Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl 40 gün 40 gece süren bir şenlikle gerçekleşen İstanbul Shopping Fest (İSF- İstanbul Alışveriş Festivali), bu yıl 21 gün sürecek. Dün İstiklal Caddesi’nde gerçekleşen karnaval yürüyüşüyle başlayan İSF, üç haftalık sürede 7 milyar dolar ciro bekliyor. İstanbul’un ekonomik hayatına milyarlarca dolar katkı bulunacak bir organizasyonun henüz ikincisini düzenlerken şimdiden bir marka olmayı başardığını belirten İstanbul Shopping Fest Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bu beni çok mutlu ediyor. İlk kez 2011 yılında Mart–Nisan aylarında 40 gün 40 gece alışveriş sloganıyla düzenlenen İstanbul Shopping Fest (İSF) döneminde toplam alışveriş hacmi yüzde 26 artmış ve 8 milyar TL’ye ulaşmıştı. Bu yıl ise 21 günde 7 milyar TL hedefledik” dedi.
Daha çok turist
Bu yıl daha çok yabancı turisti İstanbul’a çekmeyi ve gelen turistlerin de şehirde daha çok döviz bırakmasını amaçladıklarını söyleyen Yılmaz, “İlk etkinlikte yabancı kart kullanımında yüzde 66 ve tax-free alışverişteki yüzde 55 oranındaki artış doğru yolda olduğumuzu gösterdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın rakamlarına göre 2011 yılının haziran ayında İstanbul’a gelen turist sayısı 773 bin. Biz bu yıl, bu sayının en az 850 bine ulaşmasını bekliyoruz” diye konuştu.
Eğlenceli alışveriş
Yılmaz Yılmaz, Haziran ayında tüm İstanbul’un İSF renklerine bürüneceğini vurgulayarak şunları söyledi: “Büyük halk konserleri, kortejler, sokak etkinlikleri, alışveriş partileri ve yabancı şov gruplarının gösterileriyle alışveriş yaparken eğlenmek eğlenirken alışveriş yapmak mümkün olacak. İSF’ye katılan pek çok AVM ve markalar da kendi bünyelerinde çeşitli aktiviteler planlıyor.”
İstanbul yeniden sahnede
İstanbul Shopping Fest Eş Başkanı Hakan Kodal, İstanbul’un bir dünya markası olduğuna değinerek, “İmajı ve tanınmışlığı Türkiye’den daha fazla. Üç imparatorluğun başkenti olan İstanbul, tarihte ticaret ve alışverişin de başkenti oldu. Dünyanın ilk AVM’si Kapalıçarşı bundan 550 yıl önce hayata geçti. Hedefimiz İstanbul’u, geçmişte olduğu gibi, yeniden ticaretin, alışverişin ve eğlencenin merkezi yapabilmek” dedi. İstanbul’un New York, Londra ve Paris gibi alışveriş, moda, eğlence, turizm, ticaret ve finansın merkezi olmasını istediklerini anlatan Kodal, ilk seferinde bile çok başarılı olan İSF’nin, bu yıl çok daha iddialı olduğunu söyledi. Kodal, geçen yıldan alınan derslerle bu yıl markaların daha çok indirim yapmaya özen göstereceğini vurguladı.
Eğlenceye de doyulacak
İLKİ 2011’de 50 milyon liralık bir yatırım ile gerçekleşen İstanbul Shopping Fest’in karnaval ile görkemli bir açılış yaptığını belirten Shopping Fest Eş Başkanı Mehmet Nane, “Geçtiğimiz yıl acemilik yılımızdı. Çok çalıştık, kısa zamanda büyük işler başardık. İlk festivalde önemli başarılara ulaştık ancak hep daha iyisi için çalışıyoruz” dedi. Festival yaz aylarına denk geldiği için eğlenceyi sokaklara taşıdıklarını; konserler, gösteriler, sokak dansçıları, DJ ve alışveriş partileriyle eğlence dozunun artacağını söyleyen Nane, “İstanbullular ve festival için şehre gelen konuklarımız bu yıl festivali doya doya yaşayacak. İSF bütçesinin bu yıl ayni ve nakdi olarak toplamda yaklaşık 75 milyon dolara ulaştığını anlattı.
Yüzde 15-50 arası indirim
İstanbul’da bulunan 100’ün üzerinde AVM ve Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye, Bağdat Caddesi festivalin merkezi olacak.
500 marka yüzde 15-50 arası ve kimi zaman şok edici sürpriz indirimlerle 21 günlük bir rüya vaat ediyor.
BKM’nin sponsorluğunda bir çekiliş düzenlenecek, kazananlara ev, araba ve tablet bilgisayar verilecek.
Ortadoğu’nun idolü olan Nancy Ajram, İSF kapsamında 27 Haziran’da Harbiye Açıkhava’da bir konser veriyor.