İspanyol Mango'ya karşı Türkiye'den ‘damat’ gitti

Güncelleme Tarihi:

İspanyol Mangoya karşı Türkiyeden ‘damat’ gitti
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 1999 00:00

Haberin Devamı

İspanya'nın ünlü giyim markaları Mango ve Zara'nın Türkiye pazarında yarattığı rekabete Türk hazır giyimcileri de İspanya'da yanıt veriyor. Orka Group, ürettiği Damat ve Tween markalarını İspanya ve Portekiz pazarına soktu. Orka, İspanyol Llorca Group ile ortak mağazalar da açacak.

Damat ve Tween markalarının üreticisi Orka Group, İspanyol sanayi devi The Llorca Group of Companies ile İspanya'da mağaza açıyor. Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, The Llorca'nın İspanya ve Portekiz'de açmayı planladığı toplam 29 mağaza için ‘‘Damat’’ ve ‘‘Tween’’ markalarının temsilciliğini aldığını açıkladı.

2001 kış koleksiyonlarının ilk aşamada İspanya'da üç mağazada satılmaya başlanacağını söyleyen Orakçıoğlu, ‘‘İspanyol markaları Türk pazarına girip ortalığı titretirken, biz İspanya pazarına girdik’’ dedi. İspanya'nın ünlü giyim markaları Mango ve Zara'nın Türkiye pazarına girmesinden sonra, birçok Türk hazır giyim markasını rahatsız etmeye başlamıştı.

Süleyman Orakçıoğlu, şunları söyledi:

‘‘Şu anda toptan satışa başladık. İspanya'nın Bilbao kentinde açılan show room'da Damat ve Tween markaları, Calvin Klein ve Ferre markaları ile birlikte satılıyor. Madrid ve Barcelona'da The Llorca'nın açacağı mağaza tamamen Damat-Tween mağazası olacak.’’

4 MİLYON MARKLIK İHRACAT

İspanya'nın büyük sanayi ve yatırım kuruluşu The Llorca, beyazeşya, mutfak teknolojisi gibi birçok sektörde faaliyet gösteriyor. İki yıl önce hazır giyim sektörüne girmeye karar veren The Llorca Group, Maxima şirketini satın aldı. Maxima'nın İspanya'daki 25 mağazasını düzenleyerek hazır giyim mağazasına dönüştürmek isteyen The Llorca Group'un patronu Ivan Llorca, geçtiğimiz günlerde Türkiye'ye gelerek Orka Group ile görüştü. Bu görüşmelerden sonra Madrit'e giden Süleyman Orakçıoğlu The Llorca ile işbirliği anlaşmasına imza attı.

Anlaşmaya göre İspanya'nın Bilbao kentinde açılan show room'da Damat ve Tween markaları satılmaya başlandı. İkinci aşamada 24 mağaza Damat-Tween mağazasına dönüştürülecek. The Llorca, yenilenecek 24 mağazanın yanı sıra ilave 4 mağazayı da devreye sokacak. Böylelikle Damat-Tween markası İspanya ve Portekiz genelinde toplam 29 mağazada satılmaya başlanacak. Orka Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İspanya ile yapılan bağlantı ile 4 milyon marklık ek ihracat gerçekleştireceklerini söyledi. Orakçıoğlu şunları söyledi:

‘‘2002 yılına kadar 10 milyon marklık ihracat hedefine ulaşmak istiyoruz. İspanya ile yaptığımız işbirliği bize ek 34 milyon mark ihracat şansı getirdi. Bize verilen siparişi değil, kendi koleksiyonumuzu ihraç ediyoruz. Bu nedenle ihracatta farklı bir noktadayız. Finans, hammadde temini, tekstil-hazır giyim sektörlerinin arasındaki tartışmalara rağmen koleksiyonumuzu hazırlayıp bu noktaya geldik. İspanya'ya yılda 60 milyon turist geliyor, böylece markamızın ve Türkiye'nin tanıtımı kendiliğinden gerçekleşecek.’’

THY'nin dergisi sayesinde buluştular

Orka ve The Llorca Grouplarının tanışmasına THY'nın aylık Skylife Dergisi vesile oldu. İspanyol patron Ivan Llorca, Skylife Dergisi'nin arka kapağında dünyanın en ünlü erkek mankeni Marcus'un yeraldığı Damat-Tween markasını gördü. Bu markanın Türk markası olduğunu öğrenen Llorca, Orka Group'u arayarak randevu isteyip Türkiye'ye geldi. Orka Group'un Okmeydanı'ndaki yeni binasını gezip koleksiyonları inceleyen Ivan Llorca, Süleyman Orakçıoğlu'nu anlaşmayı imzalamak üzere Madrit'e davet etti.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!