<B> Hanife BAŞ</B>
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2003 20:02
Ariston markasını bünyesinde bulunduran Merloni Termo Sanitari (MTS) Isıtma ve Soğutma, kısa sürede büyüdüğü Türkiye'de fabrika kurma kararı aldı. Yer olarak Marmara Bölgesi'nin seçildiği fabrika iki yıl içinde kuruldu. 2001’de, kriz döneminde Türkiye pazarına giren MTS, kısa sürede yüzde 15'lik pazar payına ulaştı. Isıtma ve soğutma sektöründe büyüme potansiyeli gören şirket, hem üretime hem de marka bilinirliliğine yatırım yapıyor.
Merloni Termo Sanitari (MTS), ısıtma ve soğutma sektöründe artan pazar payına paralel olarak Türkiye'de fabrika kurma kararı aldı. Ariston markasını bünyesinde bulunduran MTS, 2001'den beri Türkiye'de faaliyet gösteriyor. Kısa sürede yüzde 15'lik pazar payına ulaşmış. İki yıl içinde Marmara Bölgesi'nde fabrika kurarak, kombi ve termosifon üretmek için kolları sıvamış.
MTS Group, Ariston markasıyla termosifon, şofben, klima, kombi cihazları ürün grubunda hizmet veriyor. Türkiye pazarına ilk olarak kombi cihazlarıyla girmiş. 2002 yılında termosifon cihazlarını da pazara sunmaya başlamış.
MTS Isıtma ve Soğutma, Türkiye pazarına küçük bir şirket olarak adım atmış. Yalnızca üç çalışanı varmış. Şu anda 13 çalışanı olan şirket, iki yıl içinde sektörde adından söz ettirmeyi başarmış.
MTS Group, dünyada ısıtma ve soğutma sektöründeki büyük firmalardan biri. Dünyada 20 fabrikası ve altı bin 313 çalışanı bulunuyor. Yıllık 30 milyon adet üretimi ile 150 ülkede faaliyet gösteriyor. Geçen yılki cirosu bir milyar
Euro. 2001 yılında Wolf Grup'a bağlı Chaffoteaoux & Maury, Elco Cuenod ve Rendamax şirketlerini bünyesine katmış.
MTS Isıtma ve Soğutma Türkiye Müdürü Filippo Trau, ekonomik kriz döneminde Türkiye pazarına girdiklerini belirtiyor. Kısa sürede büyümelerinin yatırım yapma kararı almalarını sağladığını kaydediyor. Türkiye'nin bölgedeki en önemli pazarlardan biri haline geldiğini ifade eden Trau'ya göre, ısıtma ve soğutma sektöründe Türkiye'de büyüme potansiyeli var.
Frau, Türkiye'de kısa sürede başarılı olmalarını ürünlerinin kalitesine ve Ariston markasının pazarda daha önceden de biliniyor olmasına bağlıyor:
‘‘Pazara ilk girdiğimizde su ısıtıcıları ile ilgili tüketim alışkanlıklarının farklı olması zorluğuyla karşılaştık. Ama pazarla ve tüketicilerle iyi bir ilişki kuruldu. İnsanlar misyonumuza ve ürünlerimize güvendi. Bu güvende, kalite ve iyi servis etkili oldu. Türkiye'deki misyonumuz daha da büyümek. Yaşadığımız tek sorun Türkiye'nin AB'ye üye olmaması nedeniyle ürünlerin serbest dolaşım hakkının olmaması.‘‘
Trau, sektörde önümüzdeki üç yıl içinde yüzde 100'lük talep artışı ve büyüme beklediklerini dile getiriyor. Türkiye'de pazarın büyüme potansiyeline sahip olduğunu düşünüyor. Tek sorun olarak ekonomik istikrarsızlığı görüyor. Büyüyen pazarda paylarını önümüzdeki yıl yüzde 20'ye yükseltmeyi hedefliyorlar.