Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2002 12:21
İstanbul Alışveriş Festivali dün başladı. İstanbul, yabancı turistler için 16 gün boyunca alışveriş cenneti olacak. Festivale katılan mağazalar turistlere yüzde 10 ile 50'lere varan oranlarda indirim uyguluyor. İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, ‘‘İstanbul, Dubai'yi geride bırakacak’’ dedi.
İstanbul'u alışveriş cenneti Dubai'ye rakip hale getirmeyi hedefleyen ‘‘İstanbul Shopping Fest'2002’’ projesi için İstanbul Ticaret Odası ve turizmciler tam gaz çalışıyor.
Dün başlayan festival kapsamında, yurtdışındaki seyahat acentelerinde, yurtdışı fuarlarda, festivali tanıtıcı broşürler dağıtılırken, Türkiye'ye giriş noktaları olan Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları ile Karaköy Uluslararası Gemi Terminali uygulama alanı olarak belirlendi. B
u noktalarda ve alışveriş merkezlerinde kurulan bilgilendirme birimleri aracılığıyla ziyaretçilere broşürler, kitapçıklar dağıtılırken, mağazalarda indirimden faydalanmalarını sağlayacak ‘‘alışveriş pasaportu’’ veriliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi de İETT otobüslerine festival duyurusu asacak. Festival kapsamında yeralan Eminönü, Şişli, Nişantaşı ve Akmerkez, Galleria, Profilo, Olivium ve Carousel gibi alışveriş merkezlerindeki dükkanların vitrinlerine festival broşürleri asıldı.
Alışveriş merkezleri, oteller ve Lütfi Kırdar'dan turistler için ücretsiz servis hizmeti vermeye başladı. Alışveriş merkezleri, mağazalar ve oteller 16 gün sürecek olan festival boyunca turistlere yüzde 10 ile yüzde 50'lere varan oranlarda indirimler uygularken, Türk Hava Yolları da koltuk kapasitesine göre yüzde 20 ile yüzde 60 arasında indirim uyguluyor.
Turistler kendilerine verilen alışveriş pasaportları ile indirimlerden yararlanıp düzenlenecek olan çekilişlere katılabilecekler. Bu yıl 16 gün sürecek olan İstanbul Shopping Fest'in 2003 yılında bir aylık bir zamana yayılması hedefleniyor.
MİSAFİRPERVERLİĞİ GÖSTERELİM
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, İstanbul'a gelen turistlerin misafir olarak görülmesi ve Türk misafirperverliği ile ağırlanması gerektiğini söyledi. Gürtuna, ‘‘Gelen turistleri yolunacak kaz olarak değil, misafir olarak görmeliyiz. Şimdi başlattığımız olayın çocuklarımıza da ulaşmasını istiyorsak ticari bir gelenek oluşturup ona göre hareket etmeliyiz’’ diye konuştu.
Festivalin organizatörleri arasında yeralan İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, son 6 ayda bavul ticareti ile 42 ülkeye mal satıldığını hatırlatarak, İstanbul'a gemilerle, uçaklarla gelen turistlerin festival kapsamında alışveriş yapmalarını sağlamayı hedeflediklerini söyledi. Yıldırım, dün başlayan festivalin bir başlangıç olduğunu, İstanbul'un Dubai'den çok daha önemli bir ticaret ve alışveriş merkezi haline geleceğini belirtti.
Yıldırım, İstanbul'a şimdilik 2.5 milyon turist geldiğini, 10 milyon turist gelmesi halinde İstanbul'un 20 milyon turist gelmesi halinde de Türkiye'nin kurtulacağını söyledi.
Ağlayan bir İstanbul yerine gülen bir İstanbul istediklerini belirten TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy da, uluslararası turizmin barış pasaportu olduklarını söyledi.
TANITIM 2001 KASIM'INDA BAŞLADI
TUROB Başkanı Sinan Babila da Turizm Bakanlığı'nın bu yılki turizm tanıtımlarını Ege, Antalya, Kapadokya, İstanbul'un da içinde bulunduğu 5 bölgeye ayırdığını belirterek, 2001 Kasım'ından itibaren Avrupa'daki tüm bilboardlarda İstanbul'un tanıtımına başlandığını söyledi.
Babila, İstanbul'a 12 ay boyunca turist çekmeyi amaçladıklarını belirterek, ‘‘Otellerimiz 12 ay boyunca dolu olursa 37 sektöre hayat verebiliriz’’ dedi.
Festival'in fiili açılışı ise Şişli'de yapıldı. Rumeli Caddesi ile Valikonağı Caddesi'nin birleştiği noktada buluşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Güntuna, Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sargül, İstanbul Ticaret Odası Başkanı Mehmet Yıldırım ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Başaran ulusoy, halkoyunları eşliğinde balonlarla turist otobüslerini karşıladılar.
Festival sınırı nereleri kapsıyor?
Alışveriş Festivali, Şişli, Nişantaşı ve Mısır Çarşısı'ndaki mağazalarla birlikte, Akmerkez, Olivium, Profilo, Carousel ve Galleria alışveriş merkezlerini kapsıyor.
Festival kapsamında, 337 konaklama tesisi, 400 lokanta, 28 müze, 8 milli saray, 5 şehir tiyatrosu, 5 devlet tiyatrosu, 15 özel sahne, 2 opera ve balo salonu, 72 sinema, 90 galeri ve sergi sarayı, 2 fuar ve sergi sarayı ile birlikte 2 bin 562 cami, 215 mescit, 35 kilise ve 16 sinagog turistlere hizmet verecek.
600 dolarlık alışverişe 5 günlük bedava tatil
İstanbul Shopping Fest 2002'de alışverişin özendirilmesi amacıyla çekilişler yapılacak, hediyeler dağıtılacak. Alışveriş yapan turistler için yüzde 50'lere varan oranlarda indirim yapılırken mağazalardan pasaportlarına ‘‘taxfree’’ damgası vurduran turistler de ülkelerine dönüşte KDV indirimini alabilecekler.
Festival kapsamında yer alan 6 farklı bölgeden 100 dolar ve üzerinde, toplam 600 dolarlık 6 alışveriş yapan, bu alışverişlerini pasaportuna damgalatan turistler de, 5 günlük İstanbul tatili kazanacak. Alışveriş festivalini tanıtıcı broşürlerin mağaza vitrinlerine asılması ile birlikte İstanbul'daki oteller, alışveriş pasaportu almak isteyen turistlerin hücumuna uğradı.
Turist sezonu dışında canlılık yaratacak
Festival için, turist sayısının az olduğu ve otellerin doluluk oranının yüksek olduğu mart ayı seçildi. Kış sezonu indirimleri ile birlikte yaz sezonu ürünlerinin vitrinlere çıktığı dönem seçilerek de turistlerin hem yazlık hemde kışlık alışverişlerini yapmaları hedeflendi. Bu yılki alışveriş festivalin hedef kitlesi, yurtdışından Türkiye'ye yeni gelen turistlerle birlikte Türkiye'de bulunan turistler olacak. Önümüzdeki yıllarda ise, Romanya, Yunanistan, Bulgaristan Cezayir, Polonya, Ukrayna, Çin ve Japonya hedef ülkeler olarak belirlendi.
İTO, 2003’te alışveriş fuarı düzenleyecek
İstanbul Ticaret Odası, önümüzdeki yıl düzenlenecek olan alışveriş festivali kapsamında, Dünya Ticaret Merkezi'nde bir alışveriş fuarı düzenleyecek. 15 gün sürmesi planlanan fuar imalattan satış fuarı olacak ve turistlerin ucuz ve kaliteli ürünler almaları sağlanacak.
Dubai'deki festival 3 milyon kişi çekiyor
İstanbul'un ilk kez yapacağı alıveriş festivali Dubai'de 1996'dan beri yapılıyor. Dubai Alıvşeriş Festivali geçen yıl 3 milyon müşteri çekti.
Bu yıl 1 Mart'ta başlayan ve 31 Mart'a kadar sürecek olan festivale her konuda alışveriş imkanı sağlayan 2 bin 600 mağaza katılıyor. ‘‘Tek Dünya, Tek Aile, Tek Festival’’ sloganı ile açılan Festival'de müthiş indirimler uygulanıyor. Emirates Hava Yolları'nın da indirimli uçuşlar koyduğu festival sadece alışverişle de sınırlı değil. Tatil ve eğlence merkezi konumundaki Dubai kentinde festival boyunca, konserler, oyunlar, şovlar, sokak eğlenceleri, defileler, havai fişek gösterileri ve yarışmalar yapılıyor.
Geçen yılki festivalde ziyaretçilere çekilişlerle 31 adet Lexus GS-300 ve 31 adet Lexus LX 470 otomobil ve 56 kilo altın hediye edilmişti.
Emirates Havayolları Dubai Alışveriş Fesitvali için özel fiyatar uyguluyor. 31 Mart'a kadar Dubai'ye giderek festivali yaşamak isteyen Emirates yolcuları kişi başına 81 dolardan faşlayan fuyatlarla 3 gece konaklama fırsatına da sahip oluyorlar. Perşembe-pazartesi gidiş-dönüş için 255 dolar ve maksimum 7 gün kalış için 295 dolar ödeyenler deniz ve güneşin de tadını çıkarabiliyor