Öznur KAYMAK
Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2004 01:43
Bu yıl üçüncüsü düzenlenen İstanbul Alışveriş Festivali dün Metrocity Alışveriş Merkezi'ndeki açılış töreniyle başladı. İstanbul Ticaret Odası öncülüğünde gerçekleşen festival, 15 Şubat'a dek, İstanbul'u bir alışveriş cennetine dönüştürecek.
Yerli ve yabancı turistleri İstanbul'a çekmeye çalışan festivalin amacı kentte alışveriş turizmi yaratmak. Organizasyon yine büyük oranlarda indirim ve kampanyaları beraberinde getiriyor.
Geçen yıl İstanbul Alışveriş Festivali'ne yaklaşık 5 bin kuruluş katılmıştı. Bu sene yine ünlü markalar, alışveriş merkezleri, restoranlar, oteller, turizm firmaları festivale katılıyor, yüksek oranlarda indirim yapıyor, hediyeler veriyorlar. Festival boyunca çeşitli etkinlikler de düzenlenecek.
Organizasyon İstanbul'u alışveriş turizminin önemli merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlıyor. Bu yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İş Bankası, TURSAB, Türkiye Otelciler Birliği, TMD, BMD, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Birliği'nin ana, FedEx ve Türk Hava Yolları'nın yardımcı sponsorluğunda düzenleniyor.
Atatürk Uluslararası Havaalanı, Sabiha Gökçen Havaalanı, Tax Free, Hürriyet, CNN Türk, Turkish Daily News, Show TV, istanbul.com, Trendsetter, BNet, ADinteractive de festivale destek veren diğer kurumlar.
Festivale yine en büyük katılım hazır giyim firmalarından geldi. Onları kozmetikçiler ve oteller takip ediyor. Geçen yıl alışveriş merkezleri fazla ilgi göstermemişti ama bu yıl, tüm mağazalarıyla festivale katılan merkezler var.
KATILANLARIN VİTRİNİNDE ÇIKARTMA VARKadıköy Tepe Nautilus, Florya Fly Inn, Levent Metrocity, Serhatlı Outlet Center Alışveriş Merkezleri ile, Praktiker, Çarşı, Carrefour, Flo Shoe Store, Beta, Panço, Desa, Tergan, Esse, Kütahya Porselen, Paşabahçe, Colins, Sarar, Mavi Jeans, Adil Işık, Bisse, Abbate, Little Big, Efor, Herry, İGS, More And More, YKM, Stefanel, Cosmo Shop, Prenses Bijuteri, EuroModa, Puma, Vekem, Toys R Us, Joker/Maxi Toys ve Marks & Spencer festivale katılan zincir mağazalar. Bunların dışında çok sayıda otel ve Kapalıçarşı dükkanları da festivale katılıyor. İndirim oranları yüzde 20'den başlıyor. Festivalin restoran katılımcıları arasında ise TaNisia, Minnesota Grill&Light, Hacıbaba, Kervansaray, Kethuda, Çimen Et Lokantası, Dürüm Et Lokantası, CızBız Köfte ile Sweet Shop var. Festivalin amacı, alışveriş çılgınlığını şehrin her yerinde hissettirmek. Bunun için 5 bin adet Türkçe, 5 bin adet İngilizce afiş, toplam 200 bin adet Türkçe ve İngilizce broşür, 50 bin adet rehber bastırıldı.
Mağazalara İstanbul Shopping Fest çıkartmaları dağıtıldı. Böylece, bir mağazanın festivale katılıp katılmadığını, vitrinlerindeki çıkartmalardan anlayabilirsiniz.
Abbate 20
Adil Işık 10
Uptown 50
Bisse 15
LTB 10
Etam 50
Benetton 25-50
Mudo 10
Stefanel 30
Galeri Tunç 20
Gusto 50
Uki 35
Flo (Metrocity) 50
BlackMack 10
Panço 50
Desa 5
Justleo 35, 40
Longchamp 20
Matraş 30
Yako 35
Kervansaray 40
Hacıbaba 10