Güncelleme Tarihi:
KYO My Friend, henüz 10-11 yıllı geride bırakmasına rağmen kült bir marka olarak kabul ediliyor. Plajlarda ‘kuru devrim’ yaptıklarını söyleyen Kyo My Friend Genel Müdürü Ayhan Görgülü, “Suya girip kuru kalan bikini cuma günü mağazalarımıza gidiyor. Çok özel İtalyan kumaşlardan üretildi. Bu kumaşlara o kadar çok talep var ki Mayıs ayına ürünleri yetiştiremedik. Pek çok firma bu kumaş için sıra bekliyor” dedi. Dünyada örnekleri olan ıslanmayan mayo-bikiniyi Türkiye’de ilk kez kendilerinin yaptığını belirten Görgülü, gelecek yıl ‘kuru bikini’ trendinin bütün markaları saracağını söyledi. Maliyeti iki katına çıkmasına rağmen ‘ıslanmayan bikiniler’ markanın diğer ürünleriyle aynı fiyat aralığında satışa sunuluyor.
Rekabet de satışlar da arttı
Bikini ve mayoda sezonun sadece 4 ay olduğunu hatırlatan Görgülü, şöyle devam etti: “Geçen yıl sleepwear’e (pijama, gecelik, sabahlık. Vs.) girdik. Bu yıl iç çamaşırı geliyor. Mağazaları 12 ay satış yapar hale getirmek için ürün gamını genişlettik. Bütün büyük-küçük, yerli-yabancı hazır giyim markaları mağazalarında mayo-bikiniye yer veriyor ve rekabet artıyor. Açıkcası ne olacak diye merak ettik ve gördük ki oyuncu sayısı artmasına, rekabet kızışmasına rağmen bizim satışlarımız şu ana kadar yüzde 50 arttı. O markalar birbiriyle rekabet ediyor, bikini markalarıyla değil. 9.99 TL’den başlayan fiyatlarla bikini satılıyor. Ama kadınlar bikiniyi fiyata göre değil beğeniye göre alıyor. Bizim fiyatlarımız geçen yıl ile aynı. Artırmadık. Koşullar böyle devam ederse artırmayız; belki biraz daha indirebiliriz.”
Yabancılardan büyük ilgi
Kyo My Friend’in Doğu ve Batı ile modern ve klasiğin bir harmanı olduğunu anlatan Görgülü, “Markaları büyük gruplara pazarlayan şirketlerden çok ilgi var. Amerika, Rusya, Hollanda’dan ilgi çok. Oralarda varız. Dubari, Ürdün, Lübnan ile görüşüyoruz. Marka kısa sürede dünyaya yayılacak. Marka kendi gidiyor biz onu takip ediyoruz” dedi.
Kötü hava da ramazan da bikini satışını etkilemiyor
AYHAN Görgülü, geç gelen yazın bikini satışlarını etkilemediğini ve büyümeye devam ettiklerini belirterek, “Ramazan da satışları etkilemiyor. En çok temmuz ayında satış yapıyoruz” dedi.