Center AlışveriÅŸ Merkezleri ile, Praktiker, Çarşı, Carrefour, Flo Shoe Store, Beta, Panço, Desa, Tergan, Esse, Kütahya Porselen, PaÅŸabahçe, Colins, Sarar, Mavi Jeans, Adil Işık, Bisse, Abbate, Little Big, Efor, Herry, Ä°GS, More And More, YKM, Stefanel, Cosmo Shop, Prenses Bijuteri, EuroModa, Puma, Vekem, Toys R Us, Joker/Maxi Toys ve Marks & Spencer festivale katılan zincir maÄŸazalar. Bunların dışında çok sayıda otel ve Kapalıçarşı dükkanları da festivale katılıyor. Ä°ndirim oranları yüzde 20'den baÅŸlıyor. Festivalin restoran katılımcıları arasında ise TaNisia, Minnesota Grill&Light, Hacıbaba, Kervansaray, Kethuda, Çimen Et Lokantası, Dürüm Et Lokantası, CızBız Köfte ile Sweet Shop var. Festivalin amacı, alışveriÅŸ çılgınlığını ÅŸehrin her yerinde hissettirmek. Bunun için 5 bin adet Türkçe, 5 bin adet Ä°ngilizce afiÅŸ, toplam 200 bin adet Türkçe ve Ä°ngilizce broşür, 50 bin adet rehber bastırıldı. MaÄŸazalara Ä°stanbul Shopping Fest çıkartmaları dağıtıldı. Böylece, bir maÄŸazanın festivale katılıp katılmadığını, vitrinlerindeki çıkartmalardan anlayabilirsiniz. Abbate 20Adil Işık 10Uptown 50Bisse 15LTB 10Etam 50Benetton 25-50Mudo 10Stefanel 30Galeri Tunç 20Gusto 50Uki 35Flo (Metrocity) 50BlackMack 10Panço 50Desa 5Justleo 35, 40Longchamp 20MatraÅŸ 30Yako 35Kervansaray 40Hacıbaba 10Â
button