Güncelleme Tarihi:
HAZIR giyim perakendesinde 22 yıllık deneyime sahip olan, son 3 yıldır da spor perakendesi alanında çalışan Zeynep Selgur çok markalı spor perakendesi zinciri Sportive’in Genel Müdürü. Türkiye’nin en büyük çok markalı spor perakende zincirlerinden biri olan Sportive’in başındaki Selgur, “Dünyada ekonomide daralma var. Türkiye’de de daralma var. Ancak spor perakendesinde tam aksine büyüme var. Çünkü yeni trend aktif yaşam, spor ve spor giyim. Ortalama yaşam süresi uzadıkça insanlar kendilerine daha çok özen gösteriyorlar, kaliteli yaşamak için de bilinçleniyorlar” diyor. Sportive Türkiye’de büyümesine emin adımlarla devam ederken, 2017’de de İran pazarına girmeye karar verdi. İran’ı seçmiş olmalarının en önemli nedeninin İran’da spor yapan nüfusun fazlalığı olduğunun altını çizen Selgur, “İran’da Türkiye’den çok daha fazla aktif spor yapan var ve İran spor perakendesinde çok bakir bir yer” diye konuşuyor.
TÜRKİYE’DE DE ARTIŞ VAR
2016’da da büyümeye devam ettikleri bilgisini veren Selgur, ciroda da kârlılıkta da büyüdüklerinin altını çiziyor. Selgur, 2016 yılında yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen spor perakendesinin kârlı büyüdüğünü söylerken, dünyadaki akımların da hızla spora döndüğünü anlatıyor. Dünyanın önde gelen lüks markalarının spor koleksiyonu hazırladıklarını da vurgulayan Selgur, “Alt kesim de orta kesim de zenginler de spor ayakkabı giyiyor. En demokratik lüks spor. Herkes için rahatlık ön planda” yorumunu yapıyor. Zeynep Selgur son yıllarda Türkiye’de belediyelerin yürüme parkurları, bisiklet yolları, tenis sahaları ve basketbol-voleybol sahaları yaparak spor yapma alışkanlığı yönünde olumlu bir ivmenin oluşmasını sağladığını vurgulayarak şunları söyledi:
ZUCKERBERG TERLİĞİ
“Gençleri sporla bütünleştirmek gerekiyor. Türkiye’de de spor yapan kişisi her geçen gün artıyor. Dünyada da rol modeller sporcular. Birçok ünlü marka sporcularla reklam yapıyor, teknolojide yeni yatırımlar, yeni ürünler sporcularla anlatılıyor. Sporla ilgili en önemli şey en demokratik ürün olması. Hem A artı grubu alıyor hem de C grubu. Farklı fiyatlarla çıkıyor modeller belki ama aynı markalar. Tüketiciler de artık kimlikleriyle ortaya çıkıyor. Facebook’un kurucusu Zuckerberg markaların adamı değil ama bir terlikleri var herkes o terliklerin markasını biliyor. Zuckerberg baştan aşağı marka giymiyor, öyle biri değil ama yıllardır aynı markanın terliklerini giyiyor.” Selgur, spor yapmayanların da rahat ayakkabı giymek istediklerini, spor giyimin arkasındaki teknolojinin gençleri bir mıknatıs gibi çektiğini kaydetti.
İNTERNETTE EN BÜYÜK MAĞAZA
SPORTIVE aynı zamanda Türkiye’nin en büyük online spor mağazası. 2015 yılında cirosunun yüzde 2’si, 2016’da yüzde 4.5’i internet üzerinden satışlardan gelen Sportive bu oranı 2017 yılında yüzde 8’e çıkarmayı hedefliyor. Cirosunun yüzde 50’sini mağazalardan elde eden Sportive’in, cirosunun geri kalanı da anlaşmalı olduğu 220 kurumsal şirket, 315 spor kulübü ve 200’ün üzerindeki okullara yapılan satışlardan geliyor.
BÜNYESİNDEKİ ÜNLÜ MARKALAR
38 mağazası olan Sportive, Arena, O’Neill, Head, Everlast, Nike Aksesuar ve Umbro’nun Türkiye distribütörü. Ayrıca, Nike, Adidas, Puma, Reebok, The North Face, Columbia, New Balance, Lacoste, Tiger, Converse, Asics, Skechers, Quiksilver, Ice Peak, Dolomite, Voit ve Hattrick markaları da Sportive çatısı altında yer alıyor. Sportive Umbro markaları da kendi üretimi.