Güncelleme Tarihi:
İş Bankası'ndan yapılan açıklamada, işe başvurma ve işe giriş süreçlerinde hız ve kolaylık sağlayan yeni uygulamanın adının e-MAS (Elektronik Memur Alım Sınavı) olarak belirlendiği bildirildi.
Açıklamada, bu yılın Eylül ayına kadar basılı kitapçık ve cevap kağıtları üzerinden yazılı sınav şeklinde uygulanan memur alım sınavlarının, İş Bankasının Bilgi İşlem Müdürlüğü, Yazılım Geliştirme Müdürlüğü ve Eğitim Müdürlüğünün ortak çalışması sonucunda oluşturulan güvenli alt yapı üzerinden bilgisayar ortamına taşındığı kaydedildi.
Eğitim müdürlüğünün özel olarak tasarlanan bilgisayar salonlarında elektronik ortamda gerçekleştirilen sınavda adayların, birer saat süren genel yetenek testi ile mesleki kişilik envanteri testine tabi tutulduğu belirtilen açıklamada, gün içerisinde her oturumda zorluk dereceleri eşit, farklı soru setleri yöneltildiği bildirildi.
İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Tülin Aykın, konuya ilişkin değerlendirmesinde, memur ihtiyacının süreklilik göstermesi ve özellikle İstanbul bölgesinde bu ihtiyacın kısa sürede giderilmesinin getirdiği zorunluluk nedeniyle sınavı elektronik ortama taşıdıklarını belirtti.
Aykın, teknolojik imkanlardan yararlanılarak sürecin daha hızlı hale getirildiğini vurgulayarak, memur alım sınavını şimdilik İstanbul bölgesinden başvuran adaylar için elektronik ortamda uygulamaya başladıklarını, günde 315 adayı sınava alabilecek bir ortam hazırladıklarını ve Türkiye'de ilk kez İş Bankası tarafından uygulanmaya başlanan e-MAS'ın kendilerine çok önemli bir zaman ve maliyet tasarrufu sağladığını kaydetti.
Verilen bilgiye göre, e-MAS'a katılmak için adayların www.isbank.com.tr adresine öz geçmişlerini kaydetmeleri yeterli olacak. Gerekli koşulları taşıyan adaylar İş Bankası İnsan Kaynakları Müdürlüğünün gönderdiği elektronik davetiye ile sınava davet edilecek. Uygulamanın önümüzdeki dönemlerde olanaklar ölçüsünde yaygınlaştırılması planlanıyor.