Güncelleme Tarihi:
Işık Sigorta’nın, 26-29 Eylül tarihlerinde Alanya’da gerçekleştirdiği Acenteler Toplantısı’nda konuşan Recep Koçak, şirket olarak geçmiş yıllarda büyük zorluklar yaşadıklarını, bazı yıllar sektörün altında büyüdüklerini belirterek, bu durumun son üç yılda değiştiğini söyledi.
2012 yılında prim üretimlerini yüzde 20 artırarak, 165.5 milyon TL’ye çıkardıklarını ifade eden Koçak, “Bu üretim artışını sektörün büyük sorun yaşadığı trafik sigortalarında üretimimizi yüzde 32 gibi bir orandan, yüzde 20 seviyelerine indirerek gerçekleştirdik. Prim üretiminin yanında sektörde en iyi teknik kàr yazan şirketlerden biri durumundayız. Yılın ilk altı ayında 10,4 milyon TL teknik kâr yazdık. Sektörün ortalaması yüzde 2 seviyesinde bulunurken, bizim ortalamamız yüzde 11’lerde. Net karımız ise yüzde 8 seviyesinde yani, biz her 100 liralık poliçeden 8 lira kâr elde ettik. Sektör ortalaması ise 100 lirada, 3 lira seviyesinde” dedi.
18-25 yaş arası riskli
RECEP Koçak, sektöründe toplam prim üretiminin yarısının trafik ve kaskodan oluşan oto sigortalarından kaynaklandığına değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Şirket olarak yaptığımız tüm araştırmalarda en çok hasarı yeni gelen, geçmişi bilinmeyen ve 18-25 yaş arası gruptan alıyoruz. Biz bu gruba giren işler yazmaktan kaçınıyoruz. Yazarsak da verilen fiyatı yüksek tutmak zorundayız. Tüm sektörün bu tür riskli gruplara fiyat verirken ince eleyip sık dokumasını istiyoruz. Türkiye’de toplam 17 milyon araç var bunların da yüzde 80’ninin zorunlu trafik sigortası bulunuyor. Sadece 4.7 milyon aracın kaskosu var. Kasko daha seçici yapılan ve müşterinin daha özendiği bir sigorta ve son zamanlarda düzelme işaretleri alınıyor. Burada daha gidecek çok yol var.”
Tribünlere oynamadık
RECEP Koçak, sektörde zarar yazılan her sigorta branşında temizlik yaptıklarını belirterek, şunları söyledi: “Trafik sigortasında toplam üretimimizi yüzde 20 seviyelerine çektik. Küçük şirketlerin çılgınca bir şey yapma imkanı yok. Bu nedenle de bizce önemli olan burada iyi bir irade sergilemek. Biz şirket olarak bu iradeyi gösterdiğimizi düşünüyoruz. Hiçbir zaman tribünlere oynamadık ve oynamayacağız da. Mevcut yerimizi korumaya çalışacağız.”