Güncelleme Tarihi:
Koç’tan Sabancı’ya Doğuş’tan Ülker’e kadar iş dünyasının pek çok devi, 2020 adaylığının gerçeğe dönüşmesi için proje üzerine proje geliştiriyor.
İSTANBUL, Madrid ve Tokyo ile birlikte 2020 Olimpiyat Oyunları’nı düzenlemek için yarışıyor. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin 7 Temmuz 2011’de Türkiye’nin oyunlara aday olacağını açıklamasıyla birlikte hummalı bir çalışma içine girildi. Birçok marka da bu sürece sponsor olarak dahil oldu. Ekonomist dergisinin yaptığı araştırmaya göre İstanbul 2020 adaylık sponsorları Digiturk, Doğuş Grubu (Garanti markasıyla), Koç Topluluğu (Yapı Kredi markasıyla), Sabancı (Akbank markasıyla), Turkcell, Türk Hava Yolları ve Yıldız Holding (Ülker markası ile) özellikle Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin ziyaretleriyle beraber iletişim çalışmalarına hız verdi.
SPONSORLAR NELER YAPACAK?
DOĞUŞ GRUBU
OLİMPİYAT çalışmaları kapsamında öncelikli amacı; İstanbul’un 2020 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları adaylığı sürecine ilişkin kamuoyundaki farkındalığı ve bilinirliği artırmak. Bu konuda pek çok ciddi projeyi art arda çalışma masasına koydu. Doğuş Grubu ve Garanti Bankası, öncelikle kendi çalışanlarından başlamak üzere tüm paydaşlarına yönelik çok yönlü bir iletişim stratejisi planladı ve uygulamaya aldı. Ayrıca, bu süreçte verilecek iletişim desteği yalnızca Türkiye ile sınırlı tutulmadı. İstanbul’un aday şehir olması ile ilgili yurt dışında da çeşitli tanıtım, lobi ve bilgilendirme çalışmaları yürütülüyor.
KOÇ HOLDİNG
KOÇ Holding ve Yapı Kredi olimpiyatların resmi sponsorları. Bu kurumların yöneticileri, Olimpiyat Komitesi ile yürütülen her çalışmaya en üst düzey yönetim seviyesinde katılıyor ve hem ulusal, hem de uluslararası arenada üzerine düşen her türlü lobi ve tanıtım faaliyetini gerçekleştiriyor. Yurtiçinde hem Yapı Kredi, hem de Koç Holding olarak, tüm topluluk şirketlerinin de gücünden faydalandıkları bir strateji ile iletişim çalışmaları yürütülüyor ve 7 Eylül’e kadar da iletişimin sürdürülmesi planlanıyor. Koç Topluluğu’nun sosyal medya gücünü de adaylık sürecinde maksimum kullanılması planlanıyor.
SABANCI HOLDİNG
SPONSORLUK kapsamında Sabancı Holding, Akbank, Brisa, Kordsa Global, Yünsa ve Exsa toplam 2,5 Milyon Euro’luk destek vererek adaylık çalışmalarına katkıda bulunuyor. Holding, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Milli Olimpiyat Komitesi inisiyatifiyle sponsor temsilcilerinden oluşturulan komite ile birlikte gerek yurtiçi gerekse de yurtdışında gerekli çalışmaları planlıyor ve hayata geçiriyor. Topluluk özelinde ise, tarihinde ilk defa Sabancı Center’ın her iki kulesi de Olimpiyat temasıyla giydirildi. Adaylık sunumlarında ve karar alıcılarla bir araya gelinen platformlarda yer alınacak.
TÜRK HAVA YOLLARI
BUGÜN kurgulamış olduğu marka stratejisiyle ve dünyanın alanında en başarılı spor insanlarına ve dünyanın en büyük kulüplerine sağladığı sponsorluklarla yüzde 44 oranında küresel marka bilinirliği sağlayan Türk Hava Yolları, bu alandaki deneyim ve uzmanlığını Olimpiyat Oyunları ve İstanbul’un marka değerini yükseltme konusunda en iyi şekilde kullanma iddiasında. 2020 Olimpiyatları’na adaylık sürecinde öncelikle olimpiyat komitesinin ulaşımını üstlenmiş olan Türk Hava Yolları, olimpiyatların İstanbul’da gerçekleştirilmesi halinde geniş uçuş ağı ile organizasyona destek verecek.
TURKCELL
OLİMPİYATLARIN en önemli iki branşı atletizm ve yüzmeye 28 milyon TL destek vererek, 2020 hedefiyle yeni bir proje başlatan Turkcell, bu ortaklıkla, Atletizm Federasyonu ile İzmir Halkapınar’da altyapı ve elit sporculara yönelik Turkcell Olimpik Yüksek Performans Merkezi kurarken Yüzme Federasyonu ile Michael Phelps’in antrenörü Bob Bowman eşliğinde altı merkezde genç ve elit sporcu yetiştirmeyi hedefliyor. 2020 yılında ise iki branşta toplam 200 bin lisanslı sporcu sayısına ulaşma hedefinde olan Turkcell kapsama alanı gücü, 3G ve fiber altyapısıyla teknolojik olarak da katkı yapacak.
YILDIZ HOLDİNG
ÖNÜMÜZDEKİ Haziran ve Temmuz aylarında Türkiye’de gerçekleştirilecek FIFA U-20 Dünya Futbol Şampiyonası yerel destekçisi olan Yıldız Holding, İstanbul 2020 Olimpiyat Oyunları adaylık sürecini de destekliyor. Yıldız Holding bu yöndeki iletişimi öncelikle elindeki imkanları kullanarak gerçekleştiriyor. Örneğin; formalarının sırtında yer aldıkları 5 takımın formasındaki logo alanını, olimpiyatlara destek vermek amacıyla “İstanbul 2020” yazısına ayırdı. Takımların da işbirliği ile ligin 27’nci haftasında; Beşiktaş, Bursaspor, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor takımları sahaya sırtlarında ‘İstanbul 2020’ yazısıyla çıktı.
DİGİTURK
İSTANBUL 2020 adaylığımızın tüm kamuoyunda duyurulması ve vatandaşlarımızca desteklenmesi için tanıtım filmleri oluşturmaya ve bunları Digiturk platformlarında döndürmeye başlayan şirket, farklı projeler de geliştirerek elindeki tanıtım fırsatlarını en iyi şekilde değerlendirmek istiyor. Ayrıca kendi ekosisteminde kitlesel ve yüz yüze iletişim fırsatlarını değerlendirmek üzere çalışmalar yapan Digiturk, sürecin devamında bu çalışmaları sosyal medya projelerini de kapsayacak şekilde hayata geçirmeyi planlıyor.