Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2010 00:00
Sri Lanka doğumlu Singapurlu Fazal Bahardeens, kaldığı otellerin hiçbirinde helal sertifikasına sahip restoran olmadığını fark etti.
Namaza durmak için odalar kıblenin yönünü göstermiyor, çalışanlar müslümanların sorularını ve ihtiyaçlarını anlamaktan çok uzak davranıyorlardı. Hayatının yarısını otel ve uçaklarda geçiren 47 yaşındaki Fazal Bahardeens, “Müslüman olarak seyahat ve konaklamalarımda uygun hizmetleri alamamaktan usanmıştım. Namaz zamanını bilmiyorsunuz. Kıblenin yönünü bilmiyorsunuz. Helal
yemek sunamıyorsunuz. Artık ‘helal turizm’ popüler hale geldi. Gelecek 2 yıl içinde helal turizmin ve seyahatin 100 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşması bekleniyor” dedi.
Müslüman dostu otel reytingi2006 yılında dev telekom firmalarından birindeki üst düzey görevinden ayrılan Bahardeens, sıçrama beklediği sektörde bir firma kurarak, Müslümanların seyahatlerinde ‘İslâmi prensiplerin gereğini’ yerine getirmeye çalışıyor. Fazals Crescentrating Pte Ltd isimli şirketi, global olarak ‘müslüman dostu’ otellere puanlıyor. Müslüman seyyahlar, gidecekleri otelin ne kadar İslâm dostu olduğunu reytinglerinden anlayacak. Ayrıca www.crescentrating.com isimli rezervasyon portalı da ‘helal seyahat’leri gösteriyor.
Avustralya’da helal restoranSeyahat eleştirmeni Yeoh Siew Hoon ise özellikle Güney Asya ve Ortadoğu’dan İslâmi prensiplere saygılı seyahatlere gerçek bir talep olduğunu vurguluyor. Hoon, “Asya’nın en hızlı büyüyen ve dışarıya açılan ülkelerinden Endonezya’dan çok sayıda insan Singapur’a gidiyor. Turizm Avustralya da Müslüman ülkelerden gelen turist sayısındaki artışı dikkate alarak helal gıda sunan restoranlarını listesini sunmaya başladı” dedi.
Bankok merkezli Pasifik Asya Seyahat Birliği’nin CEO’su (PATA) Greg Duffell, Çin’deki Müslüman sayısının büyüklüğüne dikkat çekerek, bunun çok önemli bir potansiyeli işaret ettiğini söyledi. Duffell, “Birkaç yıl önce başlayan bu seyahat trendi, Singapur, Tayland, Vietnam da otel ve restoranların kendilerini buna adapte etmelerine neden oldu. Şimdi ise bu trend yayılıyor. Pek çok tedarikçi ürünlerini helal standartlarına getirmeye uğraşıyor” diye konuştu.
930 milyar dolarlık hacim var1.6 milyar zengin Müslüman, helal dostu seyahat ve turizme ilgi duyuyor.
2009 yılında 930 milyar
dolar olan global turizm pastasından Müslümanların aldığı pay yüzde 8-9 arasında değişiyor.
Gelecek 2 yılda yüzde 10 pay alması bekleniyor.